comoran the beast feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lwes
    feederaar

• 05-09-2009
    • 473
    • hardenberg

comoran the beast feeder

Wie o wie kan mij helpen aan info over deze hengel.
    Wat voor een feeder is dit een medium of een heavy??
    Wat zijn de werpeigenschappen en tot welk gewicht kun je hier
    ongeveer mee werpen.

Moch iemand van jullie hier mee vissen dan zou ik graag info over deze feeder ontvangen.
    Bijvoorbeeld is het een stugge of een wat meer flexibele hengel
    is het een feeder die makkelijk gooit of moet je echt kracht zetten.

greetings Luciën
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Ik heb wat jaren geleden zo'n hengel gehad en het is toch wel een heavy feeder, maar zeker niet meer dan dat. Degene die ik had kon je gebruiken op 3,60 en 4,20 mtr. Prima hengel voor op de stroom tot max 100 gram korf. Afstanden tot een meter of 70-80 moet ook zeker kunnen.
    Toen ik deze hengel had vond ik hem vrij parabolisch maar inmiddels zijn de hengels wel een stuk beter geworden. Het is zeker geen stugge pook maar ook geen hengel om 100 mtr mee te gooien.
    De nieuwere serie van de beast feeder is beter dan de eerste serie (iets meer glimmende blank en de tweede was van Cormoran). Bij de eerste serie lieten de wikkels van de ogen snel los. Bij mij in ieder geval wel.
    Sjaak van Voorden

Reageer

• The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5454
      • Feânwalden

ik heb er 3 en ben er nog steeds heel erg blij mee
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• gijs
        Eenvoud is onuitputtelijk

• 31-03-2009
        • 159
        • Overijssel

Oorspronkelijk geplaatst door lwes
        Wie o wie kan mij helpen aan info over deze hengel.
        Wat voor een feeder is dit een medium of een heavy??
        Wat zijn de werpeigenschappen en tot welk gewicht kun je hier
        ongeveer mee werpen.

Moch iemand van jullie hier mee vissen dan zou ik graag info over deze feeder ontvangen.
        Bijvoorbeeld is het een stugge of een wat meer flexibele hengel
        is het een feeder die makkelijk gooit of moet je echt kracht zetten.

Deze hengel was de "feeder hit" van de jaren 90.
        Ik vond het altijd een makkelijk werpende hengel tot een meter of 70 ( ik bezat de 3.3m-3.9m versie)
        Alleen de registratie van de aanbeten was (in mijn ogen) niet zo geweldig. Ik heb dit opgelost door langere toppen te gebruiken. Wat het opgegeven werpgewicht was weet ik niet meer (heb de hengel onlangs verkocht) maar ik knoopte er altijd 40 á 50 grams korfen aan, die ik met deze hengel max. zo'n 70 meter weg zette.

Reageer

• Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

In de jaren 90 heb ook ik deze feeder aangeschaft. Ik heb de 3,3-3,9 meter versie in de heavy uitvoering. Ze zijn er ook in een medium uitvoering met een wat soepelere actie, maar beide hebben 1, 2, 3 oz tips. Zoals Sjaak al aangeeft is er sindsdien veel verbeterd. Het is zeker geen verkeerde hengel. De wikkelingen laten inderdrdaad te wensen over. De tips zijn te dik naar mijn smaak. De actie van de hengel is door het tussenstuk wat stugger, maar buigen wil hij wel. Max werpgewicht is ongeveer 80 gram.
          Carpe Diem

Reageer

Working...