Welke lijn voor tuigen?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • willie
    Sportvisser
    • 03-12-2005
    • 626
    • wijhe

dan is een wat stuggere lijn beter voor de aas aanbieding

Reageer

• janb
      jan b
      • 21-11-2005
      • 1982
      • 't Nieuweland

OM het wat simpeler te maken ,als de vis hoog zit zou ik ook kiezen voor een stuggere lijn ,maar als je met een staande haak op 1 a2 cm van de grond vist heb ik weer liever een zachtere lijn ,dat geeft toch wat meer raffinement ,het blijft dus keuze's maken .Daar om is het zo moeilijk om te zeggen het moet zus of het moet zo ,vissen is geen dag eender ,iedere keer als je denkt nou ben ik er uit, loop je weer op een miskleun ,en ga je weer van voor af aan beginnen En dat maakt vissen nou zo leuk .
      Groeten van Jan de visser

Reageer

• willie
        Sportvisser
        • 03-12-2005
        • 626
        • wijhe

maar in het algemeen vangen we toch vaker de vis op de bodem, nu de vraag wat zijn lijnen die soepel zijn en lijnen die stugger zijn (merken)

gr. wilfried

Reageer

• Austin
          Banned

• 05-12-2008
          • 208
          • veendam

Shimano antaras lijn vind ik stug tenopzicht van kamasan G Lijn.... shimano schijnt ook te kloppen kwa dikte boven de rest volgens en Engelse blad!....... beiden qebruik ik........Maar ja ook verschillende DAM lijnen gebruik ik deze zijn volgens mij soepel!

Reageer

• Serrano
            GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
            • 05-07-2004
            • 294
            • GELDROP

Ultima power match of silk dat zijn de betere voor diverse doeleinden. Andy May vist er ook mee
            Mss op de beurs in Zwolle wel te zien.

Reageer

• noekkel
              Frequent aanwezig
              • 13-02-2006
              • 127
              • Assen

Fox Micro+

de meest accurante lijn die er bestaat
              Let's get started!

Reageer

• Jurgen v.d. S
                Nishikigoi

• 01-08-2008
                • 203
                • Nieuwegein

Voor de feeder gebruik ik als 16/00 SMART TT MONOFOLIO. Voor mij een perfecte lijn oersterk en goed te knopen. voor 10 t/m 14/00 gebruik ik de G-Line. bevalt mij zeer goed. Zijn er trouwens meer vissers welke ervaring hebben met de SMART TT line ??

Reageer

• Serrano
                  GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                  • 05-07-2004
                  • 294
                  • GELDROP

Hoor steeds goede berichten over Ultima.
                  Heb ook eens naar de website gekeken de power match lijkt me wel wat.
                  Veel keuze, er moet nog een goede lijn komen. Silk maar helaas maar op 50mtr.

Ziet er zeer professioneel uit.

Reageer

• preston-freak
                    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                    • 1834
                    • Oss

Ik vis al jaren met super G-line en sinds enige tijd in combinatie met de kant en klare onderlijnen van Kensaki. Er zijn maar weinig lijnen zo sterk als super G-line, ook over de knoop,- en slijtvastheid ben ik tevreden en het geheugen is ook niet verkeerd, want het overmatig kringelen is mij niet bekend. Lood verschuiven enzo gaat prima met deze lijn en hij is niet te soepel (sneller in de war) of te stijf (slechte aasaanbieding). Verder vis ik er mee omdat die in tegenstelling tot die van Trabucco vrijwel overal verkrijgbaar is. Neemt niet weg dat de Italianen ook goede lijnen maken of beter gezegd hebben, want alle kwaliteitslijnen komen uit Japan, net als de haken. Kijk maar op de klosjes van Trabucco, overal staat bijv. Japan Technologie etc, dus wat Eduard zegt klopt niet helemaal dat de Italianen beter lijnen maken. Ik denk dat de verschillen in kwaliteit steeds kleiner wordt, omdat ze tegenwoordig dus allemaal uit Japan komen. Vroeger had je echt grote verschillen tussen de lijnen van merken als Platil, DAM etc, maar die zijn allemaal achterhaald door de Japanners. Lijnen van Gamakatsu, Shimano, Kensaki en dus ook Trabucco lijken gewoon op elkaar.
                    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Markman-B
                      7 x wereldkampioen

• 24-07-2008
                      • 59
                      • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen v.d. Straten
                      Voor de feeder gebruik ik als 16/00 SMART TT MONOFOLIO. Voor mij een perfecte lijn oersterk en goed te knopen. voor 10 t/m 14/00 gebruik ik de G-Line. bevalt mij zeer goed. Zijn er trouwens meer vissers welke ervaring hebben met de SMART TT line ??

