Snoebaars en diens bijvangsten:33:

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Sikky
    Komt net kijken

• 15-08-2009
    • 71
    • Zutphen

Snoebaars en diens bijvangsten:33:

Een kleine 20 jaar geleden ging ik vaak op snoekbaarzen met een Hompy Plompy Dobber waaronder een dood aasvisje hing.
    Ik heb dit weer een beetje opgepakt, vanwege de rust die het je kan geven.
    Ik zit vaak met 2 hengels te feederen op barbeel en dat is gaaf maar vermoeiend voor de oogjes en ook is het en bewerkelijke visserij.
    Daarom mag ik graag ff met een pennetje erop uit op snoekbaars of karper.
    Ben nu een 2 weken bezig om snoekbaars op de berkel te zoeken met wisselende resultaat.
    De eerste sessie leverde meteen een mooie snoekbaars op, 85 cm.

[foto verwijderd]

Sorry voor het fotoresultaat, enja de snoekbaars is meegenomen naar huis voor in de pan.
    Tijdens mijn tweede sessie vind ik een snoek van rond de 80cm.
    Ik gebruik dode aasvisjes van rond de 10cm, 20/00 nylon en geen onderlijn.
    Tijdens mijn derde sessie ving ik een "Zeelt" van 55 cm
    Dit heb ik eigelijk nog nooit meegemaakt, niks verkeerd gehaakt ofzo, hij had mijn aasvisje vol gegrepen.
    Nu wist ik wel dat veel capitale niet roofvissen geregeld een visje wegslikken maar ik dacht dat dat altijd om speldaas ging en niet over 10cm aasvisjes!
    Zijn er meer vissers die aparte bijvangsten hebben op dood aas??

Vriendelijke groet Jan.

Naschrift Forummanager: Foto verwijderd. Hoewel het in sommige delen van het land een normale zaak is of zelfs een gewoonte om zoetwatervis mee te nemen om op te eten, passen dit soort foto's niet op een hengelsportsite, waar Catch & Release wordt nagestreeft. Daarnaast kan het schadelijk zijn voor het imago van de hengelsport en ons forum. Dat is ook de reden waarom in ons reglement voor het plaatsen van foto's in de Recordrubriek of Extra op Visserslatijn staat vermeld dat dit soort foto's niet worden geplaatst.
    Ik ga uit van je begrip.
  • rovertje
    Maas & Waaler

• 18-06-2008
    • 293
    • 2e Krib

Laat zulke foto's voortaan maar achterwege.
    Dat je hem meeneemt nog tot daar aan toe maa,r maakt dan niet zo'n misselijk makende foto bij je thuis in de keuken met de dode snoekbaars.
    Dit gaat nergens over!

Reageer

• Sikky
      Komt net kijken

• 15-08-2009
      • 71
      • Zutphen

Oorspronkelijk geplaatst door rovertje
      Laat zulke foto's voortaan maar achterwege.
      Dat je hem meeneemt nog tot daar aan toe maa,r maakt dan niet zo'n misselijk makende foto bij je thuis in de keuken met de dode snoekbaars.
      Dit gaat nergens over!

Sorry het is nooit mijn bedoeling geweest om misselijk makende foto's te laten zien.
      Zal ff kijken of ik hem kan verwijderen.

Reageer

• Sikky
        Komt net kijken

• 15-08-2009
        • 71
        • Zutphen

Ik heb ff gekeken maar kan geen optie functie vinden die mij in staat stelt om de foto te verwijderen.
        Nogmaals mijn excuus aan U, ben persoonlijk van mening dat er niks misselijks makend aan deze foto is maar ik wens daarover geen discussie.

Groetjes Jan.

