dobbers herstellen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Alter Ego
    Newbie
    • 22-06-2006
    • 37
    • Heusden-Zolder

Als ik hier de antwoorden lees komt het erop neer dat ik best nagellak kan gebruiken voor herstellingen, dit had ik nog al ergens opgevangen maar stond er nogal sceptisch tegen over.

Ik was eigenlijk van plan om de desbetreffende pennen op voorhand van een nieuwe laklaag te voorzien zodat ik niet tot herstellingen toe kom... Is dit een goed idee want uit de opmerking van Odul leidt ik af dat een lak er bij opzetten slecht resultaat kan geven...

Ik zal jullie na het weekend weten te vertellen of een pen van rohacell beter of slechter vist, ga namelijk morgen eens vissen met één van de pennen die ik van Roha gekocht heb op de hengelbeurs in Kortrijk.

Reageer

• esperto
      Sportvisser

• 16-09-2006
      • 654
      • Oostkamp (Brugge)

als je onderscheid wilt tss balsa en rohacell, kan je dat horen, gewoon tegen je nagel tikken, rohacell maakt een ander geluid dan balsa, en het verschil is echt goed te merken (vind ik toch); nuja, als ze naast mekaar liggen toch
      Uiteindelijk is rohacell een goed product, en balsa ook, elk heeft zijn voordelen, maar vooral in de karpervisserij heb je stevige dobbers nodig, en dan lijkt de zwaardere rohacell toch heel goed (van horen zeggen )
      Het heeft geen zin een van beiden af te kraken.
      het blijft een kwestie van voorkeuren lijkt me.
      Nu ben ik niet echt zo'n tester (heb ik het geld niet voor), ik ben eerder een denker en test doelgericht. Als ik de tijd nog eens vind, wil ik eens kijken hoe groot het verschil nu werkelijk is met laklaag en al. Het suddert nog wat hoe dat gaat gebeuren, maar het komt wel. Soms heb ik van die ingevingen van als nu eens dit of als nu eens dat; maar al bij al kom ik dan steeds weer tot de constatatie dat het wel om enkele duizendsten van grammen gaat, of het verschil nauwelijk merkbaar is

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

Oorspronkelijk geplaatst door esperto
        als je onderscheid wilt tss balsa en rohacell, kan je dat horen, gewoon tegen je nagel tikken, rohacell maakt een ander geluid dan balsa, en het verschil is echt goed te merken (vind ik toch); nuja, als ze naast mekaar liggen toch
        Uiteindelijk is rohacell een goed product, en balsa ook, elk heeft zijn voordelen, maar vooral in de karpervisserij heb je stevige dobbers nodig, en dan lijkt de zwaardere rohacell toch heel goed (van horen zeggen )
        Het heeft geen zin een van beiden af te kraken.
        het blijft een kwestie van voorkeuren lijkt me.
        Nu ben ik niet echt zo'n tester (heb ik het geld niet voor), ik ben eerder een denker en test doelgericht. Als ik de tijd nog eens vind, wil ik eens kijken hoe groot het verschil nu werkelijk is met laklaag en al. Het suddert nog wat hoe dat gaat gebeuren, maar het komt wel. Soms heb ik van die ingevingen van als nu eens dit of als nu eens dat; maar al bij al kom ik dan steeds weer tot de constatatie dat het wel om enkele duizendsten van grammen gaat, of het verschil nauwelijk merkbaar is
        Als ik voor het zwaardere werk moet kiezen neem ik balsa maar voor de lichtere pennen is de rohacell onovertroffen het sg van rohacell ligt ook lager als van de balsa ,en met dobbertjes van 0.3 -0,5 is dat een geweldig voordeel ,ik weet wel het klinkt allemaal heel groot met die kleine pennen ,maar echt het werkt.super gevoelig.
        Groeten van Jan de visser

Reageer

Working...