Na veel experimenteren is het voor mij duidelijk. De SMART TT lijn (grijze doosje), is de hoofdlijn die ik zocht. Waarom? Deze is wat stugger dan vergelijkbare lijnen. Het voordeel hiervan is dat je zelden last hebt van kringelen. Om die reden beviel mij de G-Line van Gamakatsu totaal niet. Verschuif je dobber maar eens tijdens het peilen. Daarna begint het gezeik met die G-Line. Ook mn koppelmaat heeft bizar vaak last van die kringels en stapt over. De SMART TT oogt wel wat dikker in vergelijking tot andere lijnsoorten met dezelfde dikte. Of dit daadwerkelijk zo is, kan ik niet bevestigen. In combinatie met de SMART SLR (per 50mtr) als onderlijn, heb je een hele mooie combinatie. Ik gebruik gewoon 10/00 SMART TT als hoofdlijn en 10/00 SMART SLR als onderlijn. Je hoofdlijn breekt nooit.

Aanrader!

(ps: omdat de SMART TT momenteel slecht verkrijgbaar is bij mijn dealer, heb ik uit nood een klosje Sensas Feeling meegenomen. Deze komt zo op het oog dicht in de buurt van de SMART TT. Net als de Superteam AML lijn van Shakespeare. )

Reageer

• preston-freak
                        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                        • 1834
                        • Oss

Diegene die vaak last hebben van kringelen door het verschuiven van de dobber, lood etc vissen mijn inziens te dun. Ik gebruik standaard 12/100 als hoofdlijn, super G-line dus, met standaard een 8/100 onderlijn en als de platten echt gearriveerd zijn een 10/100 onderlijn. Altijd dus een sterkere hoofdlijn rekening houdend met lijnbreuk, slijtvaster (verschuiven lood etc), stugger (minder snel in de knoop) en daardoor kringelt het minder.
                        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• The Frisian Viking
                          NHSF Erelid
                          • 27-06-2006
                          • 5454
                          • Feânwalden

helemaal goed hoor deze combi sensas feeling met onderlijn van palmer

[quote=willie;100895]ik gebruik de sensas classic new als hoofdlijn en bevalt goed en als onderlijn de sensas palmer
                          de sensas feeling schijnt ook heel goed te zijn
                          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• kjellflor
                            Newbie

• 23-04-2008
                            • 7
                            • Ieper

ik vis altijd met een zo licht mogelijke lijnopzet het zwaarste tuigje in mijn viskist is bovenlijn 12/00 en 10/00 onderlijn.
                            gr kjellflor

Reageer

• Johannus
                              Komt net kijken

• 26-04-2009
                              • 83
                              • Kollum, FRL.

Sensas Feeling 12/00

Reageer

• lolo
                                Geniet maar niet met mate
                                • 01-05-2003
                                • 3873
                                • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                                Diegene die vaak last hebben van kringelen door het verschuiven van de dobber, lood etc vissen mijn inziens te dun. Ik gebruik standaard 12/100 als hoofdlijn, super G-line dus, met standaard een 8/100 onderlijn en als de platten echt gearriveerd zijn een 10/100 onderlijn. Altijd dus een sterkere hoofdlijn rekening houdend met lijnbreuk, slijtvaster (verschuiven lood etc), stugger (minder snel in de knoop) en daardoor kringelt het minder.
                                Zo was mijn opzet ook nu nog wel als ik met een lange slag vis.
                                Maar nu toch wel 10/00 boven en 8/00 onder voor de vaste stok als het moeilijk is .
                                Wat ik nu wel elke keer meer gebruik is drennen die is eerlijker met de lijndikte en soepel en sterk op de knoop
                                Groetjes
                                Johnny

Match
                                Feeder
                                Stok

Reageer

Working...