Method feeder hulp nodig...

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Nappie0310
    Newbie

• 05-10-2009
    • 37
    • Duiven

Hallo hallo,

Gisteren na een bezoek aan de hengelsport winkel maar weer eens opnieuw wezen proberen.

Nu met de volgende set-up:

- Method small 30gr van Preston.
    - Kant en klare onderlijn met hair (15cm)
    - Harde aardbei en annanas boilies.
    - Standaard feeder voer maar dan wel thuis al voorbereid.

Na aankomst even zitten prutsen omdat ik nog nooit met een hair gevist had maar na een paar minuten toch alles te water.
    Al vrij snel wat waarschuwing tikken op de top maar geen kromtrekker.
    Hierna nog een paar keer iets anders geprobeerd (met een pellet op de haak erbij) maar dat leverde ook niet het gehoopte resultaat op. Dus maar weer terug naar alleen de boilies.

Na een uur of drie was het dan eindelijk zover, een sterk kromtrekkende top en snel de hengel pakken.
    Na een minuut of vijf een zeelt van 55cm in het netje. Yes, dit was de bedoeling....

Kort daarna opnieuw een flinke aanbeet en nu een brasem kunnen landen..
    Hleaas was het daarna tijd om naar huis te gaan maar wel met een redelijk tevreden gevoel. Niet veel gevangen maar wel de eerste vissen kunnen landen met de method / hair combinatie.

Snel nog maar weer eens gaan proberen en kijken of ik mijn eerste karper op deze manier kan verschalken ;o)

Bedankt voor jullie reacties en tips!! nn natuurlijk ben ik er nog niet dus als er nog extra tips zijn dan hoor ik ze natuurlijk nog steeds graag...

gr

Reageer

• reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3499
      • Asten

vandaag 15 brasems de lichste rond de 2 kilo en 4 stuks van rond de 3 kilo.
      Alles op de mais en witte 10mm boilies van ringers.
      Oh ja 3 keer de hengel van de steun getrokken
      Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• TheSir
        Newbie

• 12-05-2010
        • 28
        • Groningen

Oorspronkelijk geplaatst door ironny
        Hoezo werkt dat niet?
        Op het moment dat de lijn strak wordt getrokken, zou het gewicht van de korf er toe moeten leiden dat de vis zich zelf haakt.
        Als de onderlijn te lang is prikt de vist zichzelf een kan dan het aas plus haak uitspugen voordat de vis zichzelf enigsinds haakt aan de method.
        Ik zelf gebruik geen langere onderlijnen als 12cm op langzaam stromend water en op totaal stilstaand water 6 tot 8cm , en het is ook niet echt logisch om lange onderlijnen te gaan gebruiken omdat je je aas toch zo dicht mogelijk bij de method wilt hebben liggen.

Reageer

• reijntjes
          Swingt(o)(i)pper
          • 12-12-2005
          • 3499
          • Asten

natuurlijk ben ik er nog niet dus als er nog extra tips zijn dan hoor ik ze natuurlijk nog steeds graag...
          Probeer eens een Method feeder voer in plaats van een normaal feeder voertje.
          Probeer ook eens mais door het voer en 2-3 mais op de hair. Op onze vijver is mais nog steeds een super aas. Ik voer met een method voertje ( huismerk van de Stek uit Eindhoven !) met wat mais en pellets erdoor . Vissen meestal met mais soms met boilies of pellets. Kobra method feeder van 20 of 25 gram.
          Shimano forcemaster commercial 11ft feeder hengeltje.
          Simpel maar goed.
          Groeten

Frank

Reageer

• Nappie0310
            Newbie

• 05-10-2009
            • 37
            • Duiven

hai hai,

De laatste paar dagen nog regelmatig weg geweest en ook altijd wel wat gevangen. Mede dankzij alle ontvangen tips.
            Toch blijft het maar moeizaam, als ik beet heb dan trekken ze ook flink door maar in vijf uur vier vissen is toch wat weinig.

Ik vis steeds op een stadsvijver waar een veel karper zit en zeker ook veel brasem. Nu heb ik een paar karpers zien vangen de laatste week dus dat lijkt mij ook wel wat. Ondanks dat ik nu met grotere boilies vis blijft het nog steeds brasem of zeelt.

Moet ik iks specials doen voor de karpers, ander voor misschien? Ik gebruik nog steeds standaard feeder voer...

gr.
            Johan

Reageer

• TheSir
              Newbie

• 12-05-2010
              • 28
              • Groningen

Zit er ook veel witvis op de vijver? Want dan zou ik is proberen met een ander voertje te vissen, een op basis van vismeel bijvoorbeeld.

