DE belangrijkste reden van elastiek vind ik ,ook de meer of mindere rek van je nylon maar ook zorgt de stiek er voor dat je tijdens het af steken de lijn op spanning houd,en in de winter vissen we met dikke stiek ,die er pas uit komt als de voorn de 250 gr gaat overschrijden en je moet natuurlijk ergens je lijn aan vast maken.
Welke lijn voor tuigen?
Collapse
X
-
ik vind ook met zachte lijnen dat je samen met elastiek een soort dubbel werkende vering krijgt.
ik heb dat altijd meer in de knoop dan met een harde lijn,bij het lossen van een vis b.v.Reageer
-
en waarom niet? een rekker houdt de "driftbuien" en laat groter vissen landen op dunneren draad omdat het de vis ruimte geeft voor die driftbuien en hem zo af te matten. Een elastiek kan echter nooit korte snokken opvangen als met mond slaan,... (nuja, ik spreek niet over de hele kleine maten, die er 3 meter uit komen bij een brasem.).Reageer
-
Vandaag even mogen hobbyen .
6 tuigjes gemaakt 3 van G-line en 3 van G-line gold.
En eerlijk is eerlijk er zit degelijk verschil in de gewone G-line is veel zachter ,maar de gold is meer stuger .
En 10/00 gewoon of de gold ook daar zit verschil in .
gr johnGroetjes
Johnny
Match
Feeder
StokReageer
-
Reageer
-
De tuigen die ik gemaakt had van de Trabucco Competition Pro supers strong heb ik laasts een aantal keer geprobeerd in de haven. Zeker fijner als de Super G-line, met de Super G-line had ik nog weleens een gekringelde lijn als ik met casters viste. Met de Trabucco heb ik er geen last van.
Hij lijkt echter ook iets dikker, overigens is deze lijn ook ideaal voor onderlijnen knopen.Reageer
-
super g-line zit op een spoel van 150 meter,en de g-line zit op een spoel met 100 meter.Als je dat omrekent denk ik niet dat de super g-line duurder is ,maar goedkoper.Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer