Superdobber !!

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † John van der Zee
    [In Memoriam]
    • 16-11-2005
    • 1761
    • in zuidholland in een mooi visgebied

geef mij maar dobbers van rive colmic of wat voor bekent merk dan ook dan kan ik tenminste als ze versleten zijn weer eens nieuwe gaan halen.
    ander koop je een paar dobbers die niet verslijten dan zegt de vrouw je hoeft er geen ze zijn nog niet stuk.
    dan heb ik tenminste ook weer een uitje hahaha
    Vissen is ontspannend.
    Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• Buster
      Met enige kennis...

• 21-08-2007
      • 311
      • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
      wat betreft die mountainbike heeft hij wel weer gelijk.

mijn bigfoot mountainbike koste ook een godsvermogen
      4.50 euro voor die dobbers vind ik wel meevallen als ze levenduur hebben zijn dat de kosten van het vissen niet.

Bigfootbike kost een vermogen ?? laat maar eens een avaghon randonneur aanmeten met een rohloff versnellingsnaaf en son dynamo, dan heb je echt wat onder je kont. Zelfs jij zal je rotschrikken wat die aan euro's kost Jan.

Ik wil je het adres wel geven voor een echte bike

Reageer

• Ronald Nannings
        Verificatie gaande...

• 05-08-2006
        • 602
        • Enclave Friesland

Hallo,

Ik vis ook met Geer pennen en ik moet zeggen dat ze erg goed vissen. Met name doordat de onderantenne door het drijflichaam loopt tot aan de bovenantenne verhoogd in hoge mate de stabiliteit en gevoeligheid. Bij bepaalde omstandigheden zie je met de Geer pen gewoon een aanbeet veel eerder. 4,5 euro is inderdaad een stevige prijs. Heeft deze Geer dobber ook nadelen? Ja, de onderantenne is behoorljik kwetsbaar en eenmaal gebogen kan je de dobber weggooien.
        Dit jaar heb ik met de pennen gevist van Roha (Ronald Hammers), sindsdien ben ik verslingerd aan de pennen die hij voor mij gemaakt heeft. In bepaalde omstandigheden zijn deze Roha pennen onverslaanbaar, qua aaspresentatie en gevoeligheid (doordat het dobberoog op de antenne zit). Het is maar net welk vertrouwen je in de pen hebt, dan maakt de prijs ook niet uit. Voor in de haven en snelle visserij gebruik ik Colmic pennen voor 1,8 euro, ook prima spul.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
          vis gek
          • 06-06-2006
          • 1231
          • Brielle

Ppppppppppppppffffffffffffffffffffffffffff
          GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• Cor Jagt
            Sportvisser
            • 02-03-2003
            • 600
            • Emmen

Ja Ronald ook ik ben helemaal verslingerd aan de dobbers van Roha .
            En dan niet op de laatste plaats om de eigen inbreng bij het maken van de dobbers .
            Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• Deemes
              Met enige kennis...
              • 06-09-2005
              • 335
              • Retie

Nu, ook ik ben geinteresseerd in die pennen van ROHA, maar als ikhet goed heb is die niet 'commercieel', enkel voor vrienden en kennisen zoals dat heet, of heb ik het fout?

Dirk
              \'k Pak \'m \'beet\'!

Reageer

• Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

'Enkel voor vrienden en kennissen' vind ik een beetje kort door de bocht. Voor zover ik weet ziet Roha het dobbertjesmaken in de eerste plaats als een hobby, hij maakt elke dobber hoogstpersoonlijk maar daarnaast heeft hij ook nog een gewone baan (en een gezin en zelf wil ie ook nog wel eens gaan vissen...). Hij heeft niet de ambities van Gerard Bekelaar om er zijn beroep van te maken..... Bovendien is het zoals Cor Jagt schrijft: Hij geeft de mogelijkheid om een eigen inbreng te hebben, zo heeft hij voor mij een aantal insert wagglers gemaakt naar mijn persoonlijke wensen. Wellicht dat Gerard Bekelaar voor Allan Scotthorne ook persoonlijke wensen vervuld, maar zou hij dat voor mij ook doen? Wie ben ik nu helemaal? Toch? Dat brengt gelijk met zich mee dat het maken van dobbertjes geen productieproces meer is, maar een persoonlijke aangelegenheid, ambachtelijk, hoe je het noemen wilt en dus verdwijnt het woordje 'commercieel' automatisch op de achtergrond en kun je niet aan iedereen leveren.

Maar om het even welke dobber beter zou zijn, want daar gaat het hier nu niet om en is bovendien ook een persoonlijke kwestie, men moet natuurlijk wel eerlijk blijven en niet gaan pronken met andermans veren en onzin gaan verkopen, want daar wordt vroeg of laat doorheen geprikt ... Ere wie ere toekomt, dat geldt voor Gerard Bekelaar, voor Roha, voor Odul enz, enz....
                @Kosmozz: Gelukkig is hengelsportland nog steeds niet zo groot en weet men wel zo'n beetje hoe of wat....
                groet,
                Eduard

Reageer

• antoinette
                  Specimen Hunter
                  • 13-11-2005
                  • 1926
                  • oudenhoorn

Oorspronkelijk geplaatst door Deemes
                  Nu, ook ik ben geinteresseerd in die pennen van ROHA, maar als ikhet goed heb is die niet 'commercieel', enkel voor vrienden en kennisen zoals dat heet, of heb ik het fout?

