Stille aasaanbieding op stromend water

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • PeBo
    Hengelaar

• 29-09-2007
    • 2643
    • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door ws
    Hallo,

Hoe kan ik op stromend water mijn aas zo stil mogelijk aanbieden?

Ik denk zelf door te zinkvissen, maar hoe zit het dan met de stroming? Wordt de dobber niet ondergetrokken door de combinatie van het overloden en de stroming?

Verder ben ik op het forum een aantal keren "vissen met een sleep" tegen gekomen. Wat houdt dat precies in? Is dat niet gewoon zinkvissen?

Groeten,
    Willem
    Willem,
    Vissen met een sleep. Wordt hiermee misschien bedoeld “ invers driften”. Wat ik bedoel is het volgende: Als je normaal drift, hou je de dobber tegen. Dit heeft tot gevolg dat je lijn strak gaat staan in de stroom en wel zodoende,dat je lood en haak met aas voor je dobber uitgaat. Bij invers driften gebeurt het volgende: Je zorgt dat je gegroepeerde lood op de grond ligt en laat je dobber nu met wat overdiepte stromen tot de lijn/dobber strak staat. Dit heeft tot gevolg dat je dobber voor je lood/aas uitgaat. Dus je sleept als het ware het lood/aas achter je dobber aan. De snelheid waarmee je de dobber laat gaan, en de stand van je antenne, regel je zelf met de top van je hengel
    Ik weet uit ervaring dat het niet de gemakkelijkste manier is van vissen op stromend water maar soms wel afdoende.

Groeten,
    PeBo.
    ]Member of the Easterwood dreamteam.
    Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
    PeBo.

Reageer

• de top visser
      Banned

• 13-12-2007
      • 3
      • .........

Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
      Willem,
      Vissen met een sleep. Wordt hiermee misschien bedoeld “ invers driften”. Wat ik bedoel is het volgende: Als je normaal drift, hou je de dobber tegen. Dit heeft tot gevolg dat je lijn strak gaat staan in de stroom en wel zodoende,dat je lood en haak met aas voor je dobber uitgaat. Bij invers driften gebeurt het volgende: Je zorgt dat je gegroepeerde lood op de grond ligt en laat je dobber nu met wat overdiepte stromen tot de lijn/dobber strak staat. Dit heeft tot gevolg dat je dobber voor je lood/aas uitgaat. Dus je sleept als het ware het lood/aas achter je dobber aan. De snelheid waarmee je de dobber laat gaan, en de stand van je antenne, regel je zelf met de top van je hengel
      Ik weet uit ervaring dat het niet de gemakkelijkste manier is van vissen op stromend water maar soms wel afdoende.

Groeten,
      PeBo.

halee halee halee pebo.!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik moet de Pascal wel een beetje gelijk geven.

de rest volgt

vr gr de top visser

Reageer

Working...