Gezocht Goede loodhagels

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • henkus
    Met enige kennis...

• 23-12-2008
    • 457
    • hoogmade

Oorspronkelijk geplaatst door jerry weijers
    Hoe kleinere de loodhagel hoe vlugger een afwijking daarom is mijn kleinste maat bb hierna ab aa sg en ssg hiermee lood ik alle pennen uit

gr jerry
    dat geeft je maximaal 0,2 gram dat je bij kunt sturen (uitgaande van exacte gewichten), dat kan heel vaak genoeg zijn om goed te kunnen vissen, maar bij echt moeilijke (lichte) visserij is uitpeilen met stappen van 0,2 gram veels te grof.

met afweikingen in gewichten tov. de aangegeven gewichten heb ik al lang leren leven, er zijn belangrijkere dingen aan een loodhagel, bijvoorbeeld hardheid centreed hij goed en zijn de loodjes per sor****** wel homogeen van gewicht (dus geen assortimentsbak zonder vakverdeling)

Reageer

• Boschje
      Komt net kijken

• 06-05-2010
      • 99
      • Veghel

Oorspronkelijk geplaatst door henkus
      dat geeft je maximaal 0,2 gram dat je bij kunt sturen (uitgaande van exacte gewichten), dat kan heel vaak genoeg zijn om goed te kunnen vissen, maar bij echt moeilijke (lichte) visserij is uitpeilen met stappen van 0,2 gram veels te grof.

met afweikingen in gewichten tov. de aangegeven gewichten heb ik al lang leren leven, er zijn belangrijkere dingen aan een loodhagel, bijvoorbeeld hardheid centreed hij goed en zijn de loodjes per sor****** wel homogeen van gewicht (dus geen assortimentsbak zonder vakverdeling)
      Inderdaad, om mijn dobbers uit te loden gebruik ik om te be beginnen 3 gelijke lichte verklikkerloodjes, daarna plaats ik het bulklood. Daarboven plaats ik de loodjes om het perfect uit te loden, en dan hebben we het over loodje 11 t/m 13 afhangende van het gewicht van de dobber.

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Mijn inziens gebruik je te grote loodhagels voor een geraffineerde loodzetting. Ik hou niet van een kralenketting en gebruik daarom olivettes bij dobbers vanaf een halve gram.

Ik gebruik:
        -olivette van 3/4 van het draaggewicht
        -nr 8 of 9 als verklikker
        -daarboven een nr. 6
        -en dan nog een nr 6 waar de olivette op rust of soms een nr. 4/5 bij grote olivettes (zwaarder eigenlijk nooit)
        -Het fijntunen doe ik met een nr 10-13 waarmee ik de olivette opsluit

Ik vind Stotz van Preston het beste lood dat er is.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Roha
          pennenbouwer
          • 18-04-2005
          • 1175
          • Nijverdal

Hangt het gebruik van de grootte en hoeveelheid valloodjes niet samen met de gebruikte antenne?

Ik bedoel; wanneer je een antenne gebruikt van 2milimeter dik heeft het geen zin om enkele kleine hageltjes nummer 12 of 13 als valloodjes te gebruiken omdat deze vrijwel geen uitslag geven op uitloding van de antenne. Dit betekent dat een opsteker deze loodjes niet zullen 'verklikken'.
          Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
          www.dobberbouw.nl

Reageer

• Vis Mannetje
            gerrit de groot

• 25-12-2006
            • 47
            • delft

fox loodhagels,zwarte doosjes met gele deksel.beter is er niet.gele doosjes van adriolo zijn ook niet slecht.
            mijn vrouw zei,"je hengels eruit of anders ik eruit",soms mis ik haar.

Reageer

• Vissertjuh66
              Frequent aanwezig

• 02-09-2010
              • 157
              • Deest (Gld)

Ik gebruik het Stotta en het Stotz lood van preston en het lood van dinsmores het meest, kun je met duim en wijsvinger dichtknijpen en het valt er dan niet af. Blijft perfect zitten schuift goed over de lijn zonder beschadiging aan de lijn en goede gewichtaanduiding. En dat tangetje van Preston werkt echt Perfect!

Groetjes, Stan

Reageer

• Joas
                Frequent aanwezig

• 18-07-2009
                • 199
                • Breamcity

Iets wat hier ook mee te maken heeft... Zelf gebruik ik olivettes van Drennan, de polemaster. Vissen jullie met inline olivettes of olivettes die je vastzet dmv een slangetje?

Overigens vis ik met loodhagels van Preston, die grijze. Geen problemen mee.

Reageer

• willie
                  Sportvisser
                  • 03-12-2005
                  • 626
                  • wijhe

had nog een doosje olivettes liggen van fox 0,7 hebt het even gewogen en blijkt het 0,9 te zijn wel een hele grote afwijkijng maar zo zullen er nog wel meer zijn

gr. wil

Reageer

• preston-freak
                    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door Joas
                    Iets wat hier ook mee te maken heeft... Zelf gebruik ik olivettes van Drennan, de polemaster. Vissen jullie met inline olivettes of olivettes die je vastzet dmv een slangetje?

Overigens vis ik met loodhagels van Preston, die grijze. Geen problemen mee.
                    Eerst viste ik met olivettes van o.a. Fox die je vastzet met een slangetje. Sinds 2 jaar weer overgestapt op inline olivettes, deze keer die van Preston. Inline bevalt me toch beter, want slangetjes zorgen voor een snellere warboel, omdat inline gewoon geraffineerder, gecentreerder en beter in balans is. Zo'n olivette moet je wel opsluiten, maar met het finetune-loodje, bijv. nr. 13 kun dan de bovenzijde opsluiten. Omdat ik ook het goed zittende Stotz-lood gebruik heb ik geen last meer van loodverlies door het gewicht van de olivette.
                    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...