Wegvallen van de beet als de stroming wegvalt

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • mike80
    Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
    • 458
    • grave

Wegvallen van de beet als de stroming wegvalt

Vanavond weer mee gemaakt, als de stroming wegvalt dat de beet vlot minder word.
    Ik hoop niet dat ik de enige ben die dit overkomt..? Heb nog gewisseld van lange naar korte onderlijn...ander aas maar niks hielp....

Heeft iemand nog tips hoe ik de beet erin kan blijven houden als de stroming wegvalt?
    "beter achter het net gevist als helemaal niet gevist"
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

Stroming word minder

Hallo

wat ik dan vaak doe is een lichter korfje en dunner ondrlijn er aan en verder naar de midden gooien in de hoop dat daar nog wat stroming is
    gr Gerard

Reageer

• Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

Dat is nu eenmaal een veelvoorkomend fenomeen. Stroming zorgt ervoor dat de vis gedwongen wordt in beweging te blijven en dus moeten ze eten. Zodra het stilstaat, krijgen ze een soort signaal van: het is bedtijd.

Ik heb dat ook in de rivieren. En zelfs in kanalen waar het normaalgesproken stilstaat!

We kunnen het mooie tempo van tijdens de stroming niet volhouden als de stroming beduidend zwakker wordt of zelfs stil komt te vallen. Dat is niet meer dan normaal. Lichter en dunner vissen is in ieder geval het beste wat je kunt doen.
      Greetz,
      Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• mike80
        Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
        • 458
        • grave

Vanmorgen weer weg geweest op de Maas.Geen spat stroming. In het begin gevist met een onderlijn van
        14/100 haakje 12 75 cm lang. Drie voorns wisten het haakje te vinden. Toen anderhalf uur geen vis op de kant gehad.
        Andere onderlijn eraan, 10/100 haakje 18. Twee grote erdoor heen geslagen, daarna nog vijf voorn op de kant.. Niet veel maar vis is vis

Reageer

• gijs
          Eenvoud is onuitputtelijk

• 31-03-2009
          • 159
          • Overijssel

Oorspronkelijk geplaatst door mike80
          Andere onderlijn eraan, 10/100 haakje 18. Twee grote erdoor heen geslagen, daarna nog vijf voorn op de kant.. Niet veel maar vis is vis
          Als je dunner en lichter gaat vissen, moet je natuurlijk jou techniek wel hierop aanpassen

Reageer

• mike80
            Visser in hart en nieren

• 12-07-2007
            • 458
            • grave

Oorspronkelijk geplaatst door gijs
            Als je dunner en lichter gaat vissen, moet je natuurlijk jou techniek wel hierop aanpassen
            Inderdaad, dat had ik na die vissen ook door..... Ik had de montage ook nog gewijzigd,

eerst een korf van 40 gram met de zelfhaak methode, daarna overgestapt met een korf van 25 gram rechtstreeks op de hoofdlijn....Ging beter. Eigenlijk als je logisch nadenkt is die laatste methode het beste als er totaal geen stroming staat... Maar dat heb ik wel vaker met vissen, je moet gewoon wat vaker logischer nadenken...dan worden heel wat dingen wat meer duidelijker...

Reageer

• tester
              Maas en Waal visser
              • 06-03-2004
              • 2596
              • Son

Hallo

en ja het is maar een weet een zachte hengel en nylon hoofdlijn en je kan zomaar 0,02 dunner op je onderlijn
              gr Gerard

Reageer

• SvVoorden
                Sportvisser
                • 26-07-2002
                • 747
                • Woerden

Het is natuurlijk algemeen bekend dat stroming zorgt voor aanbeten, zeker de laatste jaren met minder vis en helder water. Zodra deze wegvalt is de beet meteen over. Op de Maas plannen wij daarom altijd de wedstrijden zo dat de afgaande tij hebben.
                De stroming zorgt natuurlijk voor aanvoer en opwerveling van voedsel wat de vis laat azen. Pakken ze het niet dan is het weg.
                Afgelopen zaterdag nog een wedstrijd gehad op een water waar je eigenlijk altijd goed vis vangt. Nu stond het stil en had de winnaar 1300 gram in 6 uur vissen.......
                Sjaak van Voorden

Reageer

• preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

Gewoon er bij neer liggen. Lichter vissen en actiever de korf in beweging houden helpt een beetje om wat vis te sprokkelen. Zolang iedereen in wedstrijdverband slecht vangt lijkt mij er niets aan de hand. De Maas is nu eenmaal een regenrivier die tijdens het voorjaar door de verhoogde afvoer en paaitijd vele malen beter is dan tijdens de zomer, dus om te vrij te vissen weet wat je aan toe bent.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

Working...