dobberbouw

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Roha
    pennenbouwer
    • 18-04-2005
    • 1175
    • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
    Dobbers met verwisselbare onderantenne.
    Een manier om rvs onderantennes snel te kunnen wisselen als ze krom gegaan zijn bv. door waterplanten of het niet juist verschuiven om de diepte aan te passen en wat altijd net je favoriete dobber is. Dit is een van de redenen waarom sommige vissers geen RVS antenne willen maar een carbon antenne.
    Heb het systeem uitgeprobeerd op een stukje Rohacell en op een dobber van balsa van een verder niet te vernoemen Italiaans merk van 2 gram. Mijn lievelingsdobber met jawel: een kromme antenne.

Beste PeBo,

En wat lees ik op de site van Geer;
    Modulaire pennen

Er wordt binnenkort getest met modulairepennen.
    Veel vissers zijn wat huiverig voor dunne rvs stalen onderantennes omdat als een pen dubbelslaat
    tijdens het binnenhalen van een vis de onderantenne verbuigt en niet meer in de oorspronkelijke stand terug te buigen is,dit kan ook gebeuren als je de pen niet zorgvuldig verschuift .(vaak gebeurd dit in het heetst van de strijd.) Deze verbogen(lievelings) pennetjes belanden vaak in de prullenbak,jammer toch!!
    Wij denken aan een pen waar je na een"ongelukje"vrij snel een andere stalen onderantenne kunt verwisselen,natuurlijk met dezelfde diameter en lengte.
    Deze pen bied nog andere niet onbelangrijke voordelen.
    Ik laat u het concept graag zien met de vele voordelen op de hengelsportbeurs in Utrecht.
    Eerlijk gezegd heb ik geen idee of hij dit eerder op zijn site plaatste dan jij op ons forum. Ik vind het echter bizar dat hij ook over "modulaire dobbers" praat. (Toch een term uit deze topic!)
    Vreemd dat dit idee over kromme antennes zo parallel kan lopen....

Enfin; voor oplossing van je probleem kun je in ieder geval je licht gaan opsteken in Utrecht bij zijn stand!
    Aangepast door Roha; 19-10-2007, 11:48.
    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
    www.dobberbouw.nl

Reageer

• PeBo
      Hengelaar

• 29-09-2007
      • 2643
      • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door Roha
      Beste PeBo,

Eerlijk gezegd heb ik geen idee of hij dit eerder op zijn site plaatste dan jij op ons forum. Ik vind het echter bizar dat hij ook over "modulaire dobbers" praat. (Toch een term uit deze topic!)

Enfin; voor oplossing van je probleem kun je in ieder geval je licht gaan opsteken in Utrecht bij zijn stand!
      Ronald,

Mijn eerste reactie: 'krijg nou tiet...". Dus een beetje verbaasd en dat is toch wel sterk. Maar het zal wel toeval zijn en ik hoef er niet van te eten. Ik heb inmiddels wel al overlegd met een aantal bekende wedstrijdvissers, wat ze van het idee vonden. Ik zal de uitkomst maar niet openbaar maken, want anders is Utrecht niet meer nodig of met andere woorden, dan komen ze met hun eieren na Pasen. Ik heb je wel eens gemaild over de verzwaarde matchpennen die ik al maakte in 1985. Er waren toen alleen nog maar verzwaarde pennen van Ignestie van 5 en 7 gram d.m.v. een koperen staafje. Ik heb toen het idee gekregen en ook uitgevoerd om het lood in de dobber aan te brengen (ong. een straight slider). Deze dobbers gooiden als een trein. Ik heb er toen een aantal opgestuurd naar een belgische schrijver van een bekend maandblad met de vraag, wat hij er van vond. Tot op de dag van vandaag heb ik geen antwoord mogen ontvangen. Een tijdje daarna werden dit soort dobbers algemeen goed. Toeval? Best mogelijk. Misschien lopen er wel meer mensen rond met hetzelfde idee of toch....?. De geschiedenis herhaald zich blijkbaar. De eer voor het oplossen van de problemen houd ik liever aan mezelf en hoewel Utrecht maar 50 km rijden is, en Kortrijk 170 km, kies ik toch voor het laatste, omdat ik het idee heb dat ik daar door een aantal mensen fijner ontvangen word en ik met eventuele vragen bij hen bijzonder goed terecht kan.

Groeten,
      PeBo.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
      PeBo.

Reageer

• PeBo
        Hengelaar

• 29-09-2007
        • 2643
        • Oosterhout

Beste PeBo,

Ronald,
        Nog een aanvulling. Ik heb nu de site van Geer ook gezien. Ik ben niet bijzonder goed met een PC, maar wat mij opvalt is dat ze tussen iedere nieuwe alinea een paar regels vrijhouden. Dit in tegenstelling met de allinea modulaire pennen. Met mijn beperkte kennis van PC gebruik zou ik haast zeggen, dat dit stukje is er erg slordig is tussen geplakt.

Groeten,
        PeBo.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
        PeBo.

Reageer

• jeroenk
          zolang er geen ijs ligt..
          • 27-12-2005
          • 1490
          • Oldebroek

jammer dat het forum op zo'n manier misbruikt wordt.
          na-apen als een klein kind, jammer hoor

Reageer

• † John van der Zee
            [In Memoriam]
            • 16-11-2005
            • 1761
            • in zuidholland in een mooi visgebied

ik ga wel naar utrecht maar ik heb geers altijd al over geslagen vanwege zijn mooie prijzen die hij er voor vraagt.
            voor die prijs kan ik er wel twee voor kopen van rive
            en die zijn ook goed
            kreeg daar ook een tip mee om een extra dunne laklaagje er op tezetten maardat heb ikniet gedaan omdat ik daar niet bedrevenin ben maar ik zal wel een willen weten welke lak dar het bestevoor is misschien dat ik eens een serie daarmee ga uit proberen
            Vissen is ontspannend.
            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Kosmozz
              Match en Feeder
              • 25-07-2005
              • 1959
              • Hannut

Wie weet hoe ik het beste orgelpijpjes kan maken voor op de slider? Ik doe het momenteel met rietjes, maar dat gaat niet al te best. Het probleem is dat de lak niet goed hecht op het plastic, ook niet met primer. Iedere keer van die dingen maken voor is ook zo omslachtig.

Nb: ik gebruik acryllak uit een spuitbus.

Groeten
              Dennis
              Carpe Diem

Reageer

• Roha
                pennenbouwer
                • 18-04-2005
                • 1175
                • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
                kreeg daar ook een tip mee om een extra dunne laklaagje er op tezetten maardat heb ikniet gedaan omdat ik daar niet bedrevenin ben maar ik zal wel een willen weten welke lak dar het bestevoor is misschien dat ik eens een serie daarmee ga uit proberen
                Beste John,

Er zijn meerdere goeie laksoorten voor de dobberbouw. Probleem voor jou zal de minimum aan te schaffen hoeveelheid zijn. De meeste goeie lakken gaan per liter en kosten dan al gauw zo'n € 35,00.

(Voor dat bedrag kun je ook een hele mooie nieuwe serie van Rive aanschaffen. )

Mocht je toch met lak aan de gang willen, zou ik je de Double coat dubbel UV van De IJssel coatings willen aanraden. Dit is een twee componentenlak die zeer lang houdbaar is omdat hij pas uithardt als de twee delen worden samengevoegd. Bovendien hecht hij zeer goed en wordt je pen hoogglanzend en waterafstotend.
                Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                www.dobberbouw.nl

Reageer

• Roha
                  pennenbouwer
                  • 18-04-2005
                  • 1175
                  • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                  Wie weet hoe ik het beste orgelpijpjes kan maken voor op de slider? Ik doe het momenteel met rietjes, maar dat gaat niet al te best. Het probleem is dat de lak niet goed hecht op het plastic, ook niet met primer. Iedere keer van die dingen maken voor is ook zo omslachtig.

Nb: ik gebruik acryllak uit een spuitbus.

Groeten
                  Dennis
                  Ik ga m'n best doen om jouw probleem op te lossen. Zodra ik iets weet, neem ik wel contact op!
                  Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                  www.dobberbouw.nl

Reageer

• Roha
                    pennenbouwer
                    • 18-04-2005
                    • 1175
                    • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenk
                    jammer dat het forum op zo'n manier misbruikt wordt.
                    na-apen als een klein kind, jammer hoor
                    Op de ideeën over het maken van goeie dobbers die we hier op deze topic plaatsen rust geen octrooi of patent. Ik vond het altijd leuk om hier samen met jullie te kletsen over problemen en oplossingen. Momenteel zit ik er echter aan te denken om belangrijke ontwikkelingen alleen via pb'tjes te melden. Ik vind het namelijk uitermate frustrerend om op deze topic als denktank te fungeren voor lieden die er daarna een slaatje voor hun eigen (hengelsport)beurs uit proberen te slaan.

Wanneer je over een bepaald idee leest en hierover daarna zelf publiceert, is een bronvermelding wel zo juist en eerlijk. In dit geval het idee van PeBo! (Eerlijk= eerlijk)
                    Aangepast door Roha; 22-10-2007, 14:26.
                    Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                    www.dobberbouw.nl

Reageer

• PeBo
                      Hengelaar

• 29-09-2007
                      • 2643
                      • Oosterhout

Op de ideeën over het maken van goeie dobbers die we hier op deze topic plaatsen rust geen octrooi of patent. Ik vond het altijd leuk om hier samen met jullie te kletsen over problemen en oplossingen. Momenteel zit ik er echter aan te denken om belangrijke ontwikkelingen alleen via pb'tjes te melden. Ik vind het namelijk uitermate frustrerend om op deze topic als denktank te fungeren voor lieden die er daarna een slaatje voor hun eigen (hengelsport)beurs uit proberen te slaan.

Wanneer je over een bepaald idee leest en hierover daarna zelf publiceert, is een bronvermelding wel zo juist en eerlijk. In dit geval het idee van PeBo! (Eerlijk= eerlijk)
                      Roha en andere forumleden,

Er zit inderdaad geen octrooi of patent op de zaken die wij publiceren. Bronvermelding heeft in dit geval te maken met fatsoen en daar heeft ieder zijn eigen normering voor. Als dit gebeurd was hadden ze mijn volle zegen gekregen en zou ik ook wel een beetje trots geweest zijn. Gelukkig werd ook een door Roha uitgevonden woord voor de dobbers gebruikt, zodat toen wel duidelijk werd waar de bron lag. Volgens mij moeten we ons hier ook niet te druk over maken en lekker doorgaan zoals we bezig zijn en alles in het openbaar. Waarom zou je geheimen hebben over het maken van een dobber? Eenieder weldenkend mens weet, dat er met alleen het maken van dobbers geen droog brood te verdienen valt, anders hadden er wel meer mensen op dat idee gekomen, dit te gaan doen als broodwinning. De enige manier om dit toch te doen is het hanteren van absurd hoge prijzen. Je geleverde product staat dan echter in geen verhouding meer met het prijskaartje, maar niemand is verplicht tot aankoop. Hier wil ik het maar bij laten over dit onderwerp en toch nog bedankt voor de steun. Ik voelde me toch wel een beetje gepakt. Overigens is de betreffende firma, voor zover ik weet, hier in de omgeving totaal onbekend.
                      Op moment spelen er bij mij in verhouding grotere problemen. Het is me gelukt om in een wedstrijd vrije hengel en een dag vrij vissen nog niet 1 keer beet te krijgen. Dat is het probleem waar ik nu mee worstel. Gelukkig was ik niet de enige.

