is dit enigzins mogelijk ?
spinnen met een winkle picker ?
Collapse
X
-
Ik heb het ook een tijdje gedaan. Het kan alleen met een dunne lijn en de aller, allerlichtste spinners. Mepps 00 bijv. Ik heb regelmatig dagen van 50-100 baarsjes erbij gehad.
MVG, Pieter
Reageer
-
Alles is mogelijk, maar verstandig niet echt. Tijdens mijn jeugd deden we het ook met een gebrek aan hengels, spinnen met een picker, pennen met een spinhengel etc.Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.Reageer
-
Het is mogelijk, maar het is verre van ideaal.
de kosten van een goedkope spinhengel zijn tegenwoordig dermate laag dat dat nauwelijks een drempel mag zijn.
waarschijnlijk is het al mogelijk een spinhengel te kopen voor minder dan 20 euro (wat dus eigenlijk gelijkstaat aan 5 tot 6 spinners) en de kwaliteit(als spinhengel zijnde) van zo'n goedkope spinhengel zijn een heel stuk beter dan een picker die je daarvoor gebruikt.Reageer
-
Ik had toendertijd de keuze uit een picker of een telescopische pook. Probeer met zo'n pook maar eens een Mepps 00 aan een 18/100 lijntje weg te gooien. Ben bang dat je niet ver komt en zeker niet zuiver. Maar inderdaad was het dus ook een beetje keuze uit armoede. Een ultralichte spinhengel zal allicht beter zijn dan een picker. Maar ik vond het met een gevoelig pickertopje niet eens vervelend vissen.
Groet, Pieter
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer