Sharkfin 4000 molen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Feeder-Koning
    Brasem / Zeelt en Giebel

• 28-04-2010
    • 69
    • Den Haag

Sharkfin 4000 molen

Iemand al een poging gewaagd om de Sharkfin 4000 molen uit te proberen?

Lees er namelijk hele goede verhalen over en zit te denken om deze aan te schaffen maar ben er nog niet helemaal uit. Heb zelf het idee dat bij het werpen de lijn achter de vinnen blijven hangen.

Hier een video van de 2000 serie: http://www.youtube.com/watch?v=meDtK...layer_embedded
    110% ANTI VISPAS
  • Quido
    pink floyd

• 30-10-2007
    • 1509
    • Winschoten

ik heb er ergens iets over gelezen, je kan met dit type spoel verder werpen, is het niet? lijkt mij trouwens ook dat de lijn achter die vinnen blijft hangen. maar dat zal wel niet zo zijn.
    groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• fpulles
      omgeturnd

• 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

Ik zie er nix revolutionairs in zoals men pretendeert. En dat verder werpen is volgens mij je reinste onzin.

Het is de combinatie van hengel, molen, lijn, lood, en werptechniek van de werper, wat de mogelijkheden bepalen.

Fr
      oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• pancing
        Komt net kijken

• 28-08-2006
        • 64
        • Gennep

Hallo ik heb van mensen die ermee gegooid hebben gehoord dat de lijn inderdaad achter de vinnen blijft hangen en je er dus zeker niet verder mee gooit maar wel vaak pruiken.

Reageer

• Quido
          pink floyd

• 30-10-2007
          • 1509
          • Winschoten

nou, dat is dan echt wel een super uitvinding, hoe verpest ik mijn visdag.
          groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

Het lijkt mij een "Tell Sell"-molen, dus een B-merk dat met een stom idee op de proppen komt.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Feeder-Koning
              Brasem / Zeelt en Giebel

• 28-04-2010
              • 69
              • Den Haag

Heb hem eindelijk is in mijn handen gehad "de 4000", totaal niet interessant dat ding en zoals PF al zegt een B-merk. Ik hou het wel bij Shimano.
              110% ANTI VISPAS

Reageer

• henkus
                Met enige kennis...

• 23-12-2008
                • 457
                • hoogmade

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                Het lijkt mij een "Tell Sell"-molen, dus een B-merk dat met een stom idee op de proppen komt.
                Zo komt het mij ook over, maar een stom idee is het op zich natuurlijk niet, hoe minder de lijnde rand van je spoel raakt hoe minder weerstand is niet echt dom te noemen.

maar de hoeveelheid vinnen zal ook vel effect hebben, iedere keer dat je lijn een vin raakt zal hij toch een extra startweerstand krijgen?

misschien eens een spoel van een redelijke molen ovaal slijpen (minder vinnen) en kijken of het beter gooit dan voordat je de slijptol er in had gezet, Anders is het niet te vergelijken, beroerd gooien zou ook aan de restvan de molen kunnen liggen (niet goed opspoelen), dus het princiepe hoeft niet slecht te zijn

Reageer

• Kosmozz
                  Match en Feeder
                  • 25-07-2005
                  • 1959
                  • Hannut

Dom is het zeker niet, maar praktisch....
                  Carpe Diem

Reageer

Working...