Welk merk haken?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jans
    Toekomstig expert
    • 13-03-2004
    • 272
    • Drenthe

Moi,

Voor mensen die de Tru Turn haken zoeken, Hengelsport Emmen heeft ze te koop.
    www.hengelsportemmen.nl
    Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• 4x14
      Banned

• 10-12-2006
      • 849
      • Brielle

kamasan b511 en tegenwoordig tubertini haken, echt super dingen !
      gamakatsu 2210 heb ik gelijk de prullenbak in gedonderd, door die coating worden ze minder scherp. geef mij maar een andere haak.

Reageer

• Ramon Ansing
        tsjah?
        • 27-06-2006
        • 760
        • Tolbert

Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv
        Ik zie nu pas je reaktie maar deze haakjes bedoelde ik inderdaad leuk om te merken dat er meerdere mensen zijn die weten wat ik bedoel.. De meeste hengelsportzaken wisten echter niet waar ik het over had!!! Ik zou wanneer ze er weer waren zonder meer kopen ik vond het een goed idee om die slag in de haaksteel te maken ik geloof er wel in. En wat betreft die Gamakatzu haken en dan die blauwe hakenserie waarvan de haakpunt rond naar binnen is geslepen die zijn messcherp altijd en de haakstelen breken nooit! Ik vis er ook al jaren mee zowel met de vaste stok als de feeder de casters kun je zonder dat ze breken goed doorsteken! Maar die rode serie van Gamakatzu ik begrijp niet dat ze die nog uitleveren die haken breken altijd ik heb het vele malen geprobeerd maar er is voor mij maar één haak: die blauwe serie van Gamakatzu.
        De rode haak is percies het zelfde , als de blauwe maar dan in een ander kleurtje! De nieuwe g1 competition haken van gamma zijn super, super scherp en heel sterk echt het proberen waard. En wat betreft het uitbuigen van haken, de ene haakt haakt anders dan de andere lochies. Daarom kan het juist zijn dat door de manier van azen van de vis de haak in een hard gedeelte van de bek terecht komt met alleen de punt, gevolg-> hij breekt/verbuigt. Als je dan een andere haak gaat gebruiken die anders van vorm is haakt hij anders in en breekt niet. Dus niet na het eerste de beste pakje roepen dan ie slecht is.

Reageer

• Randy Breukel
          Wedstrijdvisser

• 10-04-2007
          • 244
          • Rozenburg (zh)

Voor de feeder gebruik ik de 1810 van Gamakatsu en voor de stok de 611 van kamasan en de 532, die laatste ben ik niet tevreden over, als ik ze uit mijn map haal zijn ze al beschadigd en na 3 vissen is de coating verdwenen en kun je de maden erop persen, wat zie jij er voor voordelen aan PeBo??
          De groeten

Reageer

• PeBo
            Hengelaar

• 29-09-2007
            • 2643
            • Oosterhout

Oorspronkelijk geplaatst door piethein
            Voor de feeder gebruik ik de 1810 van Gamakatsu en voor de stok de 611 van kamasan en de 532, die laatste ben ik niet tevreden over, als ik ze uit mijn map haal zijn ze al beschadigd en na 3 vissen is de coating verdwenen en kun je de maden erop persen, wat zie jij er voor voordelen aan PeBo??
            Piethein,
            Ik heb dit probleem niet met Kamasan, anders had ik ze al lang op de grote hoop gegooid. Voor de prijs mag je best wat goeds hebben, want het zijn niet de goedkoopste.
            Groeten,
            PeBo
            ]Member of the Easterwood dreamteam.
            Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

Groeten,
            PeBo.

Reageer

• bakx
              Marcskes best frend

• 27-01-2008
              • 710
              • Oosterhout

Hey Pebo
              Als je je alsnog bedenkt,om die zooi op de grote hoop te gooien denk aan mij.

het maakt mij niet uit welk merk, het liefst de maten 4,6,8,10,12.

kleiner geef ik niet zo om,ben meer van het fijnere werk zoals je weet

groetjes henk
              Marcskes aller aller best frend.

Reageer

• † Frederik de Belder
                [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
                • 13-01-2003
                • 5730
                • Niel (België)

Vis met haken van Tubertini de serie 10 haak 14 & 16, breken niet en plooien al helemaal niet, zijn wel dikdradig. Haak 14 gebruik ik om met pieren en maïs te vissen en haak 16 om met maden te vissen.
                Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
                http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• Pieter Stam
                  -
                  • 11-10-2002
                  • 2882
                  • NL

Ik gebruik al inmiddels al twee jaar naar tevredenheid de Fox 2 series maat 10 voor brasem en zeelt, als ik met maïs vis of met een hair.

Goede haak, niet te dikke draad. Buigt in tegenstelling tot de grotere maten van deze serie niet uit. Ik heb er echter wel eens wat probleempjes mee gehad, rechtstreeks uit de verpakking. Een aantal keer een omgebogen haakpunt en bij één zakje waren bijna alle haken compleet plat gedrukt in de haakbocht. Ik vermoed dat de haak op dat punt is vastgehouden bij het buigen en dat er iets mis gegaan is.

Groet, Pieter

Reageer

• Robin
                    Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
                    • 490
                    • Meerssen

gebruik ook de blauwe haken van de Gamakatzu, in de maten 12 14 16
                    zeer tevreden over dit type haak!!
                    groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• cheffie
                      Beginners geluk

• 03-04-2008
                      • 664
                      • Noord Holland

Diverse maten Colmic Nuclear B957 en BS 5000

Reageer

• jan wever
                        Banned

• 19-09-2008
                        • 258
                        • Valthermond

vaste stok normale visserij:kamasan B511.
                        feeder:gamakatsu ls 2210 in de maten nr. 6, 8 en 10.
                        feeder: preston pr 34 in de maten 12,14,16,18 en 20. Het is alleen jammer dat deze haak niet groter kan worden gekocht dan,.12, want dit vind ik voor de feeder de allerbeste haak die ik heb gehad.Voor het snellere werk gebruik ik de kleinere maten,ook voor de vaste stok. De verkrijgbare maten lopen van nr.12 t/m nr.22.

Reageer

• eitcbv
                          Doe wat je goed dunkt!
                          • 24-12-2005
                          • 192
                          • nabij Steenwijk

En ook ik gebruik idd die blauwe haken serie 2210 en heb er nog nooit problemen mee gehad!!! Vlijmscherpe haken met een niet te lange haaksteel en die mooie brede bocht en natuurlijk o zo mooi is die punt naar binnen geslepen!!! Nee er is maar 1 merk waar ik altijd mee vis en dat is Gamakatsu. Ook ik gebruik maat 12,14, en 16.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                          gebruik ook de blauwe haken van de Gamakatzu, in de maten 12 14 16
                          zeer tevreden over dit type haak!!
                          Fishing is a way of life!!!

Reageer

• Randy Breukel
                            Wedstrijdvisser

• 10-04-2007
                            • 244
                            • Rozenburg (zh)

Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv
                            En ook ik gebruik idd die blauwe haken serie 2210
                            Mooi taalgebruik maar ik vind het niks, ik vertrouw niet op die coating.
                            De groeten

Reageer

• eitcbv
                              Doe wat je goed dunkt!
                              • 24-12-2005
                              • 192
                              • nabij Steenwijk

Oorspronkelijk geplaatst door piethein
                              Mooi taalgebruik maar ik vind het niks, ik vertrouw niet op die coating.
                              Uhm wil er nog toevoegen dat die coating of kleur waar jij op afknapt mij totaal niks zegt ikzelf kijk totaal niet naar prijs en uiterlijk wbt de haken ik heb een aantal dingen voor ogen: de haak moet niet te langstelig zijn en een mooie brede bocht hebben omdat ik nogal wat cocktailtjes op de haak zet en dus de ruimte nodig heb zo ook voor de maiskorrels enzo daarnaast moet de haak superscherp blijven en vind dat deze haken altijd super scherp blijven dus trends, kleuren die in de mode zijn bijv. die tribelhengels en jassen bij shimano enzo zeggen mij niks het moet goed zijn!!!
                              Fishing is a way of life!!!

Reageer

• Robin
                                Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
                                • 490
                                • Meerssen

maak zelf ook gebruik van gecoate haakjes, oa gamakatsu. Heb er nooit specifiek over na gedacht, maar wat hebben gecoate haken (bv een rood of blauw) voor voordelen. volgens mij blijft het voor iedereen ook een persoonlijke kwesti. Wanneer je vist met Ver lijkt het gebruik van een rode haak sneller te verklaren.
                                groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

Working...