Experiment montage Feeder: De Methox/Traditioneel Mix

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!

• 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

Maar met het kant en klaar bij je hebben van montages, betekend dit dan dat je complete montages dus thuis knoopt inclusief alle wartels etc en dan op een van de grijze isolatiebuis rollen meeneemt?

Trouwens, kiezen julllie de tip van de hengel pas aan de waterkant of tuigen jullie meestal thuis al een feeder op?
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• TheSir
      Newbie

• 12-05-2010
      • 28
      • Groningen

Oorspronkelijk geplaatst door tester
      je montage met kraal kan blijven haken op de bodem extra weerstand

bij een moeilijke vissrij kan dat het verschil uitmaken (vijver )

dus een montage moet aangpast zijn aan het water waar je vist
      De kans dat een klein rond kraaltje blijft hangen is erg klein, een wartel blijft nog sneller vastzitten aan een bodem daarnaast mocht die wel blijven hangen zal dat weinig weerstand opleveren omdat de lijn er soepel door heen glijd. Die weerstand is echt verloosbaar.

Maargoed zowieso als je met een hair vist maakt het niks uit of je wat weerstand hebt op een korfmontage. En aangezien het hier gaat over een montage voor zowel een korf als mehtod lijkt het me logisch dat je met een hair vist en zowieso op grotere vissen mikt.

Ik had je gelijk gegeven wat weerstand betreft als je op witvis zit en je ook klein spul mee wilt pakken maar daar gaat het niet over in dit topic. En een montage kan op elk water werken, ik vis altijd met een halve lus en heb nog geen water gehad waar dat niet werkt.

Reageer

• SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

Ik maak meestal meerdere hengels klaar en kies de toppen afhankelijk van de situatie die ik verwacht. De montages maak ik dus ook thuis maar ik heb geen extra montage bij me.

Ik heb boven de montage geen wartel dus ook nooit last van een wartel in mijn topoog. Met een method feeder moet je wel erg ver opdraaien om de wartel in het oog te draaien. Een beetje opletten moet voldoende zijn.
        Sjaak van Voorden

Reageer

• tester
          Maas en Waal visser
          • 06-03-2004
          • 2596
          • Son

Oorspronkelijk geplaatst door TheSir
          De kans dat een klein rond kraaltje blijft hangen is erg klein, een wartel blijft nog sneller vastzitten aan een bodem daarnaast mocht die wel blijven hangen zal dat weinig weerstand opleveren omdat de lijn er soepel door heen glijd. Die weerstand is echt verloosbaar.

Maargoed zowieso als je met een hair vist maakt het niks uit of je wat weerstand hebt op een korfmontage. En aangezien het hier gaat over een montage voor zowel een korf als mehtod lijkt het me logisch dat je met een hair vist en zowieso op grotere vissen mikt.

Ik had je gelijk gegeven wat weerstand betreft als je op witvis zit en je ook klein spul mee wilt pakken maar daar gaat het niet over in dit topic. En een montage kan op elk water werken, ik vis altijd met een halve lus en heb nog geen water gehad waar dat niet werkt.
          Hallo Thesir

We spreken elkaar nog wel eens over 20 jaar, hoop ik, en als je dan nog vist en ik er nog ben zul je me gelijk geven

Een montage moet zo simpel zijn als mogelijk voor het water waar je op vist

ik heb motage's zonder een wartel en het max is drie
          gr Gerard

Reageer

Working...