Tip

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fixvis
    Frequent aanwezig
    • 24-01-2005
    • 170
    • Wilsum

Een stonfo is een mooi ding maar je moet hem wel gebruiken in een ondiep bakje anders krijg je steeds van die natte handen.
    groeten Fixy

Reageer

• Eduard
      Moderator
      • 11-08-2004
      • 3278
      • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door John van der Zee
      ...om nu steeds lood er aan te zetten en er af te halen als het nog niet goed is ook niet echt bevordelijk voor je lijn neem ik aan.

of heeft iemand hier ook een goede tip voor
      Als eerste, John, met dat 'machientje' is natuurlijk niks mis mee, het gaat erom dat je dobber zo staat zoals jij dat wilt, ik prefereer gewoon de bloemenvaas voor het 'grove' uitloden en de fijne loodjes komen op de visstek zelf erbij (of gaan juist weer af). Daarmee kom ik op het tweede punt en dat is dat ik niet iemand ben die met een hele batterij laden met dobbers naar het water ga. Mijn voorbereiding voor de wedstrijd/visspartij bestaat o.a. uit het maken van een aantal tuigjes, sec voor dat water. Ga maar eens bij jezelf na hoeveel klare tuigjes er in je laden liggen, nooit gebruikt.... Natuurlijk, 'je mocht hem eens nodig hebben, beter mee verlegen dan om verlegen'.... maar in de praktijk is het zo dat je het gros aan het eind van het seizoen ongebruikt weer uit elkaar haalt, want de lijn is oud en niet betrouwbaar meer.
      De meeste wateren ken je en weet je wel ongeveer welke dobbers je nodig hebt. Daar maak je tuigjes van en ach, die paar meter lijn kost je de kop niet...
      groet,
      Eduard

Reageer

• Skiman
        Witvisfanaat!!!

• 27-11-2006
        • 115
        • Nijmegen

Oorspronkelijk geplaatst door Peter V
        Om dat het binnenkort valetijnsdag is krijg je div. folders in de bus waar onder ook een van De Blokker, daar in staat een glazen vaas (helder glas)van 70cm hoog en een diameter van 18cm perfect om je dobbers in uit te loden, ik heb hem gelijk aangeschaft....kosten 7,99

Mzzls Peet
        Het kan nog goedkoper!!!
        Koop een fles frisdrank bij de supermarkt, drink deze leeg , snij of zaag voorzichtig de bovenkant eraf en je houdt iets soortgelijks als een vaas over.
        Het minpuntje is dat je geen statiegeld meer terug krijgt. Is toch nog altijd goedkoper als de Blokker....
        Echter toch een goed idee....

Groet Skiman
        Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

Reageer

• esperto
          Sportvisser

• 16-09-2006
          • 654
          • Oostkamp (Brugge)

dan wil ik wel es weten uit welke flessen je drink? 70cm?! die heb ik nog niet zien staan...

greetz

Reageer

• † John van der Zee
            [In Memoriam]
            • 16-11-2005
            • 1761
            • in zuidholland in een mooi visgebied

wat is bij jou een hele batterij laden dan eduard
            Vissen is ontspannend.
            Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Skiman
              Witvisfanaat!!!

• 27-11-2006
              • 115
              • Nijmegen

Oorspronkelijk geplaatst door esperto
              dan wil ik wel es weten uit welke flessen je drink? 70cm?! die heb ik nog niet zien staan...

greetz

U weet net als ik dat het aller eerst maar eens om de hoeveelheid lood gaat. Niet om deuiteindelijke loodzetting. Dit maakt uiteindelijk niets uit op het drijfvermogen van de dobber en dus op de hoeveelheid lood. Wanneer je met het uitloden van je dobber dus de loodjes wat dichter bij elkaar hebt volstaat een limonade fles prima.
              Zit het op een visdag even niet mee? Dan telt iedere gevangen vis voor twee!!!

Reageer

• drennanboy
                Drennan forever

• 11-02-2007
                • 93
                • Puurs

Oorspronkelijk geplaatst door Skiman
                . Wanneer je met het uitloden van je dobber dus de loodjes wat dichter bij elkaar hebt volstaat een limonade fles prima.
                Probeer dan maar eens een pen van ong. 25 cm lang uit te loden in uw afgesneden limonadefles
                Dan lijkt de 70 cm me veel handiger.
                3 x clubkampioen
                5 x koning

Reageer

Working...