Het verschil zit hem er vooral in dat zo'n tonwarteltje ook gewicht heeft. Bij de match vis je met dobbers van 5 gram (of meer), bij de vaste stok met dobbertjes van 0,5 gram. Bij de match heeft het gewicht van zo'n warteltje niet zo veel invloed, maar bij de vaste stok is dat een heel ander verhaal. Je kunt daar rekening mee houden bij het uitloden van je dobbertje, maar een warteltje kun je niet schuiven. Bij de hele fijne visserij is dat dus gewoon niet practisch.
onderlijn verbinding.
Collapse
X
-
ik doe het altijd zo:
hoofdlijn een lus van een 8 knoop en de onderlijn maak ik een grote lus en daar doe ik dan in de midden weer een lus. met een mesje de bovenste los door snijden. zo krijg je een onderlijn lus en dan 2 uiteindjes. haakje door de lus van de hoofdlijn en dan door het lusje van de onderlijn dus geen lus in lus(snap je het nog) om hem dan weer los te trekken trek je aan de losse uit eindjes en hij is weer los

Reageer
-
-
-
Haken die breken of ombuigen? Dat probleem heb ik vaker met gamakatsu haakjes gehad. Gebruik nu de haakjes van kamasan B 511 .Probleem opgelost.Dat was ook mijn reactie toen ik met een onderlijn begon te vissen.
Heb er tot op heden nog geen last van gehad.
Het enige wat ik heb/had sinds ik met een onderlijn vis, dat de haken sneller ombogen, doormiddenbraken of compleet afbraken bij de knoop.
Denk dat ik dus wel er naar toe ga om zelf mijn onderlijntjes te gaan maken.
Gebruik nu van gamakatsu voorheen sensas onderlijnen.
Groet´n Marcel
Gr. FerReageer
-
Reageer
-
Voor het zelf fabriceren van onderlijntjes voor de vastestok, tot welke lijndiktes gaan jullie meestal.
Ik zelf gebruik geen onderlijn, mijn hoofdlijn is tevens dus ook..........
Lijndikte varrieer ik wel eens tussen de 14 en 1200 dus dan is mijn "onderlijn" ook van deze diameter.
Ik wil iets dunner gaan vissen zodoende deze vraag.Reageer
-
-
Je kunt elke dikte gebruiken als onderlijn... ikzelf vis net als Antoinette meestal met 08/00, 10/00 en soms met 12/00. Als regel kun je het beste nemen: De onderlijn maximaal 04/00 dunner dan de hoofdlijn.
Bij een hoofdlijn van bv 14/00 gebruik je dus een onderlijn van 14/00, 12/00 of maximaal 10/00. Een hoofdlijn van 16/00 met een onderlijn van 08/00 is ook niet echt logisch, want waarom zo'n dikke hoofdlijn als je met een hele dunne onderlijn vist....groet,
EduardReageer
-
Ok.........
En wat voor een lengte hanteren jullie zoal?
En knupsen jullie deze dan onder de loodbezetting of zit de loodbezetting op de onderlijn?
Ps nog tips voor spannenburg?????Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer