De paling verdwijnt

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • rickie
    hoe kouder hoe beter
    • 18-11-2005
    • 2377
    • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber

ik kan niet geloven dat de sportvisserij op enige manier welke vissoort dan ook kan kapot vissen.

mee eens!!!!!!!!!!!

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Dat kan ook niet, maar bij een vissoort die onder druk staat kan het wel helpen om de eigen verantwoording te nemen.

Lees dit nu aub niet dat ik het mee eens ben want ik ben van mening dat dit door de strot gedrukt is.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Harold Z
        I'm not an addict

• 14-08-2007
        • 611
        • Uden

Waarom stellen we geen algeheel meeneemverbod in voor alle vissoorten?
        De beroepsvisserij dan ook verbieden op de binnenwateren en alle problemen opgelost lijkt me.
        Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?!

Groet

Harold
        "The greatness of a nation, and its moral progress is measured by the way its
        animals are treated" - Ghandi

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Harold zodra de reden om te vissen, dus meenemen voor consumptie, onder de sportvisserij wegvalt is het snel gedaan met de sportvisserij.
          Dan zou het namelijk uitsluitend een vis een haak in de bek rammen, de vis stress veroorzaken bij de dril, de vis verwonden om de vis daarna weer los te laten.

Het is dus niet zo gemakkelijk dan het lijkt.

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

dus zonder beroepsvisserij zou sportvissen niet mogelijk zijn Douwe.

dat snap ik dan weer niet,je snapt zowieso al niet dat er ergens vis word uitgezet en door een beroepsvisser word gevangen.

laat die mannen lekker op zee blijven of zich storten op een kwekerij voor vis.

die zie je trouwens toch steeds meer verschijnen dus zal de beroepsvisserij daar best last van hebben hier in nederland.

Reageer

• Harold Z
              I'm not an addict

• 14-08-2007
              • 611
              • Uden

Douwe,
              Bedoel je dit?
              Als de niet-vissers niet denken dat de sportvissers (veel) vis mee naar huis nemen voor consumptie dat sportvissen dan snel als dierenmishandeling gezien gaat worden waardoor er ook een sportvis-verbod zou komen??
              En de beroepsvisserij draagt hier ook aan bij?

Groet
              Harold

Reageer

• spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

ik denk dat die druk toch steeds groter gaat worden van die zogenaamde dierenvrienden.

Reageer

• Douwe
                  NHSF lid van verdienste
                  • 01-07-2006
                  • 3136
                  • Leeuwarden

Mijne heren ik heb het niet over het beroep die hebben rechten en die rechten zullen ze benutten zo is de commercie nu eenmaal.
                  Zodra het mee MOGEN nemen van vis komt te vervallen bij de sportvisserij valt de belangrijkste pijler er onder vandaan en zal de DB of de PVDD dit aangrijpen om de sport te verbieden op grond van dierenkwelling zonder verder doel.

Reageer

• spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

tja als je het zo bekijkt

zouden er nou veel mensen zijn nog die vis meenemen dan

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Ik denk het niet tenzij je de aal en roofvissers bedoeld.

En het is niet hoe ik het bekijk het is hoe de argumenten worden gebruikt om een totaalverbod niet te mogen willen.
                      Persoonlijk zie ik ook niks in een gesloten tijd voor de roofvis ook daar is het meenemen van vis niet meer de gewoonte en dat is de enige reden om een verbod nog te handhaven.
                      Maak in plaats van de gesloten tijd een terugzetverplichting in die periode.
                      Ik hoor nu al weer ja maar de vis zit vol kuit dat klopt maar dat zit een karper, brasem, voorn en noem maar op ook.

Reageer

• Harold Z
                        I'm not an addict

• 14-08-2007
                        • 611
                        • Uden

Die rechten van de beroepsvisserij zijn hen gegeven door mensen die alleen naar de portemonee kijken, de commercie boven alles....

Wat je zegt over de dierenkwelling zonder doel kan ik me wel enigszins voorstellen.
                        Maar hoeveel (nederlandse) sportvissers nemen nu nog vis mee naar huis?

Groet

Harold

Reageer

• spuiliefhebber
                          Verificatie gaande...
                          • 22-04-2006
                          • 4156
                          • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                          Ik denk het niet tenzij je de aal en roofvissers bedoeld.

En het is niet hoe ik het bekijk het is hoe de argumenten worden gebruikt om een totaalverbod niet te mogen willen.
                          Persoonlijk zie ik ook niks in een gesloten tijd voor de roofvis ook daar is het meenemen van vis niet meer de gewoonte en dat is de enige reden om een verbod nog te handhaven.
                          Maak in plaats van de gesloten tijd een terugzetverplichting in die periode.
                          Ik hoor nu al weer ja maar de vis zit vol kuit dat klopt maar dat zit een karper, brasem, voorn en noem maar op ook.
                          de gesloten tijd zoals hij bestond vond ik nog niet zo verkeerd eigenlijk hoor.

mag van mij best terug heeft de vis lekker een tijdje rust in de paai

Reageer

Working...