Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Vos hengelsport i.s.m. hengelsportvereniging 'Vislust' uit Almelo organiseren op bovengenoemde datum 's avonds een demonstratieavond voor de witvisser. Ze hebben mij gevraagd om dan te laten zien hoe ik mijn dobbertjes maak.
Voor de dobberbouwers onder ons wellicht een leuke ontmoetingspunt waar we de laatste nieuwtjes kunnen uitwisselen.
Ben je geïnteresseerd in een leuke en gezellige avond, noteer deze datum dan in je agenda.
Voor meer informatie over andere deelnemers aan deze avond kun je bellen met Vos hengelsport 0546-814708.
@ ronald, het is dus bij Vos hengelsport in Almelo?
vanavond weer bezoek gehad van een viscollega: rickie. ben je net lekker aant draaien, gaat het licht uit
ik wil nu nog wat meer loafers gaan maken, en in de toekomst ga ik misschien toch beginnen met wedstrijdpennetjes.
owja en ik begin zo stiekem aan toch maares wat matchdobbers te verkopen denk k
dan word het nachtwerk die avond eer ik weer in de beschaafde wereld terug ben
Hoezo beschaafde wereld?!! Ook hier geldt toch dat de wijsheid uit het oosten komt.
FF serieus; In maart stop ik altijd met pennenmaken omdat het vissseizoen dan weer begint. Mocht er komende tijd echter bij jou in de buurt ook eens behoefte zijn aan zo'n groepsdemonstratie, wil ik best eens langskomen. Kost je alleen een tank benzine.
Hoezo beschaafde wereld?!! Ook hier geldt toch dat de wijsheid uit het oosten komt.
FF serieus; In maart stop ik altijd met pennenmaken omdat het vissseizoen dan weer begint. Mocht er komende tijd echter bij jou in de buurt ook eens behoefte zijn aan zo'n groepsdemonstratie, wil ik best eens langskomen. Kost je alleen een tank benzine.
ja maar ze gingen naar het westen
ik geloof niet dat er hier nou zo gek veel dobberbouw fanaten te vinden zijn buiten mezelf en de brielsemaasliefhebber en janb.
ik weet niet ,het leeft hier niet zo geloof ik het is hier een veel grotere koop maar cultuur geloof ik.
de 3 brabantse collega vissers van ons zijn ook wel aangestoken door die slider bouw cusus misschien dat zullie het in die hoek eens kunnen aanzwengelen dat is wat centraler gelegen denk ik ............ahum voor mij wel dan
ik moet eerlijk zeggen dat ik nou ook al weer naar het zonnetje zit te kijken en aan de wedstrijden denk i.p.v.mijn dobber hoekje.
alhoewel ik er nu maar weer eens ga zitten want voorlopig maak ik alleen noch maar brandhout dobbers,tenminste ik draai ze wel mooi maar het lakken lijkt nergens naar.
voor de double coat gebruikers: hoe lang droogt die bij jullie uit ,ik vind het zo lang duren ,of ik heb geen geduld dat kan ook
Het duurt bij mij zo'n 24 uur voordat ik de pennen weer vast durf te pakken. Het volledig uitharden duurt wel een aantal dagen.
Tip;
Wanneer je de pennen hebt gelakt laat dan het restje lak in het bakje gewoon staan. Je zult merken dat dit restje na 24 uur ook eerst rubberachtig wordt en daarna behoorlijk uithardt. Je kunt dus aan dit restje testen hoe het met de lak op je pennen gesteld is!
Mocht je minder geduld hebben, schakel dan over op G8-super van Vosschemie. Deze droogt zeer snel en wordt echt keihard. Odul en ik gebruiken voor de vaste stok-dobbers deze lak naar volle tevredenheid. 20 minuten na het eerste laagje kun je alweer een tweede aanbrengen. Een dag laten staan en je kunt ermee vissen.
In Nederland is de G8-super te koop bij Hobby-in in Waalwijk http://www.xs4all.nl/~hobbyin/ (Wel ff bellen of het op voorraad is.)
Verschillen;
De Double Coat geeft een diepere hoogglans en blijft enigszins flexibel. Daardoor kun je deze ook heel goed gebruiken voor matchpennen. De G8-super 'verglaast' de pen als het ware zodat er een keihard laagje ontstaat waar je lijn vrijwel niet inslijt.
ziet er leuk uit, maar ik denk dat het kwalitatief niet zulke goede dobbers zijn. de lak lijkt me zeer makkelijk los te laten.
ik denk dat ze: Kwalitatief Uiters Telurstellend zijn.
Reageer