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Misschien iets voor de moderator om dit soort foto,s te verwijderen het doet de sport geen goed.
          Jan ziet er niets verkeerts in dat kan, toch is de opinie op het board gelukkig anders.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Sikky nog een tip die je geld kan besparen, in een ander topic las ik dat je met een dode baars als aas vist, op zich niets mis mee maar ik lees hier dat je vissen van rond de 10 cm gebruikt dat is wel erg klein daar niet van maar de baars wordt beschermd door maat en die is 22 cm.

Als er snoek gevangen kan worden zou ik toch echt een stalen onderlijntje gaan gebruiken.
            De vis heeft er niets aan dat er, door een fout van de visser, met een dreg in de bek verder moet worden geleefd.

Reageer

• Forummanager
              Visserslatijn Nederland
              • 30-12-2001
              • 12135
              • Albrandswaard

Foto verwijderd. Zie naschrift.
              Visserslatijn Nederland
              http://www.visserslatijn.nl
              Sinds 1997...

Nationaal HengelSportForum
              http://www.hengelsportforum.nl
              Sinds 2001...

Reageer

• Sikky
                Komt net kijken

• 15-08-2009
                • 71
                • Zutphen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                Misschien iets voor de moderator om dit soort foto,s te verwijderen het doet de sport geen goed.
                Jan ziet er niets verkeerts in dat kan, toch is de opinie op het board gelukkig anders.
                Hoe erg kan de mens hypocriet zijn...........doet jullie haak minder pijn bij de vis?
                En hoe komen jullie aan dood aas?
                Spoelt dat dood aan bij jullie?

Reageer

• Sikky
                  Komt net kijken

• 15-08-2009
                  • 71
                  • Zutphen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                  Sikky nog een tip die je geld kan besparen, in een ander topic las ik dat je met een dode baars als aas vist, op zich niets mis mee maar ik lees hier dat je vissen van rond de 10 cm gebruikt dat is wel erg klein daar niet van maar de baars wordt beschermd door maat en die is 22 cm.

Als er snoek gevangen kan worden zou ik toch echt een stalen onderlijntje gaan gebruiken.
                  De vis heeft er niets aan dat er, door een fout van de visser, met een dreg in de bek verder moet worden geleefd.
                  Douwe nu moet je geen overhaaste conclusies trekken mijn vriend.
                  Die baars was zelfs groter dan 22cm..... en ik viste gericht op snoek.
                  De aasvisjes waar jij op doelde zijn aasvisjes voor het snoekbaarsen, rondom de 10 cm.
                  En nee....... ik gebruik geen stalen onderlijn als ik ga snoekbaarsen, nergens voor nodig.
                  Tijdstip van aanslaan bij gebruik van 10cm aasvisjes is voor mij ongeveer 2meter lijn en dan zet ik gelijk de haak.
                  Ga ik gericht op snoek dan gebruik ik uiteraard een stalen onderlijn.

Met vriendelijke groet jan

Reageer

• Sikky
                    Komt net kijken

• 15-08-2009
                    • 71
                    • Zutphen

Oorspronkelijk geplaatst door Sikky

Naschrift Forummanager: Foto verwijderd. Hoewel het in sommige delen van het land een normale zaak is of zelfs een gewoonte om zoetwatervis mee te nemen om op te eten, passen dit soort foto's niet op een hengelsportsite, waar Catch & Release wordt nagestreeft. Daarnaast kan het schadelijk zijn voor het imago van de hengelsport en ons forum. Dat is ook de reden waarom in ons reglement voor het plaatsen van foto's in de Recordrubriek of Extra op Visserslatijn staat vermeld dat dit soort foto's niet worden geplaatst.
                    Ik ga uit van je begrip.

Tuurlijk heb ik begrip voor deze actie..... nogtans was het nooit mijn bedoeling om schokkende foto's te plaatsen.
                    Nogmaals mijn excuus voor de foto......
                    En nogmaals "Eet u allen smakkelijk vanavond" en bedenk dat dat stukje vlees rund/varken wat op uw bord ligt wel eens geslacht zou kunnen zijn door ondertekende.....!!
                    Het slachten van 7500 varkens per dag doe ik graag en kijken jullie maar die andere kant op...... maar ik accepteer niet dat Hoofstuk "Dierenleed" over mijn rug word uitgespeeld.
                    Bedankt voor het verwijderen van de foto, hopelijk is hiermee alles afgedaan.

Met vriendelijke groet Jan.

Reageer

• Douwe
                      NHSF lid van verdienste
                      • 01-07-2006
                      • 3136
                      • Leeuwarden

Jou argumenten zijn argumenten hoe jij het ziet niets mis mee de regels van het board zijn nu eenmaal anders.
                      Mijn regeltjes aan jou zijn gewoon vriendelijk bedoeld gewoon een tip mocht je het toevallig niet weten en aangezien ik heel veel heb gecontroleerd weet ik heel goed dat heel veel dit niet weten tenminste dat wordt dan gezegd en ik ben erg goedgelovig van aard.

Nonargumenten als slachtvee die voor consumptie bedoeld zijn; alla ik eet graag vlees en vis maar hoef niet op een C&R board geconfronteerd te worden met fotos van gedode vis.
                      Dat het jou werk is om te slachten niets dan respect het is een eerlijk en zwaar beroep ik kijk in ieder geval niet de andere kant op.

Over dat dierenleed wil ik nog wel iets zeggen, niet iedereen die hier kijkt is visser, ook de DB kijkt op dit soort boards mee en juist door dit sort foto,s geef je die geitenwollensokkenbrigade argumenten.
                      Overigens valt er met die sukkels niet te discuseren, je slaat een vis een haak in de bek einde discussie.

Jan vang er nog een paar eet er nog een paar of geniet van een vis die je terug zet, zeker in de maten die jij opeet zit de toekomst van de snoekbaarsvisserij kies dan een paar kleineren uit.

Ook dit is een vriendelijk beheertechnisch advies.

Reageer

• Sikky
                        Komt net kijken

• 15-08-2009
                        • 71
                        • Zutphen

**Als er snoek gevangen kan worden zou ik toch echt een stalen onderlijntje gaan gebruiken.
                        De vis heeft er niets aan dat er, door een fout van de visser, met een dreg in de bek verder moet worden geleefd.**

@Douwe.
                        Zoals ik al reeds schreef snoekbaars ik bewust zonder staaldraad, maar ook zonder dreg!
                        Ik vis met een dunne enkelvoudige haak op snoekbaars met daaraan een aasvisje van rond de 10 tot 15 cm.
                        Ik haak het visje gewoon door schedelpan enof net achter zijn rugvin.
                        Snoeken doe ik met groot dood aas die ik wel voorzie van een stalen takel en dregs, afhankelijk van de grote van het aasvis.
                        Mocht ik nu toch een snoekaanbeet krijgen tijdens het snoekbaarzen dan zit de haak vaak voorin en mocht ik toch lijnbreuk krijgen dan spraten we over een enkelvoudige haak met een beetje nylon, wat niet wegneemt dat dit ook niet leuk is voor de vis.

**Jan vang er nog een paar eet er nog een paar of geniet van een vis die je terug zet,**

Dank je wel Douwe voor je vriendelijke woorden

Groetjes jan.

Reageer

• preston-freak
                          wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

Als je gericht op snoekbaars vist, dus met kleine visjes dan kun je prima met nylon af. De kant en klare snoekbaarsonderlijnen zijn trouwens ook gewoon van nylon. Oké je kunt er een snoek aankrijgen en oké die kan hem doorbijten, maar die snoekbaarshaken zijn niet al te groot en daar heeft een snoek een stuk minder last van dan van een dreg. Op echt snoekrijk water en bij aasvissen groter dan zo'n 13 cm zou ik wel een stalen onderlijn nemen. Dit hoeft geen dikke te zijn met een coating, een soepel 7-strand lijntje is al prima.
                          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...