ideeen voor plug

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jwsp
    beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
    • 21
    • Hattem

Oorspronkelijk geplaatst door Burrel
    De jointed gaat 1 tot 1,5 meter.
    Die dikke plug op de foto heeft een te grote schoep, die gaat een paar meter diep, ik gebruik ze met kleine schoep zodat ze ook 1 tot 1,5 meter diep gaan.

Als ik dieper wil vissen neem ik twisters met een 10gr loodkop
    en ik heb genoeg en goede tangen voor snoekvissen?

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

ik denk dat er niet zoveel kunstaas vissers hier zitten,ik weet wel hoe het werkt maar ik heb echt geen idee,welke pluggen er nou het beste zijn.

ik hoorde b.v. van de week van mijn winkelier over zijn gouden handeltje,want dat is het wel hoor pluggen,twister,shads en alle andere rubberzooi,dat heel veel pluggen standaard identiek in 10 kleuren worden geleverd en dat diverse kleuren echt gewoon hetzelfde werken.

dus kijk uit wat je koopt en niet teveel tegelijk zou ik zeggen,al die keuze in de winkel is al moeilijk maar als ze allemaal in je kist zitten weet je het ook nog niet zomaar te kiezen hoor.

Reageer

• Jwsp
        beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
        • 21
        • Hattem

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
        ik denk dat er niet zoveel kunstaas vissers hier zitten,ik weet wel hoe het werkt maar ik heb echt geen idee,welke pluggen er nou het beste zijn.

ik hoorde b.v. van de week van mijn winkelier over zijn gouden handeltje,want dat is het wel hoor pluggen,twister,shads en alle andere rubberzooi,dat heel veel pluggen standaard identiek in 10 kleuren worden geleverd en dat diverse kleuren echt gewoon hetzelfde werken.

dus kijk uit wat je koopt en niet teveel tegelijk zou ik zeggen,al die keuze in de winkel is al moeilijk maar als ze allemaal in je kist zitten weet je het ook nog niet zomaar te kiezen hoor.
        ok, ik zal er echt geen 100 kopen, gewoon voor de sloot, voor meer/ijsel en reserve of eentje met die anders is. maar als je niet met kunstaas vist, waarmee dan wel? met dode voorn ( dan neem ik toch liever een plug, ander moet ik eerst een voorn vangen en dan kan ik pas snoek vissen).

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

nee dat is niet wat ik zeg,al zal je trouwens de grootste snoek van je leven waarschijnlijk met een dode haring of makreel in een takel vangen.

ik bedoelde dat heel veel kunstaas hetzelfde is maar voorzien van een andere kleur en dat niet altijd is gezegd dat je met die andere kleur dan wel vangt maar sommige mensen voelen zich geroepen om al die kleuren te kopen.

of je er 100 wil kopen moet je zelf weten.

Reageer

• Jwsp
            beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
            • 21
            • Hattem

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
            nee dat is niet wat ik zeg,al zal je trouwens de grootste snoek van je leven waarschijnlijk met een dode haring of makreel in een takel vangen.

ik bedoelde dat heel veel kunstaas hetzelfde is maar voorzien van een andere kleur en dat niet altijd is gezegd dat je met die andere kleur dan wel vangt maar sommige mensen voelen zich geroepen om al die kleuren te kopen.

of je er 100 wil kopen moet je zelf weten.
            100 passen er niet eens in mijn (kleine) viskoffertje.
            maar ik ga denk ik in iedergeval een screaming devil (37 gram) rood nemen. (max diepte 1m voor kanalen en ijsel, meer))
            en een rapala jointed (1.2-1.8 meter meer en ijsel)
            en dan nog een drijvende plug voor sloot (en wat tangen en misschien nog resever plug)

Reageer

• Burrel
              Roofvisser

• 06-05-2008
              • 22
              • Velserbroek

Daarom hou ik het ook bij de rapala jointed, dik buikige pluggen en twisters :P
              3 soorten kunstaas die me ten alle tijden vis opleveren.
              Ik maak bijna nooit dagen mee dat ik niks vang, alleen in de winter doen deze pluggen het niet goed op te groot water, daar komen ze niet diep genoeg voor.

Wat de kleuren betreft, ik vang zo goed als met elke kleur bij elke weersomstandigheden.
              Verder kan het wel wat uitmaken kwa vangst, tis maar net waar de vis zin in heeft.
              Door veel kleur afwisseling op een stek blijkt dat somige vissen echt voorkeur hebben op dat moment
              Of ze zijn al vaker gevangen aan een bepaalde kleur en pakken ze die niet meer.
              Ook vang ik soms niks met rood en vervolgens met een witte twister is het elke worp een snoekbaars (amsterdamse haven) mn record is 19 stuks in 30 minuten waren alleen wel allemaal van 30 tot 60cm, niet zo groot dus

Reageer

• spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Jwsp
                100 passen er niet eens in mijn (kleine) viskoffertje.
                maar ik ga denk ik in iedergeval een screaming devil (37 gram) rood nemen. (max diepte 1m voor kanalen en ijsel, meer))
                en een rapala jointed (1.2-1.8 meter meer en ijsel)
                en dan nog een drijvende plug voor sloot (en wat tangen en misschien nog resever plug)

oke ik ga weer wat anders doen

Reageer

• Jwsp
                  beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
                  • 21
                  • Hattem

ik ga denk ik vandaag die pluggen en tangen bestellen, dan heb ik die waarschijnlijk wel voordat ik klaar ben met examens, kan ik na de examens eens mooi gaan snoek vissen.

Reageer

• Jwsp
                    beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
                    • 21
                    • Hattem

SPRO Hs Fs Screaming Devil 37Gr 12.8Cm:

Predox SS Curv.L.Nose Pliers 9": (om te onthaken)

Predox SS Massive Cutter:

Rapala Jointed Floating 9Cm Ht:

SPRO Hs Fs Screaming Devil Floating Roach:

Rapala Skitter Pop Top Water 7Cm Ft:

Rapala Jointed Floating 9Cm Ft:

had het zaterdag besteld, bezorging zou 1 werkdag duren (hoorde die die dus dinsdag aan te komen, maar kwam pas vandaag >_< )

Reageer

• Burrel
                      Roofvisser

• 06-05-2008
                      • 22
                      • Velserbroek

Die rapala jointed 9cm is wel wat klein voor op snoek.. neem dan die van 13cm, het is niet veel verschil maar als je ze voor snoek wil gebruiken zou ik toch wel de grootste nemen

Ik heb aan de 13cm rapala jointed een keer een snoekje gevangen van 20cm dus je hoefd niet bang te zijn dat je plug te groot is voor de kleinere snoeken :P

Reageer

• Jwsp
                        beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
                        • 21
                        • Hattem

Die rapala jointed 9cm is wel wat klein voor op snoek.. neem dan die van 13cm, het is niet veel verschil maar als je ze voor snoek wil gebruiken zou ik toch wel de grootste nemen

Ik heb aan de 13cm rapala jointed een keer een snoekje gevangen van 20cm dus je hoefd niet bang te zijn dat je plug te groot is voor de kleinere snoeken :P
                        ik heb die van 9 cm genomen omdat dat die van 13cm een duikdiepte van 2.7 - 3.3 meter en dat is te diep voor waar ik vis.

Reageer

• Burrel
                          Roofvisser

• 06-05-2008
                          • 22
                          • Velserbroek

ik vis al jaren met met de rapala jointed en ben er nog nooit een tege gekomen die zo diep duikt
                          die van 13cm gaat 1 tot anderhalve meter, het water waar ik hem gebruik is niet dieper dan dat en heb nog nooit bodem geraakt

die van 9cm duiken maar 1 mtr tot 50cm

Reageer

• Jwsp
                            beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
                            • 21
                            • Hattem

ik vis al jaren met met de rapala jointed en ben er nog nooit een tege gekomen die zo diep duikt
                            die van 13cm gaat 1 tot anderhalve meter, het water waar ik hem gebruik is niet dieper dan dat en heb nog nooit bodem geraakt

die van 9cm duiken maar 1 mtr tot 50cm
                            dan klopt die verkoop site niet

Reageer

• Burrel
                              Roofvisser

• 06-05-2008
                              • 22
                              • Velserbroek

volgens mij staat het ook op de doosjes waar ze in zitten, 1 tot 1,5mtr
                              daarom koop ik alles dus gewoon in de winkel :P dan kan je ook nog tips vragen.. mits ze er verstand van hebben

ik heb namelijk ook nog ergens een tas vol plugjes van onbekende merken die het gewoon niet doen:S
                              daarom vis ik alleen nog met vertrouwde of bekende merken en anders vraag ik info in de winkel
                              want er zit echt een hoop troep tussen het kunstaas aanbod

Reageer

• Jwsp
                                beginnende snoekvisser

• 24-05-2009
                                • 21
                                • Hattem

volgens mij staat het ook op de doosjes waar ze in zitten, 1 tot 1,5mtr
                                daarom koop ik alles dus gewoon in de winkel :P dan kan je ook nog tips vragen.. mits ze er verstand van hebben

ik heb namelijk ook nog ergens een tas vol plugjes van onbekende merken die het gewoon niet doen:S
                                daarom vis ik alleen nog met vertrouwde of bekende merken en anders vraag ik info in de winkel
                                want er zit echt een hoop troep tussen het kunstaas aanbod
                                op doosje van rapala jointed 9 cm staat 1,5m-2,1m

Reageer

Working...