Die tang van mij lijkt er wel een beetje op, maar ik had een vraag over loodhagels niet over tangen, toch?
Gezocht Goede loodhagels
Collapse
X
-
Sorry Ron dat was ik, ik stelde een vraag over dat ik loodjes er altijd moeilijk van de lijn af kon krijgen met die tangetjes van sensas met zo'n puntje eraan.Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....Reageer
-
Dinsmore 0.1 t/m 0.4 gram.
Ik blijft het een ellende vinden dat lood, hoe zacht het dan ook is. Het beschadigt altijd je lijn. Als je het een beetje fatsoenlijk vastzet is je lijn alsnog min of meer geplet. Zeker als je het gebruikt op lijnen van 22-25/100 zoals ik. Dat vertrouw ik niet. Tegenwoordig zet ik eerst mijn lood onderop de lijn, knijp het goed vast met een tang. Schuif het heel langzaam een voor een naar boven en knip daarna het stuk lijn af waar de loodjes erop zijn gezet. Daarna monteer ik pas de haak weer.
Groet, Pieter
Reageer
-
hallo ron ik heb loodhagels van jo adriolo zijn harde loodjes en zeer glad maar zitten perfect op de lijn, je hebt er altijd wel een paar tussen zitten die niet mooi op de lijn zitten, maar dat heb je bij elk merk wel
die van dinsmore is troep vind ik dan
gr. wilfriedReageer
-
De gewichten die op Dinsmore staan kloppen in ieder geval niet. Als een dobber met 3 x 0.4 gram niet goed staat, dan staat ie vaak uitstekend met bijv. 4 x 0.3 gram.
Reageer
-
Ik zal ook nog eens kijken. Ik laat misschien wel ff een foto zien van pennetje dat op 2 manieren is uitgelood met Dinsmore.
Reageer
-
Dat heb ik nu ook het klopt altijd precies, staat er 0,7 gram op en je hangt er 0,7 gram aan Dinsmore loodjes onder dan klopt het voor de gemiddelde visser gewoon perfect.
Wil je secuur vissen dan pruts je nog wat met extra kleine loodjes om hem nog beter uit te loden maar 9 van de 10 keer kloppen de gewichten van Dinsmore gewoon en dat is met andere loodjes lang niet altijd het geval.
Wel is het zo wat Roha aangaf dat ze soms erg diep zijn ingesneden, maar zet je ze dan gewoon in het midden op de lijn dan is er niets mis mee.
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Het zal best 'ongeveer kloppen' maar daar neem ik geen genoegen mee. Ik lood een karperpen uit tot de antenne maximaal 1 cm boven water staat. Vaak zelfs maar enkele millimeters. Als je 1 doosje koop van bijv. 0.3 gram zijn volgens mij die loodjes in dat doosje allemaal wel even zwaar. In ieder geval met een acceptabele marge. Maar als je onderlinge loodgewichtjes gaat vergelijken klopt er echt geen hout van. Ik heb vanochtend wat testen gedaan met 2 pennen die ik op verschillende manieren 'gelijke hoeveelheden' lood heb laten dragen. En het zijn niet eens hele lichte pennen. Dinsmore vind ik prima lood maar helaas geld overduidelijk dat bij Dinsmore 1+1 geen 2 is. Zie foto's met beschrijvingen.

Hierboven de test van een Drennan Small Union pen met Dinsmore lood. Volgens de beschrijving moet er 2BB+ lood onder. Dat is 0.8 gram. Ik heb de pen op 3 manieren uitgelood met 1.0 gram lood. De uitloding op de meest linkse afbeelding begint er op te lijken. De rest is bagger. Ondanks dat er 'evenveel' lood onder hangt. Beetje vervelend als je een 1 grams pen hebt en je moet je eerst af gaan vragen welke loodhagels je moet gebruiken....! Tegenwoordig noteer ik het vaak op de pen.

Hierboven een handgemaakte van Eijk dobber. Draagvermogen onbekend. Links een prima uitgelode pen met 4 x 0.4 = 1.6 gram. Rechts een slecht uitgelode pen met 4 x 0.3 + 1 x 0.4 = 1.6 gram. Conclusie: het klopt niet!
Het lijkt erop dat de boosdoener de 0.4 gram loodhagels zijn. Ik heb dat vermoeden al eerder gehad aan de waterkant. Overigens heb ik meerdere doosjes 0.4 gram in mijn bezit die niet gelijktijdig zijn gekocht maar die wel allemaal hetzelfde formaat loodhagel hebben. Op de zaak hebben we balansen die wegen tot 0.01 mg (=0.0001 g), misschien neem ik eens wat doosjes lood mee ter controle.
MVG, Pieter
Reageer
-
Bij die onderste rechtse foto klopt er iets niet hoor 3x 0,3 +1x 0,4 = dit is 1,3 gram
volgens mij hangen er 5 loodjes aan.Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020
ik knibbelje foar gjin ien
The Frisian VikingReageer
-
Verkeerd opgeschreven. Zoals je kunt zien is het 4x0.3 + 0.4 g. Ik heb de afbeelding aangepast. De tekst lukt niet meer, daar ben ik te laat mee!
Reageer
-
geregeld
en zou kunnen, 0,4 heb ik nl. niet, mijn zwaarste is 0,3
suc6
Gerrit21 juni 2014: de Belgen verslagen in Oldenzaal
4 juli 2015: de Belgen verslagen op hun eigen Bieswater te Putte
2 juli 2016: de Belgen verslagen bij Blauforlaet
30 juni 2018: de Belgen ....
.......
6 juli 2019: bijna gewonnen op 't witven
4 juli 2020: De Belgen durfden niet
12 juni 2021: De Belgen al bij de grens een retourtje gegevenReageer
-
Pieter, wat jij zegt klopt helemaal, bij dinsmore is 1+1 inderdaad niet altijd 2, maar je moet toch wel een heel naive visser zijn om blind de gewicht wat op de dobber staat aangegeven uit een in massa geproduceerd bakje loodhagels te pakken en en ook nog te geloven dat dat exact klopt.
ik zie zowel het aangegeven drijfvermogen op de dobber als het aangegeven van het lood meer als een indicatie dan als waarheid. (als bijde zouden kloppen zou het wel vreselijk makkelijk zijn)
het uitloden doe ik op het oog en niet met een rekenmachine,
(trouwens is wel eens makkelijk, bijvoorbeeld:een dobber met 1 AAA net iets te laag staat, staat met 2 BB vaak net iets beter)Reageer
-
Hoe kleinere de loodhagel hoe vlugger een afwijking daarom is mijn kleinste maat bb hierna ab aa sg en ssg hiermee lood ik alle pennen uit
gr jerryA day on the river is always a good dayReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer