Snoek op vijver.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • yannik
    De kasteelvissers Viane

• 27-07-2006
    • 694
    • Geraardsbergen

Oorspronkelijk geplaatst door feedervisser
    hoi yannik

ik heb een beter idee, steek hem op de gavers (Geraardsbergen).
    daar kan er nog altijd snoek bij.

gr marnix
    Goed iedee, Marnix

Het verbaasd me dat je de gavers kent... Als je wil kunnen we er samen eens gaan vissen met 2 hé, of op onze clubvijver, als je dat interesseerd.

Maaarrrrrrr, voor ik die snoek op de vijver van de gavers kan gooien, moet ik hem wel eerst nog zien te vangen... vaandaar ook dit topic.
    Wie vist, die vangt!

Reageer

• Douwe
      NHSF lid van verdienste
      • 01-07-2006
      • 3136
      • Leeuwarden

Wat je nu zegt laat zien dat je totaal niet bekend bent met het werk wat de bestuurders van een HSV met visrechten voor de kiezen krijgen en ZEKER in de nabije toekomst.

Het enige waar ze goed in zijn is het opleggen van restricties en het aan banden leggen van dingen, zoals nachtvissen, max. 1 hengel, max. 20 m lijn uithebben staan etc etc.
      Dat is nu net datgene waar de waterbeheerder helemaal niets over te zeggen heeft, dat gaat wel veranderen daar niet van.
      Dat zijn nu net de dingen waar de HSV met visrechten de lijnen uitzet.

Ik zou op Gavers erg voorzichtig zijn met uitzetten van snoek, het is ook een gekend karperwater en als je vis gaat uitzetten en er plotseling onverklaarbare sterfte optreed ben je nog niet jarig.
      Zo je weet zijn een aantal jaren geleden alle topvissen onverklaarbaar dood gegaan, als je daar nu dit soort dingen uit gaat halen wens ik je veel succes, of misschien ook wel niet.
      Aangepast door Douwe; 19-06-2009, 08:23.
      Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Dat soort verboden komen meestal vanuit de gemeente, waterschappen zijn vaak nog wel oké, maar gemeenten zijn al gauw bang voor overlast door nachtvissers, vissen waar ook zwemrecreatie is, parkeerontheffingen langs wedstrijdwater krijgen we niet of nauwelijks. HSV's willen wel zoveel voor hun leden, maar worden tegengewerkt door deze beheerders; vissen vanuit een boot is er nog zo 1.

Karpers worden vooral ziek van uitgezette koi's, bepaalde ziektes zoals het Koi Herpes Virus treft alleen de karperpopulatie.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Preston wat jij schetst is een kwestie van goed overleg voeren, dat MOET een HSV zelf opstarten vaak is het onbekendheid van de ambtenaren in kwestie die moeten opgevoed en gevoed worden door actieve bestuursleden.\En juist daar mankeert het vaak aan.
          In vele discussie met jou merk ik dat je het bij het juiste eind hebt maar dat het in de praktijk zo niet werkt.
          Jij zou een goede debater zijn voor een HSV, kennis over waterkwaliteit enz. heb je wel.
          Ik zou zeggen meld je aan je zou een goede aanvulling zijn in een bestuur.
          En dan weet je over enige jaren wat ik bedoel te zeggen.
          Ik ben bezig om de visserij in een Natura 2000 gebied in het beheerplan te borgen inclusief nachtvissen en onderkomen.
          Ik kan je zeggen dat de waterbeheerders veel meer te vertellen hebben dan dat jij denkt.
          En de Provicies luisteren eerder naar die bio- en ecologen dan naar een sportvisser met kennis.
          Gemeenten zijn niet bang voor de nachtvisserij omdat ze er helemaal geen kennis van hebben, het zijn de vissers die het verklo-ten.
          En probeer het dan maar weer recht te breiden, soms lukt dat met zonering en goede afspraken die je vervolgens weer ZELF moet handhaven.
          Zo kan ik nog wel 10 vellen doorgaan.

Probeer nu niet overzetten in bv. Gavers goed te praten, ik weet zeker dat de vissers die er zitten helemaal niet voor rede vatbaar zullen zijn ook al zou je gelijk hebben.

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Begrijp met goed, ik ben ook niet voor overzetten. Ik zei al dat die snoek er wat mij betreft gewoon moet blijven. Wel ben ik voor uitzetten bij een goed visstandbeheer. Mijn vereniging zet bijv. gekweekte paling, snoekbaars en karper uit, dus zo goed als ziektevrij en dat kost de hsv duizenden euro's, ook iets wat wij zelf moeten betalen. Mocht er een bepaald overschot zijn, dan ben ik wel voor overzetten i.p.v. brasem naar de vismeelfabriek verschepen. Ik heb sowieso al een hekel aan de beroepsvisserij. Verder zou ik over een tijdje best wel in het bestuur van een hsv willen zitten, mijn oom is voorzitter dus ik weet wel wat er zoal bij komt kijken. Bij de afgelopen waterschapsverkiezingenis de partij Water Natuurlijk de grootste geworden, die zegt voor sportvissers op te komen. Nu ben ik benieuwd of we dit gaan merken.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Douwe
              NHSF lid van verdienste
              • 01-07-2006
              • 3136
              • Leeuwarden

Ik ook tot zover merk ik er niets van zal ook zeer marginaal zijn beloven en doen zijn nog steeds twee dingen.
              Je oom kan voorzitter zijn toch is eigen ervaring het beste en waarom? ook je oom zal vanuit zijn eigen denken en kennen/kunnen dingen vertellen dat hoeft niet perse zo te zijn hangt helemaal af wat hij allemaal moet doen.
              Uitzetten van aal enz. is aan regels onderhavig en zeker in de komende tijd met de KRW en het Natura 2000 gebeuren.
              Ook is van belang of je bij de HSV praat over eigen afgesloten water of water in een open verbinding met de rest van Nederland.
              Visstandbeheer heeft feitelijk NIETS te maken met uitzetten van vis, het heeft meer te maken met inrichting van het water zodat de vis zichzelf in stand kan houden. ( verplichting bij de KRW )
              Ik weet heel goed dat het vroeger anders was maar dat is gelukkig voorbij.
              Een goede monitoring door SVN is van veel groter belang samen met een goed visstandbeheerplan.
              Uitzetten van vis is feitelijk uit de boze en gaat uit van een verkeert denkbeeld over visstandbeheer.

Zo te lezen heb jij het over een verenigingsput dat is wezenlijk iets anders.

Reageer

• rhino82
                Newbie

• 06-07-2009
                • 8
                • nijmegen

wil hier niet de lastige spelbreker zijn maar als de witvis stand zo goed is/was en nu de snoek roet in het eten gooit wens ik je veel succes deze te vangen er is immer voedsel zat dus veel honger en jaag drift zullen ze niet hebben maargoed ieder vak zn meesters en daarnaast wees blij dat er geen meervallen zitten die hebben een iets ruimer dieet lol ik zeg ook lekker laten gaan die biotoop de natuur regelt het zelf wel en zo is het dus een nog grotere sport om die schaarse voorntjes te vangen zoals iemand ook al eerder zei slissss ieder nadeel hep se voordeel,,

Reageer

Working...