Het grootte probleem met dat gecoate lood zowel van sensas als van preston is dat niet elk doosje dat je koopt gelijk behandeld.Zo kan het zijn dat als je twee verpakkingen van hetzelfde nr. b.v. nr.8 open maakt de een groter is dan de andere.Op die grotere zit dan extra veel coating,soms zoveel dat je de loodjes bijna niet dicht krijgt op de lijn. Ik heb het zelf al meerdere keren meegemaakt dat als je zo"n loodje verschuift hij gewoon van de lijn valt.
Welk lood
Collapse
X
-
Het gecoate lood , ik ben er niet van ondersteboven ,ik krijg het niet goed vast op de lijn een enkele keer wel maar meestal niet .En misschien is er iemand die mij het voordeel van die gecoate loodjes kan vertellen ,ik zie eigenlijk alleen maar nadelen maar ben ik te bevooroordeeld en zie ik het verkeerd ,er moet heel wat gebeuren wil je mij van het stoz of styllood af krijgen .Groeten van Jan de visserReageer
-
Ben ooit deze tabel tegen gekomen.
Weet niet op die klopt.
Misschien heb je er wat aan.
SSC 1,89 gram
AAA 0,81 gram
BB 0,40 gram
Nr 1 0,28 gram
Nr 4 0,17 gram
Nr 6 0,105 gram
Nr 8 0,063 gram
Nr 10 0,034 gram
Nr 12 0,020 gram
Nr 13 0,012 gramReageer
-
ik gebruik de stotz loodjes van preston hierbij gebruik ik de speciale tang die voor deze loodjes is gemaakt.
bevalt prima.
tot 0,5 gram lood ik alles uit met de stotz,boven 0,5 gebruik ik bulklood(olivetti) en daarna tunen met de stotzveel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal
goed is
Reageer
-
even een google
en kwam dit ook tegen van preston stoz lood
De gewichten zijn precies hetzelfde als bij 'gewone' shots:
nr 04 = 0,170 gram
nr 06 = 0,105 gram
nr 08 = 0,063 gram
nr 09 = 0,050 gram
nr 10 = 0,034 gram
nr 11 = 0,026 gram
nr 12 = 0,020 gram
-
Dinsmore is altijd goed meen ik........Zit goed en recht op je lijn.Zoms mooilijk te krijgen but look and u will find...........Preston ook voor de klienere spull!
more time next time
andy
SSG= 1.68g, AAA= 0.75g, BB= 0.41g, NO.1= 0.30g, NO.3= 0.20g, NO.4= 0.18g, NO5= 0.16g, NO.6= 0.10g, NO.7= 0.08g, NO.8= 0.06g.Reageer
-
Ik heb no 4 maar dat is volgens mij de zwaarste en ik hoef ze persoonijk niet zwaarder, meestal is 4 , 6, 8, en 10 ruimschoots voldoende de om in samen hang met bulk lood de meeste constructies te kunnen maken.Groeten van Jan de visserReageer
-
ik heb ook geen goede ervaringen met de Maver loodjes ,deze zijn erg hard , ben over geschakeld op Styl loodjes deze ook in alle gewichten te verkrijgen en je hebt ook de mogelijkheid om er een stukje af te knippen om zo je dobbermontage superfijn af te stellen .
groeten TomReageer
-
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer