dobberbouw

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

Hoi Driehoek,

Ik ontvet ze met aceton. Volgens Roha loop je met sommige primers het risico dat het rietje de primer stap niet overleeft omdat ze er in oplossen
    Als je een primer kent waarin dit niet gebeurt dan hoor ik het graag!

Algemeen: wel erg hoor dat mensen met de eer willen strijken wat betreft uitvindingen. Bij ons in de wetenschap wordt je daar gegarandeerd op afgeschoten en kun je het wel vergeten in de toekomst. Het is dus zaak om netjes te blijven en altijd je bron te vermelden. Uiteindelijk komt men zichzelf wel tegen zo ook Geer, want mond op mond "reclame" gaat hard...

Groeten
    Dennis
    Carpe Diem

Reageer

• geertje
      Banned
      • 07-03-2004
      • 31

ter informatie

Op verzoek van Pebo wil ik aan het forum melden dat de onduidelijkheden in goed overleg met pebo opgelost zijn.

groeten Geer

Reageer

• ToniMono
        Banned

• 23-05-2007
        • 386
        • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door geertje
        Op verzoek van Pebo wil ik aan het forum melden dat de onduidelijkheden in goed overleg met pebo opgelost zijn. groeten Geer
        Prima en laat hetgeen wat tussen jullie is besproken verder tussen jullie blijven.

Reageer

• Driehoek
          Sportvisser

• 17-06-2007
          • 787
          • Rijssen

Kosmozz...
          vermijd sowieso lakken en primers die op thinner basis zijn!
          die zijn echt te agressief om ermee dun plastic mee te lakken...
          is meer bedoeld voor polyester en metaal!
          Thinner is een agressief goedje, prima om (sommige) lakken
          sneller te laten drogen...maar plastic smelt ervan in veel gevallen!

Of er een goede werkbare primer is zal vast wel maar ik ken hem zo niet...
          Vraag eens bij een sikkens zaak bijv...

andere tip.
          voor 'gewone' oliebasis lakken e.d. doe er een druppel
          sikketief door je lak heen dan versnelt ook het drogings process..
          wil je het juist langzamer laten drogen (maar pas op!) doe er dan
          een druppel lijnolie doorheen!
          Niet teveel anders loop je de kans dat je echt weken moeten
          wachten voor het droog is!
          Beiden te verkrijgen bij een goede schilders zaak!

Voor dit soort 'lakwerk' kun je ook beter een graffiti spuitsetje nemen
          je weet dan wat je erop spuit en je kunt je eigen kleurtjes mengen
          en ook sikketief of lijnolie gebruiken!
          die kant en klare spuitbussen zijn leuk voor snel 'no nonses' werk...
          Maar je hebt bijzonder veel verlies!
          .
          Happy fishing.
          ----------------------------------------

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
            Ronald/John,
            Ik heb een site gevonden van International yachtpaint.com.http://www.yachtpaint.com/netherlands/
            Hierop staat 1 component Goldspar vernis op polyurethaan basis va Akzo Nobel. (je zit dan niet met het opmengen van de juiste gebruikshoeveelheid). Het is verkrijgbaar in Nederland. Verkoopadressen kan je op deze site vinden. Het is leverbaar in 375 ml wat mij interessant lijkt. Kosten en bruikbaarheid : Geen idee
            Is deze soort vernis bij jullie bekend als afwerklaag? Zo ja: Graag je advies.

Groeten,
            PeBo
            Beste dobberbouwers,

Ik heb deze week gekocht: een blikje van 375 ml Goldspar deluxe satin op basis van polurethaanhars. Kosten 12,10 euro exlc. btw en 1 liter oplosmiddel kosten 10,59 excl btw.
            Ik heb de satin gekocht omdat ik denk dat dit beter zichtbaar is dan hoogglans. De vernis geeft een mooie harde laag en droogt snel dus weinig kans op stofvorming op de dobber. Ik ben dik tevreden over het resultaat. Ik kan niet vergelijken met G8 superlak van Vosschemie omdat ik die niet heb. Een minpuntje: volgens de verkoper gaan de kleine verpakkingen uit het assortiement en worden het voortaan allemaal grote blikken. Dus als je wil kopen dan kan het nu nog.
            Groeten,
            PeBo.
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

• odul
              pennenbouwer
              • 11-05-2005
              • 198
              • Zedelgem

G8

[ Ik kan niet vergelijken met G8 superlak van Vosschemie]
              Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

Reageer

• odul
                pennenbouwer
                • 11-05-2005
                • 198
                • Zedelgem

G8

[ Ik kan niet vergelijken met G8 superlak van Vosschemie]

Als je wil breng ik voor de liefhebbers G8 lak mee naar de Xpo beurs te Kortrijk in december! Wel opletten een blik van 1L kost 34.11 euro (kostprijs) en daarmee heb je nog geen grondlaag dus moet je daar ook de kost van meerekenen! Zelf pennen maken is relatief duur door de grote hoeveelheden die je moet aankopen.
                G4 kan ook maar deze is niet uv bestendig wel iets goedkoper!
                G8 lak is wel top, kies je voor een goedkopere vernis mag je wel niet hetzelfde resultaat verwachten.
                Ik giet altijd een kleine hoeveelheid af in een dekseltje van een één liter fles melk en laat het 1 uur staan voor verwerking (massa is dan dikker) 2 lagen geven als afwerking nat in elkaar. De rest die over is giet ik nooit terug in de fles. Fles na gebruik omgekeerd bewaren, je kan er één jaar mee weg.

OduL

Reageer

• SvVoorden
                  Sportvisser
                  • 26-07-2002
                  • 747
                  • Woerden

Ik heb deze week mijn sliders afgelakt met de G8 lak en ze zien er goed uit moet ik zeggen. Het zijn de eerste die ik gemaakt heb en niet zo strak als ik ze zie van bv Roha maar het begin is er.
                  Nu nogeen tweede laklaag en dan kan ik ze zondag testen bij de matchmasters.

Nog bedankt voor die blikken Odul!! Ik zal het blik inderdaad even op e kop zetten. Wat is hiervoor de reden? Ik draai het blik alleen even op de kop en zet het dan gewoon rechtop weg.
                  Sjaak van Voorden

Reageer

• ToniMono
                    Banned

• 23-05-2007
                    • 386
                    • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
                    Ik zal het blik inderdaad even op e kop zetten. Wat is hiervoor de reden? Ik draai het blik alleen even op de kop en zet het dan gewoon rechtop weg.
                    Op deze wijze sluit het blik hermetisch af. Er kan nu geen lucht bij komen zodat je ook geen dikke schil/korst op de lak aantreft als je het blik daarna weer opent.

Reageer

• Driehoek
                      Sportvisser

• 17-06-2007
                      • 787
                      • Rijssen

Gooi een flinke druppel 'verdunner' voor je het blik wegzet.
                      werkt hetzelfde...
                      .
                      Happy fishing.
                      ----------------------------------------

Reageer

• PeBo
                        Hengelaar

• 29-09-2007
                        • 2643
                        • Oosterhout

Odul,
                        Het bericht van mij over de Goldspar lak was vooral bedoeld als eventueel alternatief voor de G8 lak, voor mensen die te ver van Belgie af wonen, om de lak te gaan halen. Voor mij is dit niet van toepassing omdat ik kort bij de grens woon en een groot deel van mijn familie van Antwerpen is. In ieder geval toch nog bedankt voor je aanbod om G8 mee te brengen naar Kortrijk.

Groeten,
                        PeBo
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
                        PeBo.

Reageer

• odul
                          pennenbouwer
                          • 11-05-2005
                          • 198
                          • Zedelgem

Sjaak

Als je het blik op zijn kop wegzet is er altijd vernis rond de schroefdop, aanwezige lucht zit dan bovenaan (dus nu onderaan) het blik en kan geen film op de vernis maken. Er kan nu geen lucht in het het blik komen via de schroefdop, wel je bus zeer goed sluiten in de originele verpakking en je bus gaat een jaar mee daarna wordt de massa dikker.

OduL

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

is die goldspar lak nou echt een alternatief voor die g8.

zo nee wat maakt die g8 nou echt zo specifiek voor dit werk geschikt.

g8 is hier ook niet te koop en ze willen het niet bestellen ,dus ik probeer ook al van alles erop te smeren met wisselende resultaten.

Reageer

• odul
                              pennenbouwer
                              • 11-05-2005
                              • 198
                              • Zedelgem

Spuiliefhebber

Ik kan niet vergelijken met die goldspar lak. Waarschijnlijk is die ook niet te vergelijken, als je echt die G8 lak wil dan kan je hem via ons bekomen. 'g' verwerkt ook die G8 lak en waar haal hij die dan in Nederland? Een raadsel!
                              G8 is een 1 component glasheldere polyurethaan lak en is 's anderdaags droog, na enkele dagen is hij glashard!

OduL

Reageer

• spuiliefhebber
                                Verificatie gaande...
                                • 22-04-2006
                                • 4156
                                • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door odul
                                Spuiliefhebber

Ik kan niet vergelijken met die goldspar lak. Waarschijnlijk is die ook niet te vergelijken, als je echt die G8 lak wil dan kan je hem via ons bekomen. 'g' verwerkt ook die G8 lak en waar haal hij die dan in Nederland? Een raadsel!
                                G8 is een 1 component glasheldere polyurethaan lak en is 's anderdaags droog, na enkele dagen is hij glashard!

OduL
                                nou ludo bij deze wil ik dan wel een blik bekomen,is dat te versturen denk je.

als je dat voor me regelen kan heel graag

doe me maar een pb anders dan knal ik de knaken gelijk jouw kant op

Reageer

Working...