Method korven

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5454
    • Feânwalden

Method korven

Welke korven en waarom
    Met elastiek en of zonder
    Welke montage

Wat zijn jullie ervaringen
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...

• 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

Korum Carp Feeder met elastiek, Preston Inline en Preston met elastiek.
    Als je met elastiek erin mag vissen altijd doen, geeft extra zekerheid voor het vangen van de vis.
    Ik plaats de korven met wartel rechtstreeks op de hoofdlijn geen poespas.(Ik vis ze namelijk niet op grote afstand dus ik hoef niet kneiter hard te werpen)
    Onderlijnen van 18/100 van ongeveer 12cm, heb nog geen onderlijn breuk gehad

Uitermate goede ervaringen mee, voordeel van de Preston korven vind ik de method moulds.
    Duurt slechts enkele seconden voordat je het aas weer in het water hebt.
    De eersten die ik in bezit had waren die van Korum, robuuste doorzichtige korven waar ik erg content mee ben.

Heb andere methods niet getest, ben dermate tevreden met dezen dat ik er geen behoeft aan heb.

Reageer

• Joey
      Witvisser en Roofvisser
      • 16-05-2006
      • 122
      • Breda

Ik ben begonnen met de methodkorven van Cobra, met elastiek. Werken heel goed, maar zijn duur.

Toen ben ik overgestapt op de korven van Preston, zowel de inline als die met elastiek, vanwege die handige method mould.

Nu gebruik ik de inline korven van Guru met elastiek, die hebben een soort van platform waarop je je aas plaatst, dit vind ik superhandig.

Onderlijnen maak ik altijd zelf van Shimano Antares Fluorocarbon, in lengte 10 cm, maar soms ook korter tot wel 4 cm.
      www.beekvissers.web-log.nl

Reageer

• Bas Nijmegen
        wedstrijdvisser

• 13-01-2009
        • 541
        • Nijmegen

En niet te vergeten dat de inline method een schuifende korf is in tegenstelling tot de elasticated method's. Je kunt er natuurlijk wel voor kiezen om de inline ook als vaste motagen te gebruiken, maar dan heb je inderdaad een stuk minder rek over voor je korte onderlijn. Je hoofdlijn vangt natuurlijk wel wat op, maar de eerste rukken komen toch echt direct op je korf.
        Ik gebruik alleen de preston methodkorven. Waarom? Puur het gebruiksgemak van de mould die je erbij kan gebruiken.
        Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
        Vis blijven vangen wel...

Reageer

• rgerards
          Newbie

• 19-08-2010
          • 5
          • Zoetermeer

Ik gebruik ook altijd de Preston korven (in-line large 15/30 gram). Ik ben geen fan van de elasticated korven omdat ik niet wil dat de vissen risico lopen als mijn hoofdlijn breekt. Voor zelfhaking werkt een inline ook prima, ik het nagenoeg nooit missers.

Verder vis ik met gevlochten lijn + flinke voorslag.

Reageer

• reijntjes
            Swingt(o)(i)pper
            • 12-12-2005
            • 3499
            • Asten

Puur het gebruiksgemak van de mould die je erbij kan gebruiken
            Je kunt andere method feeders ook in de preston mould gebruiken. ik gebruik Kobra feeders in de preston mould !
            En er zijn plenty andere moulds te koop .

Viking,

Ik gebruik het meest de Kobra feeders met ealstiek met een onderlijn van 8 tot 10 cm cm maximaal.

De kobra feeders zijn hier te bestellen http://www.kobrafeeders.co.uk/site/1353061/page/663994
            En verzending boven 10 pond is gratis ook naar Nederland !
            Groeten

Frank

2015 de Belgen verslagen in eigen huis
            2016 walk-over Blauforlaet !
            2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
            2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
            2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

Reageer

• colshim

• 10-02-2008
              • 231
              • VL.

Preston en Guru met en elastiek.
              grtz

Reageer

• henkus
                Met enige kennis...

• 23-12-2008
                • 457
                • hoogmade

Drennan 3vins method feeder in 35 of 50 gram, compleet met antitangle tube.

met het idee dat deze vorm van methodfeedervissen is vezonnen voor het karpervissen dus waarom zou dit niet werken, bovendien gaat er gewoon veel meer voer op.
                de miniboilie of pellet doe ik niet in de method maar laat ik er los onderhangen.

Ik doe dit uitsluitend recreatief als er een karpervisserende kennis aan me vraagd een nachtje mee te gaan (ze weten ondertussen wel dat ik best een nachtje doorhaal)

ik gebruik dan een beetverklikker om gezellig koffie te kunnen drinken te kaarten en slap te ouwehoeren, andere karpervissers komen steenvast kijken wie die persoon is die zo belachelijk veel beet heeft, (al dat gepiep)en zijn dan ook erg verbaasd als ik fanatiek ben over brasems.

Reageer

• danny69
                  Feedervisser
                  • 16-03-2005
                  • 227
                  • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

Hoi,
                  Over korven etc. heel duidelijk.
                  Nu ga ik even off-topic ( min-of -meer).
                  Hoe bevestigen jullie je boillie/pellet? Zelf heb ik van die "quick-stops"van Korum gezien. Wat zijn jullie ervaringen?

Grt.
                  Danny
                  Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

Reageer

• Bollekneiter
                    Met enige kennis...

• 11-02-2010
                    • 479
                    • Amsterdam

Danny,

Ik ben zelf behoorlijk tevreden over de quickstops, de boilie erop zetten is zo gebeurd. Heb gister alleen gehad dat tot 2x toe de quickstop er bij mij afviel, heb ik wss zelf niet goed eraan gezet.
                    Wat ik ook doe is een gewone hair, en dan zet ik de boilie erop dmv korum baitneedle en korum stops.
                    Pellets zet ik er vaak op door een elastiek in de hair te zetten en zo de pellet te bevestigen

Reageer

• danny69
                      Feedervisser
                      • 16-03-2005
                      • 227

Hoi,
                      Zoals je wellicht zult merken ben ik leek op dat gebied. Hoe monteer je zo'n Quickstop?
                      Hangr die in de lus van je hair? Ik heb het nog maar 1 keer bij een kollega visser kunnen bekijken. Vandaar...

Grt. Danny

Reageer

• Bollekneiter
                        Met enige kennis...

• 11-02-2010
                        • 479
                        • Amsterdam

Danny,

als het goed is zit er een gaatje in midden in de quickstop. De lijn steek je hier gewoon doorheen, en je zet m vast met een knoop. Dus je hebt in dit geval geen lus. Je zou het eventueel wel met een lus kunnen monteren, maar dat doe ik zelf niet. Als je geen voorgeboorde boilies hebt, kan je ook aan de hair een afgeknipte haaksteel zetten. Deze kan je dan zo in de boilie drukken en dan blijft hij ook goed zitten.

Reageer

• danny69
                          Feedervisser
                          • 16-03-2005
                          • 227

Hoi,
                          Ik zou graag met zachte pellets van Nash gaan proberen ( daar wordt bij ons goed op gevangen tijdens wedstrijden). Heb ook boiilies van Ringer en 8mm pellets. Hiervoor is het een en ander wel bruikbaar denk ik.
                          De monage van de quickstop ken ik nu. Maar welke haken ( met oog ivm. knotless knot) gebruik ik het beste?
                          Ik stel voor hierna weer on-topic te gaan anders worden wellicht mede gebruikers boos .

Grt. Danny

Reageer

Working...