Roofvis op julianakanaal in maastricht (beatrixhaven)

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Redstorm
    Newbie

• 18-08-2008
    • 18
    • Maastricht

Roofvis op julianakanaal in maastricht (beatrixhaven)

Ik zat laats een morgen op het Juliana-kanaal in maastricht (voor de eerste keer) omdat ik wat opzoek ben naar nieuwe steken, naar wat baarsjes gespot te hebben ben ik laater terug gekomen met een spinner hengeltje en heb er een paar gehaakt, bij de beatrixhaven, en vroeg mij af of iemand hier goed advies heef? ik ben opzoek naar snoek / snoekbaars maar weet niet precies welk aas ik moet gebruiken (tot nu toe alleen wat baarsjes met kleine spinnertjes)

heeft iemand hier ervaaring met grootere vis? (80cm+) of zit ik tog op de verkeerde plek te zoeken ?

tips en info is welkom
  • Robin
    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
    • 490
    • Meerssen

hoi, ben zelf een witvisser,vis vaker opt juliana kanaal tegenover de beaxtrixhaven met de vaste stok.
    Weet dat het juliana bekend staat om de grote baarzen die er te vangen zijn, maar denk dat je dan wel vanuit een bootje moet trollen/ verticalen. Of er veel Snoek in dit water zwemt durfk niet te zeggen wel wordt er ook wel eens paar snoekbaarzen gevangen. Voor grote snoekbaarzen of snoek denk ik dat je beter kunt uitwijken naar de Maasplassen zoals de Pietersplas in Maastricht, hoe kouder het weer hoe beter ( heb je wel een apparte vergunning voor nodig)
    Aangepast door Robin; 18-08-2008, 13:02.
    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• Redstorm
      Newbie

• 18-08-2008
      • 18
      • Maastricht

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
      hoi, ben zelf een witvisser, maar weet dat het juliana bekend staat om de grote baarzen die er te vangen zijn, maar denk dat je dan wel vanuit een bootje moet trollen/ verticalen. Of er veel Snoek in dit water zwemt durfk niet te zeggen wel wordt er ook wel eens paar snoekbaarzen gevangen. voor grote snoekbaarzen of snoek denk ik dat je beter kunt uitwijken naar de Maasplassen zoals de Pietersplas in Maastricht. ( heb je wel een apparte vergunning voor nodig)

Ik weet niet wat voor de normaale persoon groot is, maar ik had 2 baarze van rond de 25cm gevangen in 30min tijd, vreemd was dat ze om 6:00 niet bijten en om 17:00 wel :S maar goed, ik hoop dat ik met voldoende geduld ook langs de kant iets eruit kan haalen, ervaring hiermee is welkom :P

Bedank voor het advies, valt er goed te vissen in de maasplassen met een spinner? en waar kan ik deze vergunning krijgen?

Reageer

• Robin
        Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
        • 490
        • Meerssen

ken het regelement van deze plassen niet maar er wordt veel vanuit de boot gevist op roofvis dus dan zal vanaf de kant ook wel mogen, vergunning kost geloof ik € 6.00.- als je de grote vispas al hebt. verkrijgbaar hengelsportzaak in maastricht, flamingo en d'n opper
        groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• Redstorm
          Newbie

• 18-08-2008
          • 18
          • Maastricht

Vandaag tog nog een keer terug naar het kanaal gegaan (zelfde spot) en naar 40min in monstersnoek eraan (voor mij dan heh) hij was zeker 80cm, maja naar 10minuutjes gedrilled te hebben komt ie langs de kant, springde ie op en weg was hij

het goede nieuws is ik heb antwoord op mijn vraag (dankzij mezelf) en deze Thread kan dus gesloten worden! ;p

wel nog een mooie baars als bijvangst eraan gehad :
          Aangepast door Redstorm; 03-09-2008, 16:16.

Reageer

Working...