Een kleine 20 jaar geleden ging ik vaak op snoekbaarzen met een Hompy Plompy Dobber waaronder een dood aasvisje hing.
Ik heb dit weer een beetje opgepakt, vanwege de rust die het je kan geven.
Ik zit vaak met 2 hengels te feederen op barbeel en dat is gaaf maar vermoeiend voor de oogjes en ook is het en bewerkelijke visserij.
Daarom mag ik graag ff met een pennetje erop uit op snoekbaars of karper.
Ben nu een 2 weken bezig om snoekbaars op de berkel te zoeken met wisselende resultaat.
De eerste sessie leverde meteen een mooie snoekbaars op, 85 cm.
[foto verwijderd]
Sorry voor het fotoresultaat, enja de snoekbaars is meegenomen naar huis voor in de pan.
Tijdens mijn tweede sessie vind ik een snoek van rond de 80cm.
Ik gebruik dode aasvisjes van rond de 10cm, 20/00 nylon en geen onderlijn.
Tijdens mijn derde sessie ving ik een "Zeelt" van 55 cm
Dit heb ik eigelijk nog nooit meegemaakt, niks verkeerd gehaakt ofzo, hij had mijn aasvisje vol gegrepen.
Nu wist ik wel dat veel capitale niet roofvissen geregeld een visje wegslikken maar ik dacht dat dat altijd om speldaas ging en niet over 10cm aasvisjes!
Zijn er meer vissers die aparte bijvangsten hebben op dood aas??
Vriendelijke groet Jan.
Naschrift Forummanager: Foto verwijderd. Hoewel het in sommige delen van het land een normale zaak is of zelfs een gewoonte om zoetwatervis mee te nemen om op te eten, passen dit soort foto's niet op een hengelsportsite, waar Catch & Release wordt nagestreeft. Daarnaast kan het schadelijk zijn voor het imago van de hengelsport en ons forum. Dat is ook de reden waarom in ons reglement voor het plaatsen van foto's in de Recordrubriek of Extra op Visserslatijn staat vermeld dat dit soort foto's niet worden geplaatst.
Ik ga uit van je begrip.
Ik heb dit weer een beetje opgepakt, vanwege de rust die het je kan geven.
Ik zit vaak met 2 hengels te feederen op barbeel en dat is gaaf maar vermoeiend voor de oogjes en ook is het en bewerkelijke visserij.
Daarom mag ik graag ff met een pennetje erop uit op snoekbaars of karper.
Ben nu een 2 weken bezig om snoekbaars op de berkel te zoeken met wisselende resultaat.
De eerste sessie leverde meteen een mooie snoekbaars op, 85 cm.
[foto verwijderd]
Sorry voor het fotoresultaat, enja de snoekbaars is meegenomen naar huis voor in de pan.
Tijdens mijn tweede sessie vind ik een snoek van rond de 80cm.
Ik gebruik dode aasvisjes van rond de 10cm, 20/00 nylon en geen onderlijn.
Tijdens mijn derde sessie ving ik een "Zeelt" van 55 cm

Dit heb ik eigelijk nog nooit meegemaakt, niks verkeerd gehaakt ofzo, hij had mijn aasvisje vol gegrepen.
Nu wist ik wel dat veel capitale niet roofvissen geregeld een visje wegslikken maar ik dacht dat dat altijd om speldaas ging en niet over 10cm aasvisjes!
Zijn er meer vissers die aparte bijvangsten hebben op dood aas??
Vriendelijke groet Jan.
Naschrift Forummanager: Foto verwijderd. Hoewel het in sommige delen van het land een normale zaak is of zelfs een gewoonte om zoetwatervis mee te nemen om op te eten, passen dit soort foto's niet op een hengelsportsite, waar Catch & Release wordt nagestreeft. Daarnaast kan het schadelijk zijn voor het imago van de hengelsport en ons forum. Dat is ook de reden waarom in ons reglement voor het plaatsen van foto's in de Recordrubriek of Extra op Visserslatijn staat vermeld dat dit soort foto's niet worden geplaatst.
Ik ga uit van je begrip.

Reageer