Daarnaast word er veel op karper gevist met bollies daar? Mischien een ander aas proberen? pellets of mais bijvoorbeeld.
              Al kan het zowieso erg lastig zijn op gedresseerd water om karper te vangen, je montage lijkt me wel goed als je brasems en zeelt vangt. Gewoon kwestie van proberen en volhouden en dan komt er vanzelf een keer een karper die denkt van wat is dat voor lekker hapje.

Reageer

• megasem
                Trying the method

• 28-03-2010
                • 19
                • Koewacht

Je moet indd echt is ander voer gebruiken. Voer van sonubait en bait-tech is goed spul en het meeste is op basis van vismeel en pellets. Ik hou er van om toch nog wat blik mais van de supermarkt er door heen te knallen met wat mini pellets. Je kan ook is proberen om een boilie en mais op je hair te doen dat is ook vaak een supercombo!

Reageer

• reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3499
                  • Asten

Precies mais en pellets door het voer en inderdaad eem method feeder voertje eens proberen.
                  Maar het blijft vissen natuurlijk en het kan niet altijd raak zijn .
                  Gisteravond even bij ons op de vijver gevist maar was ook niet echt geweldig.
                  Pas na 21.00hr kwam er wat beweging in en heb nog een paar brasems weten te vangen.
                  Groeten

Frank

Reageer

• Feeder-Koning
                    Brasem / Zeelt en Giebel

• 28-04-2010
                    • 69
                    • Den Haag

Oorspronkelijk geplaatst door Nappie0310
                    Hallo hallo,

Gisteren na een bezoek aan de hengelsport winkel maar weer eens opnieuw wezen proberen.

Nu met de volgende set-up:

- Method small 30gr van Preston.
                    - Kant en klare onderlijn met hair (15cm)
                    - Harde aardbei en annanas boilies.
                    - Standaard feeder voer maar dan wel thuis al voorbereid.

Na aankomst even zitten prutsen omdat ik nog nooit met een hair gevist had maar na een paar minuten toch alles te water.
                    Al vrij snel wat waarschuwing tikken op de top maar geen kromtrekker.
                    Hierna nog een paar keer iets anders geprobeerd (met een pellet op de haak erbij) maar dat leverde ook niet het gehoopte resultaat op. Dus maar weer terug naar alleen de boilies.

Na een uur of drie was het dan eindelijk zover, een sterk kromtrekkende top en snel de hengel pakken.
                    Na een minuut of vijf een zeelt van 55cm in het netje. Yes, dit was de bedoeling....

Kort daarna opnieuw een flinke aanbeet en nu een brasem kunnen landen..
                    Hleaas was het daarna tijd om naar huis te gaan maar wel met een redelijk tevreden gevoel. Niet veel gevangen maar wel de eerste vissen kunnen landen met de method / hair combinatie.

Snel nog maar weer eens gaan proberen en kijken of ik mijn eerste karper op deze manier kan verschalken ;o)

Bedankt voor jullie reacties en tips!! nn natuurlijk ben ik er nog niet dus als er nog extra tips zijn dan hoor ik ze natuurlijk nog steeds graag...

gr
                    Hoi,

Ik lees in je verhaal dat je graag een karper aan de method wil haken maar zie dat je gewoon feedervoer gebruikt.

Als je een karper wil haken dan zou ik als ik jou was het juiste voer ervoor halen zoals de groundbaits van Ringers of Sonubaits + genoeg pellets, 2 of 4mm. Dan heb je een grotere kans dat er karpers op je voerplek komt kijken.

Gr,
                    Marc
                    110% ANTI VISPAS

Reageer

• ginootje
                      Newbie

• 29-05-2010
                      • 17
                      • haalem

Ben Nou 4 weken aan het vissen met de method feeder. En heb shrikbarend veel vis gevangen met dat systeem vis met een schuifsysteem kan niet anders zeggen werkt perfect. vandaag gevist met bolie`s. van 08.15 tot 14.00 uhr.totaal 65 brasems gevangen. voer op vismeel basis gebruikt wat ik over heb gaat de koelkast in. en gebruik ik de volgende dag
                      dan heb je prima voer. met mijn methode kan je korven verwisselen. heel simpel en doeltrffend.

Zaterdag heb ik in spaarnwoude gevist 25 brasems gevangen maar wel rond de 3.5 kg per stuk mooie sport en gezonde vis.
                      als de vis het goed doet kan je veel vis vangen. Haken zit heerlijk voorin de bek. Heb wel veel onderlijnen nodig maar raak er haast geen haken kwijt... leuke dag vandaag
                      Aangepast door ginootje; 25-07-2010, 14:17. Reden: spelling

Reageer

• Feeder-Koning
                        Brasem / Zeelt en Giebel

• 28-04-2010
                        • 69
                        • Den Haag

Oorspronkelijk geplaatst door ginootje
                        Ben Nou 4 weken aan het vissen met de method feeder. En heb shrikbarend veel vis gevangen met dat systeem vis met een schuifsysteem kan niet anders zeggen werkt perfect. vandaag gevist met bolie`s. van 08.15 tot 14.00 uhr.totaal 65 brasems gevangen. voer op vismeel basis gebruikt wat ik over heb gaat de koelkast in. en gebruik ik de volgende dag
                        dan heb je prima voer. met mijn methode kan je korven verwisselen. heel simpel en doeltrffend.

