onderlijnen bewaren

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

Ik heb hier een vraagje.
    Is het wel verstandig om de onderlijnen van 25 cm (alles identiek) op een gasisolatiebuis op te rollen? Ik heb het indruk dat een mapje veel beter is omdat de onderlijnen dan kaarsrecht bewaard worden en dus niet krullen....

Volgens mij is het krullen (door de rol) funest bij dunnere onderlijnen ivm het verlies van eigenschap dat voor natuurlijke aaspresentatie zorgt...

Wat denken jullie?
    Greetz,
    Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• esperto
      Sportvisser

• 16-09-2006
      • 654
      • Oostkamp (Brugge)

dat je gelijk hebt, ik heb ze liever kaarsrecht
      op een isolatiebuis is best mogelijk maar dan doe je ze er niet rond maar aan de zijkant. dan kunnen er iets minder op een buis, maar heb je wel rechte

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

Weet ik niet... in de kant en klare onderlijnenboekjes worden ze ook opgerold. In een mapje staan ze altijd een beetje onder spanning, ik denk niet dat het allemaal zo veel uitmaakt. Ik gebruik tegenwoordig gewoon een doosje met spijkertjes waar mijn lijnen tussen 'gespannen' zitten....
        groet,
        Eduard

Reageer

• Jan Broess
          Specimen Hunter
          • 21-09-2003
          • 1131
          • Nieuwegein

Dat de lijn in spanning komt te staan, kan voorkomen worden door de haak te prikken in het viltje waarbij de lijn net niet in spanning is. Daardoor blijft de lijn "vers" en is de rek er niet uitgetrokken. Dat leek me veel beter dan oprollen op gasisolatiebuis.
          Greetz,
          Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• spuiliefhebber
            Verificatie gaande...
            • 22-04-2006
            • 4156
            • onbekend

ja dat is wel zo maar waar laat je lijnen van een meter dan

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Lijnen van een meter heb ik alleen in van die handige kant en klare onderlijnenboekjes. Voor de vaste stok heb ik altijd 22 cm en passen heel mooi in mijn evenzo handige rode doosje. Preston heeft ook zo'n soort mapje (zoals Maver, Sensas, JVS enz.- alleen dan in het blauw). Die is niet met vilt, maar met aan beide kanten een haakje en kun je de lijn dus meerdere keren 'wikkelen'... 't Is maar een idee...
              groet,
              Eduard

Reageer

• esperto
                Sportvisser

• 16-09-2006
                • 654
                • Oostkamp (Brugge)

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                ja dat is wel zo maar waar laat je lijnen van een meter dan
                Als je een die hard bent dan zoek je een stuk isolatie van een 1,10 meter die in een tube van hengels past, er zijn kortere tubes op de markt , ben je zeker van rechte onderlijnen ik vind dat die in boekjes niet echt krullen, even strekken en ze blijven wel recht, maar als je ze gaat spannen rond een buis, dan blijven ze langer krullen

Reageer

• Jan Broess
                  Specimen Hunter
                  • 21-09-2003
                  • 1131
                  • Nieuwegein

Ach... Hier betreft het voor mij de onderlijnen voor de stokvisserij.

Voor de feedervisserij maak ik inderdaad onderlijnen van 1 meter. Het is eigenlijk een belachelijk idee om lijnen van 1 meter in volle lengte te transporteren.... Maar omdat ik niet met dunne lijnen ga vissen met de feeder (niet dunner dan 10/00, veelal 12, 14 of 16/00) is het oprollen geen probleem, bespaart ook veel ruimte en gedoe. Daarnaast ligt de onderlijn bij het feederen stijf op de bodem waardoor het eventuele krullen van de rol geen rol meer speelt .
                  Greetz,
                  Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• sven hekman
                    Komt net kijken
                    • 05-09-2004
                    • 77
                    • Zuid-Holland

Ik gebruik nu zo'n kistje van arca, zitten ze netjes op een spijkertje, er passen er toch ongeveer 10 op een spijkertje, 24x2 spijkertjes is toch 240 onderlijntjes in zo'n kistje.
                    www.hengelsportfoto.nl Lees interviews, nieuws, zie foto's, filmpjes enz!

Reageer

• Robin
                      Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
                      • 490
                      • Meerssen

Zo'n houten kistje met spijkertjes zoals de Sensas dat bijvoorbeeld heeft heb ik zelf gemaakt. stevig, naar eigen wensen gemaakt en mooi afgewerkt met een lak. voor 15 cm (voorn) & 26 cm (brasem) onderlijntjes
                      groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• The Frisian Viking
                        NHSF Erelid
                        • 27-06-2006
                        • 5454
                        • Feânwalden

deze gebruik ik ook, deze zijn goed en niet duur
                        Oorspronkelijk geplaatst door fernand
                        Hoi, ik gebruik de onderlijnen box van JVS. Hier ben ik erg tevreden over.
                        Er passen 72 onderlijntjes in en kost bij Raven € 8,99
                        De lengte van de te gebruiken onderlijnen mogen wel niet langer dan ong 22 cm zijn.

Gr. Fernand
                        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

Working...