Ik kan de roofvis nergens vinden

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Vis
    Newbie

• 03-05-2009
    • 15
    • Amstelveen

Ik kan de roofvis nergens vinden

Hallo,
    Ik probeer al een tijdje roofvis te vangen met kunstaas op de plek waar ik altijd voorn heb gevangen. Het enige probleem is dat ik zelfs nog nooit beet heb gehad, en ik ben al een paar keer mijn kunstaas kwijt geraakt aan de waterplanten. Ik vis met een werphengel, met daaraan een spinner en een stalen onderlijn. Is het normaal dat ik vaak vast kom te zitten met mijn kunstaas? En hoe komt het dat ik nog nooit wat heb gevangen?

Alvast bedankt
    Vis Vist Vissend op Vis
  • Vis
    Newbie

• 03-05-2009
    • 15
    • Amstelveen

Hier is mijn kunstaas

Welke adviseren jullie?
    Vis Vist Vissend op Vis

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Oorspronkelijk geplaatst door Vis
      Hier is mijn kunstaas

Welke adviseren jullie?
      Hallo Vis

soppen in de visolie wil wel eens helpen
      gr Gerard

Reageer

• visfreak
        Komt net kijken

• 07-04-2009
        • 54
        • Groningen

Ik zou zelf kiezen voor de één na rechtse... maar goed, op dit moment mag je niet vissen op roofvis met kunstaas! (gesloten tijden)

Nog even wachten en je kunt weer naar hartelust roofvissen vangen!
        http://www.visfreaks.nl
        Delen van kennis = meer vangen = meer plezier = meer fotos = nog meer kennis

Reageer

• Vis
          Newbie

• 03-05-2009
          • 15
          • Amstelveen

Ok, bedankt voor de informatie, maar is het normaal dat ik soms vast zit tussen de waterplanten en hierdoor mijn kunstaas kwijt raak?
          Vis Vist Vissend op Vis

Reageer

• Joey
            Witvisser en Roofvisser
            • 16-05-2006
            • 122
            • Breda

Het kan weleens gebeuren dat je vast komt te zitten ja. Je hengeltop hoog houden scheelt wel als je met spinners vist.
            Ik zou in de hengelsportzaak een kunstaasredder kopen. Scheelt je een hoop verlies van je kunstaas.

Kijk maar eens op http://www.roven.nl/KunstaasRedder.aspx dan zal je wel duidelijk worden wat dit precies is.
            www.beekvissers.web-log.nl

Reageer

• Vis
              Newbie

• 03-05-2009
              • 15
              • Amstelveen

Het enige probleem met de kunstaasredder is dat ik vis vanaf de kant. Dus ik denk dat het dan niet zo zin heeft om er 1 te kopen. Maar alsnog bedankt voor je reactie .
              Vis Vist Vissend op Vis

Reageer

• hopjesvla
                Met enige kennis...

• 26-03-2009
                • 353
                • hazerswoude

Zoals visfreak al heeft gezegt mag je op het moment niet op roofvis vissen.
                kunsaas verliezen kan ook altijd ik ben er zelf ook altijd redelijk goed in

en nog even over je kunstaas, ik denk dat elk kunst aas effectief is voor roofvis en dat alles wat je daar hebt liggen dus wel zal werken, thuis heb ik ook de 4e van rechts liggen en daar heb ik al veel grote baarzen mee gevangen
                nog een tip voor het vissen met je kunstaas: als het ene kunstaas niet wil werken werkt het andere mischien wel goed dus als je gaat vissen moet je af en toe even van kunst aas wisselen.

Vis op wat voor vis stekken vis je? (3x vis in een klein zinnetje)
                want voor roofvis zijn er wel bepaalde dingen waar je op kunt letten.
                in de buurt van bruggetjes vind je namelijk vaak baars en snoek.
                bij mij in de polder is er een soort water trap gebouwd om van het 1e slootje naar het andere slootje te verplaatsen, door die water trap onstaat er veel stroming en zit er ongeloofelijk veel baars en snoek op die stek.
                dat zijn al wat punten waar je op kan letten

gr,
                martijn

Reageer

• Vis
                  Newbie

• 03-05-2009
                  • 15
                  • Amstelveen

Hier zijn de plekken waar ik heb geprobeerd op roofvis te vissen:

(Ik heb eigenlijk zo'n beetje de hele sloot hier afgekamt)

(Op deze plek heb ik 2 spinners en een plug verloren :P Het leek me een goede plek bij de brug)

(En volgens mij, maar ik weet het niet zeker, zag ik hier een snoek, kan ook een karper geweest zijn)

(...Maar toen ik uitwerpte kwam mijn spinner in de boom :P)

(Het zelfde op deze plek)
                  Aangepast door Vis; 04-05-2009, 22:05.
                  Vis Vist Vissend op Vis

Reageer

• rovertje
                    Maas & Waaler

• 18-06-2008
                    • 293
                    • 2e Krib

Volgens mijn zag ik daar ook een snoek ja!!!!! daar links ofniet?????

Reageer

• hopjesvla
                      Met enige kennis...

• 26-03-2009
                      • 353
                      • hazerswoude

Via alleen een foto kan ik natuurlijk niet zeggen of het een geschikt water is omdat ik het water niet ken maar het ziet er nie tverkeerd uit hoor gewoon volhouden maar op het moment is het tog niet het beste seizoen om op snoek te vissen ik begin altijd met snoekvissen als het richting de herfst word omdat ik dan het beste vang

gr,
                      martijn

Reageer

• Retlaw
                        TOPvisser

• 22-01-2008
                        • 115
                        • Nieuwe Pekela

als het roofvis seizoen weer begint, dagelijks op een aantal plekken voorvoeren met een paar stukjes vis (makreel en sardine) zodat er goede reuk en smaakstoffen door het water trekken. Als er snoek zit dan moeten ze hier wel op af komen en kan het niet missen.
                        Jihahaha! Weer een baksteen in het net

Reageer

• hopjesvla
                          Met enige kennis...

• 26-03-2009
                          • 353
                          • hazerswoude

Retlaw dat zou je inderdaad kunnen doen maar dat moet je dan echt alleen doen als je ze echt niet kan vangen want ik vis al een tijdje op snoek en heb nog nooit voorgevoerd met stukjes vis en ik heb al redelijk wat snoek gevangen
                          Het is wel zo dat je af en toe ongemerkt stekken maakt waar de snoek gaat zitten bijvoorbeeld als je op voren gaat vissen en telkens je visje op het zelfde plekje neer gooit dan gaat na een tijd de snoek op die plek liggen en heeft dan de mogelijkheid om veel vis te pakken dat heb ik al een aantal keer mee gemaakt.

gr,
                          martijn

Reageer

• Douwe
                            NHSF lid van verdienste
                            • 01-07-2006
                            • 3136
                            • Leeuwarden

Martijn niet mee eens je moet het alleen doen op plaatsen waar je de vis kunt vangen en waar je vaker gaat vissen.
                            Voeren heeft wel degelijk zin als je maar weet wat en waar je het doet.

Het heeft alleen te maken met wil je actief of statisch vissen.
                            Voeren met kunstaas heeft geen zin :-)
                            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Vis
                              Newbie

• 03-05-2009
                              • 15
                              • Amstelveen

Heel erg bedankt voor jullie informatie. Ik zal blijven proberen te vissen tot ik er uiteindelijk toch 1 vang. Welke manier is het beste om snoek (of baars) met een spinner of plug te vangen? En welk kunstaas adviseren jullie op de plek waar ik vis?
                              Vis Vist Vissend op Vis

Reageer

Working...