Dirk
                  Roha is zeer zeker niet commercieel nee, maar hij beperkt zich niet tot zijn vriendenkring.
                  Ik behoor niet tot Roha's vriendenkring maar heb onlangs als kerstcadeautje 2 dobbers bij hem gekocht die hij ook nog eens een persoonlijke noot meegaf. En dat doet Roha niet omdat ik toevallig moderator ben of watdanook, maar gewoon omdat hij het leuk vindt mensen een plezier te doen.

Reageer

• tester
                    Maas en Waal visser
                    • 06-03-2004
                    • 2596
                    • Son

Hallo supperdobbers

de prijs is dat zo belangrijk het gaat er om de eigenschappen van de dobber

als er dobbbers waren die meer vis op leveren in de zelfde omstandigheden en ze kosten 10 € dan werden ze door de wedstrijdvissers massaal gekocht

en dat is de reden dat ik ze zelf maak dan leer je waar het over gaat en kun je iets uit proberen
                    gr Gerard

Reageer

• T3RR0R
                      Dacht dat ik beet had

• 15-09-2007
                      • 980
                      • Heerlen

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette
                      Roha is zeer zeker niet commercieel nee, maar hij beperkt zich niet tot zijn vriendenkring.
                      Ik behoor niet tot Roha's vriendenkring maar heb onlangs als kerstcadeautje 2 dobbers bij hem gekocht die hij ook nog eens een persoonlijke noot meegaf. En dat doet Roha niet omdat ik toevallig moderator ben of watdanook, maar gewoon omdat hij het leuk vindt mensen een plezier te doen.
                      Ik heb de site van ROHA wel 100 keer vol interesse en en plezier bekeken.
                      Daar staat uitdrukkelijk vermeld dat hij ze niet verkoopt.

Heb voor twee weken terug nog de pennen live gezien bij een belgische visser op het albert kanaal bij kanne. Weet zijn naam niet, maar hij had wel de ROHA pennen. Hij zij ook dat deze niet te koop waren.

Ik denk dat hij voor jou voor twee dobbertjes wel een uitzondering maakt.
                      Ikzelf vis ook met Geer pennen er zitten erbij van een jaar of 6 terug. Doen het nog steeds. Dus ze zijn het geld wel waard. Ik moet wel zeggen dat die oudere versies een ander soort materiaal antenne hadden. Dat metaal buigt bijna niet, springt gewoon weer terug in de originele vorm.

Ikzelf zou ook graag met de ROHA pennen vissen, maar ik ben een grootverbruiker, denk dat ie daar niet intrapt. Dat zal ook wel door menigeen bedoeld worden hier. Om een idee te krijgen, als ze te bestellen waren bij ROHA zou ik deze serie 3x willen hebben:

en deze ook 3x:

Dat zijn samen toch zo'n 50 dobbertjes, lijkt me een behoorlijke klus en dat keer een heleboel wedstrijdvissers, keer minstens netzoveel dobbers = einde eigen visserij en je gezin bekijken vanuit de schuur of garage.
                      Ik wil er ook bij zeggen dat een fabrieksdobber het bij lange na niet haalt bij dit soort dobbers. Het mooiste van de rohaceldobbers vindt ik het kleinere drijflichaam bij vergelijkbare draaggewichten bij modellen uit balsa.
                      Dus mocht ROHA (Ronald Hammers) ze gaan verkopen, kan ik ze aan iedereen aanbevelen. Is een goede inves******, waar je jaren plezier van hebt en zeker beter mee vist als de fabrieks pen. Dit geld trouwens ook voor de Geer pen.

Groet,

Marco
                      Lid Team Sensas Punt NL
                      marco@breamteam.nl
                      http://www.teamsensas.nl/

Reageer

• spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

geweldig als je post weer verwijderd word .
                        nou ben ik er echt mee klaar ook.

stuur dan een pb met je grieven.

maar laat maar zitten ik vind het goed zo.

beste wensen allemaal.

mzzzl

Reageer

• Buster
                          Met enige kennis...

• 21-08-2007
                          • 311
                          • Lingewaal

beste wensen allemaal.

mzzzl
                          Hoi Martijn.

Wat jammer nu, ik had gaarne je reactie gelezen ter lering en vermaak . Beetje humor moet wel kunnen vind ik, en zo grof ben je niet. Wil je nog en goed bike adres ? laat mij dat maar persoonlijk weten. Prettige jaar wisseling. Jan.

Oja boos worden is niet erg, maar blijven is een zonde.

Reageer

• janb
                            jan b
                            • 21-11-2005
                            • 1982
                            • 't Nieuweland

wat is er dan verwijderd Martijn ,heb ik ook wat gemist.
                            Groeten van Jan de visser

Reageer

• wimwijchen
                              Komt net kijken

• 27-03-2007
                              • 74
                              • wijchen

De ene vist fijn met een hengel van 3000 euro en de ander met een hengel van 150 euro. Zo zal het met dobbers ook wel zijn. En 4,50 voor een werkelijk goede dobber die met de hand gemaakt is lijkt mij niet overdreven. Tijd is geld. Zelf gaan we ook niet voor Jan met de korte achternaam werken. Nee, ik vind dat iedereen het voor zichzelf uit mag maken wat hij/zij koopt.

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                                vis gek
                                • 06-06-2006
                                • 1231
                                • Brielle

beste wensen allemaal.

mzzzl

Kop op man je bent jarig vandaaag
                                GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

Working...