Als ik de keus had, liet ik ze nog voor wat ze zijn en gewoon op de rode lijst houden.
hoe vang je meerval ?
Collapse
X
-
-
Hallo
blijft de vraag met welk aas en montage kun je meerval vangen
en dat geld ook voor paling
dan kun je er op inspelen om ze niet te vangen
ben je in een land (vacantie ) waar het wel mag heb je al wat info
niks mis mee als de vis netjes behandeld en terug zetgr GerardReageer
-
Vastlood montage, boeien systeem, kwakhout, spinnen e/o pluggen.
Aasvis ( brasem of zeelt of paling ).....
Kluw wormen.
Verzin maar wat, het is een roofdier van formaat en een beetje google leert al gauw een paar methodes.Reageer
-
hoe vang ik meerval
ik weet weer een hoop meer,voorzitter is geweest van de visclub hier er zitten hier meervallen zat en ook groote nu alleen nog proberen te vangen, ik heb een ieder geval wat meer vis informatie over hoe ik ze kan vangen en waarmee.als ik het goed heb begrepen gaat het meervallen sesoen 1 junie open.
dus ik kan nog even droog oefenen.
groetjes the fish poolReageer
-
hoe vang ik meerval
als het me lukt ga ik vanmidag kijken op een andere lokatie,kan ik ook wat foto,s maken is altijd leuk
schijnt groot te zijn in een natuur gebied,want ik was in de veronderstelling dat meervallen in snel stromende rivieren zat maar ook in groote meren,weet ik veel aldoende leert me.
-
-
Meerval eet bijna alles al ben je aan het feederen of snoeken[in de rivier dan] kan je er nog een vangenhallo,ik heb een vraag zaterdag vis gevangen meerval niet te groot,
hoe en met wat vang je ze ik heb er geen ervaring mee ik weet dat ze daar zitten.......... zwemmen
gebied snel strommend langs de kant ondiep maar dan snel dieper..............
wat voor hengel enz ik weet het niet
uit verhalen weet ik dat er groote jongens zitten
wie weet raad
Reageer
-
hoe vang ik meerval
ik was aan het spinneren met kunstaas voor baars enz best wel zwaar kunstaas omdat de stromming vrij sterk is in die rivier,maar nu weet ik dat er ook hele groote zitten die van mijn was ongeveer 1 meter.
maar dat is nog klein.
maar ik had er moeite mee dus ik vraag mijn af wat ik moet doen met nog grootere ...............
maar ik heb hem terug gezet voor de volgende keer.......
groetjes van the fish poolReageer
-
Ik weet niet of je het al met pallets heb geprobeert ??? Met deze zijn ze ook zeer goed te vangen.
5 pallets aan een hair en een baksteen aan elastiek als gewicht gebruiken. Deze raak je tijdens de dril wel weer kwijt.
Hoe diep is het water waar je vist en hoe ziet de bodem eruit. Is het water diep , zijn er geulen. DIt zijn factoren om rekening mee te houden ook met het vissen met kunstaas.
JurgenReageer
-
hoe vang ik meerval
pallets ik weet niet wat het is maar dat ga ik uitzoeken, diepte langs de kant valt mee maar gaat snel diep ik denk 15 meter en met een baksteen dat weet ik niet hoor ik weet niet hoeveel ik er kan dragen want als ik in gooi dan ben ik hem kwijt en dat is toch niet de bedoeling denk ik................
Reageer
-
Nee correct, de baksteen moet je niet uitgooien maar uitvaren. Je markeert een visplek middels een boei. Vanaf deze boei ga je je hengels met je steen als gewicht uitvaren. je gooit een paar grote handen vol pallets bij je boei en je aas neer en vaart terug naar de kant. Voorts vaar je de volgende hengel drie meter naas je vorige hengel uit. ZO kan je vier hengels uitvaren. Dit is nog te handelen. Bij meer hengels raak je in de knoei. Ik ving ze op een gemiddelde diepte van 8 meter. Maar dat ligt aan de plaats , watertemperatuur , etc etc.pallets ik weet niet wat het is maar dat ga ik uitzoeken, diepte langs de kant valt mee maar gaat snel diep ik denk 15 meter en met een baksteen dat weet ik niet hoor ik weet niet hoeveel ik er kan dragen want als ik in gooi dan ben ik hem kwijt en dat is toch niet de bedoeling denk ik................
Reageer
-
Hier nog een foto van een meerval met een steen eraan welke eigenlijk eraf had moeten vallenAttached FilesReageer
-
hoe vang ik meerval
bedankt voor deze uitleg zo had ik het niet bekeken,en leuke foto,s
zeker niet in nederland ik denk spanje.....
maar ik ga het op die manier eens proberen ik heb geen flauw idee of mijn dat gaat lukken maar proberen kan altijd en aldoende leert men,die polen hier zullen wel raar kijken vissen met baksteen
en dat nog wat vangen ook nog zouw ook niet verkeerd zijn................
ik ga ook op deze lokatie informeren of ze hier zitten .................
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer