Voor als het snoekseizoen weer geopend is...

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • redje
    Newbie

• 31-08-2009
    • 2
    • zwolle

Oorspronkelijk geplaatst door rovertje
    Oefenen op de roofvis???
    Zou ik niet doen, ik zou eerst een paar keer met een ervaren roofvisser mee gaan.
    Hier kan je beter tips van op doen, dan te gaan oefenen.
    Dit gaat zeker fout.
    Dreg slikken enz enz enz.
    Mijn advies eerst ervaring ermee op doen en dan zelf op pad!!

Grt, Jurgen
    Beste Jurgen

ik zou best wel met een ervaren snoekvisser mee willen gaan mja als ze hier bijna allemaal op karper vissen heb ik er dus niks aan oefenen hoef ik nou ook weer niet zo erg maar veel goeie tips kan ik wel gebruiken?

greets ruud

Reageer

• Timbrado
      Komt net kijken

• 02-08-2009
      • 66
      • Gelderland

Ik mag toch hopen dat jullie de visjes niet vol met pieschuim stoppen omdat de snoek dit natuurlijk wel mee naar binnen krijgt tijdens het eten van de vis. Ik zou misschien zoals al aangegeven eerder kurk gebruiken, maar weet van kurk ook niet of dit schadelijk is.

Groeten Ray.

Reageer

• René_B
        Allround hengelaar

• 23-09-2008
        • 145
        • Doorn

Oorspronkelijk geplaatst door Timbrado
        Ik mag toch hopen dat jullie de visjes niet vol met pieschuim stoppen omdat de snoek dit natuurlijk wel mee naar binnen krijgt tijdens het eten van de vis. Ik zou misschien zoals al aangegeven eerder kurk gebruiken, maar weet van kurk ook niet of dit schadelijk is.

Groeten Ray.
        Deze reactie kwam bij mij ook als eerste omhoog. Liever de aasvis onder een dobber of gewoon op de bodem.
        Barbus PR: 84 cm!
        Snoekbaars PR: 89 cm!

FOTOALBUMS

Reageer

• Rolla
          Allroundvisser

• 03-05-2009
          • 2427
          • Ter Apel

Stukje piepschuim kun je in mijn ogen rustig gebruiken, want als je op het juiste moment aanslaat heeft de snoek geen kans om te slikken. Daar bij heeft er in de Beet ook eens een artikel gestaan, waar bij ze piepschuim gebruikten om de vis te laten zweven.

Wil je e geen piepschuim gebruiken dan is dit ook nog een mogelijkheid.

Fox heeft van die deadbait floatersticks. Volgens mij is dit een nieuwe uitvoering, want ik heb ze zelf met een metalen oog en ze zijn licht gekleurd.

Ik heb een takel gemaakt met 2 dreggen en boven aan net onder de wartel heb ik haaks op de takel een kort stukje staaldraad waar ik deze stick aan bevestigd heb. Ik heb ze in de praktijk nog niet getest, maar ga het binnenkort wel proberen.
          Aangepast door Rolla; 07-09-2009, 08:37.
          Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Piepschuim is gewoon een oude methode, maar zoals zo vaak loopt Beet met technieken achter of moet het allemaal zo goedkoop mogelijk. Bovenstaande balsasticks werken, net als de rode foamballetje die ook attractief werken.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...