Zaterdag heb ik in spaarnwoude gevist 25 brasems gevangen maar wel rond de 3.5 kg per stuk mooie sport en gezonde vis.
                        als de vis het goed doet kan je veel vis vangen. Haken zit heerlijk voorin de bek. Heb wel veel onderlijnen nodig maar raak er haast geen haken kwijt... leuke dag vandaag
                        Met recht "VISSERSLATIJN"
                        110% ANTI VISPAS

Reageer

• henkus
                          Met enige kennis...

• 23-12-2008
                          • 457
                          • hoogmade

Oorspronkelijk geplaatst door Feeder-Koning
                          Met recht "VISSERSLATIJN"
                          Ik heb zelf ook wel eens vreselijk (zeg maar ongeloofwaardig) gevangen, en er zijn ook echt stukken water waar zulke vangsten mogelijk zijn, dus zal ik zo 1 2 3 niet zeggen dat dit visserslatijn is

echter; de term visserslatijn komt niet zomaar uit de lucht vallen, en 25 brasems van 3,5 kilo klinkt erg ongeloofwaardig, de meeste brasems van 50 cm komen al niet aan de 2,5 kilo en een brasem van 30 cm is vaak nog geen kilo.
                          dus dan zouden ze alle 25 tegen de 60cm aan moeten harken, dat is niet onmogelijk maar het klinkt wel onwaarschijnlijk.

van zo'n aantal grote brasems zou ik wel een foto willen zien; al is het alleen maar om zelf van zulke vangsen te kunnen gaan dromen

(trouwens hoe ziet een leefnet er uit met 25 x 3,5 kilo brasem, dat is 87,5 kilo vis, brrr)

Reageer

• Feeder-Koning
                            Brasem / Zeelt en Giebel

• 28-04-2010
                            • 69
                            • Den Haag

Precies, en dan nog niet gesproken over de 65 brasems binnen nog geen 6 uur. Als die allemaal rond de 2kg zijn zit je aan de 130kg + vis. Als je die in je net bewaard dan heb je een kraanwagen nodig om je net uit het water te tillen.
                            110% ANTI VISPAS

Reageer

• Nappie0310
                              Newbie

• 05-10-2009
                              • 37
                              • Duiven

Advies bij besluit

Snel maar weer een "on topic" post er tussendoor doen denk ik

Aan alle tips en opmerkingen te zien zit ik met de montage e.d. wel goed maar ziet het probleem van de ontbrekende karper dus ik het aas en/of voer. Dan nu maar eens de juiste kopen. Hier kan ik nog wel tips bij gebruiken denk ik zo. Iemand ervaringen met de volgende soorten en welke ik dan zou moeten nemen?

Sonubaits Super Carp Method Mix
                              Sonubaits S-Pellets groundbait
                              Sonubaits Spicy Meaty Method Mix
                              Sonubaits Action Boilies

Als iemand ervaring heeft met andere / betere opties dan graag ff laten weten.

Het water waar ik vis is een stadsvijver met maximaal 150 cm diep water op dit moment.
                              Veel karper (gras, schub en wat minder spiegel) maar ook veel kleine witvis, brasems, zeelt en ook snoek.

Suggesties blijven welkom... ik zal toch echt binnenkort eens een karpertje moeten verschalken

en alvast bedankt maar weer...

Reageer

• ginootje
                                Newbie

• 29-05-2010
                                • 17
                                • haalem

Moet wel even er bij vertellen dat ik niet heb vermeld dat ze 2 kg waren in een leefnet doe ik ze tot ik een aantal gevangen heb ik weet ook dat het anders een sterfnet wordt en ook niet meer te tillen is. In het water waar ik die 65 stuks heb gevangen. Is de visstand erg groot dan zijn de brasems ook niet zo groot.
                                En dan nog even dit heb het met twee hengels gevangen en op twee vercshillende afstanden gevist.
                                Je hoeft het niet tegeloven ik heb lol gehad vandaag.

die 25 brasems zijn geschat dus kan ook minder zijn ik heb het ook niet over het totaal gewicht.
                                Aangepast door ginootje; 25-07-2010, 17:16. Reden: spelling fout

Reageer

Working...