Groeten,
                      PeBo.

Groeten,
                      PeBo.

Reageer

• ToniMono
                        Banned

• 23-05-2007
                        • 386
                        • Arnhem

Heb ik het goed begrepen? Verdenken jullie Geer ervan dat hij ideeën jat van deze site, of sla ik nu de plank helemaal mis?

Reageer

• Kosmozz
                          Match en Feeder
                          • 25-07-2005
                          • 1959
                          • Hannut

Hoi Ronald,

Super dat je hier over meedenkt! Ik heb van onze technicus dikwandig siliconenslang gekregen, waar we het over hadden. Ik denk dat dit het probleem op moet lossen. Ik neem binnenkort wel wat homemade connectors voor je mee!

Groeten
                          Denis
                          Carpe Diem

Reageer

• Roha
                            pennenbouwer
                            • 18-04-2005
                            • 1175
                            • Nijverdal

Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
                            Heb ik het goed begrepen? Verdenken jullie Geer ervan dat hij ideeën jat van deze site, of sla ik nu de plank helemaal mis?
                            "Verdenken" is een mooi woord. Vooral omdat het hierbij zal moeten blijven. Een bewijs is uiteraard niet te leveren, maar ik vind het zeer sterk dat hier door Pebo een idee van verwisselbare onderantennes uit de doeken wordt gedaan en een paar weken later, tijdens 't "Googelen" met de woorden; 'verwisselbaar' en 'onderantenne' kom ik uit op de site van G. te Valkenswaard. Voor mij te toevallig!
                            Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
                            www.dobberbouw.nl

Reageer

• Driehoek
                              Sportvisser

• 17-06-2007
                              • 787
                              • Rijssen

Kosmozz; "acryllak" is water dragend
                              beter gebruik je dan oliedragende verf en een oliedragende plastic primer...
                              Zorg er ook voor dat je de rietjes goed ontvet!
                              Ook kun je proberen (zal tegenvallen) om de rietjes iets op te ruwen.
                              met waterproof 1000...(is schuurpapier wat men gebruikt in een spuiterij e.d.)

Maar ik begreep uit de postings dat je 'het probleem' anders opgelost had...
                              .
                              Happy fishing.
                              ----------------------------------------

Reageer

• PeBo
                                Hengelaar

• 29-09-2007
                                • 2643
                                • Oosterhout

Beste John,

Er zijn meerdere goeie laksoorten voor de dobberbouw. Probleem voor jou zal de minimum aan te schaffen hoeveelheid zijn. De meeste goeie lakken gaan per liter en kosten dan al gauw zo'n € 35,00.

(Voor dat bedrag kun je ook een hele mooie nieuwe serie van Rive aanschaffen. )

Mocht je toch met lak aan de gang willen, zou ik je de Double coat dubbel UV van De IJssel coatings willen aanraden. Dit is een twee componentenlak die zeer lang houdbaar is omdat hij pas uithardt als de twee delen worden samengevoegd. Bovendien hecht hij zeer goed en wordt je pen hoogglanzend en waterafstotend.
                                Ronald/John,
                                Ik heb een site gevonden van International yachtpaint.com.http://www.yachtpaint.com/netherlands/
                                Hierop staat 1 component Goldspar vernis op polyurethaan basis va Akzo Nobel. (je zit dan niet met het opmengen van de juiste gebruikshoeveelheid). Het is verkrijgbaar in Nederland. Verkoopadressen kan je op deze site vinden. Het is leverbaar in 375 ml wat mij interessant lijkt. Kosten en bruikbaarheid : Geen idee
                                Is deze soort vernis bij jullie bekend als afwerklaag? Zo ja: Graag je advies.

Groeten,
                                PeBo

Groeten,
                                PeBo.

Reageer

Working...