Welke powergum gebruik jij hiervoor Wolf?
Missers tijdens het vissen met Method Feeder.
Collapse
X
-
-
Ron,
Ziet er goed uit!
Welk typepowergum gebruik je? En voor mij het belangrijkste: Hoe knoop je die troep? bij mij gaan die knopen allemaal schuiven. Dat "zwarte bolletje" waar die speldwartel aanzit: Is dat zo'n verbinding voor electra met ddarachter een rubberen stuitje of zoiets dergelijks?
Grt.
DannyLid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.Reageer
-
@ Bollekneiter en danny69 :
Ik gebruik de powergum van Fox Sea, deze wordt niet meer geleverd door Fox en zal ik op zoek moeten naar een ander merk.
Ik heb nog een voorraadje liggen van een paar blisters gelukkig.
Maar deze is 11Lb en lekker soepel, diameter is 0,5mm, er zijn gelukkig wel meer merken die het verkopen, nu alleen nog zien te vinden.
Hieronder wat detailfoto's hoe ik deze in de method monteer.
Ik gebruik inderdaad adereindhulsjes en smelt aan het uiteinde een klein bolletje zodat het uiteinde niet door het hulsje kan schieten.
even een foto van mijn barbeel powergum als voorbeeld wat ik bedoel met het uiteinde een bolletje smelten :

en hieronder de method feeder met eigen powergum zoals ik ze nu gebruik :

Door er meteen een speldwartel in te zetten kun je snel van onderlijn wisselen, want het wil nog wel eens gebeuren dat als er een winde op duikt, toch je lijntje sneuvelt. Maar deze powergum blijft in ieder geval wel zitten.
Suc6.
GreetZ
Ron.Reageer
-
Ron,
Wederom bedankt voor de heldere uitleg met illustraties. Toch nog 1 vraagje: Ik zie ( als ik goed schat) dat je uiteinde van je powergum ongveer 3 cm onder je korf uitsteekt. Samen met je onderlijn van ca 10cm, wordt dat dan een cm of 15. Heb je dan geen problemen met zelfhaken en evt in de war raken van je montage? Immers: De powergum+ wartel + deel onderlijn "bungelt"onder je korf+voer. Of zie ik dat verkeerd?
Grt. DannyLid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.Reageer
-
@ Danny :
Thanks.
Het klopt dat de powergum iets verder uit steekt, maar tot op heden geen problemen mee ondervonden.
Ik heb i.p.v. 10cm onderlijnen, deze ingekort tot 8cm. Een kleine compensatie.
Maar ik heb er i.i.g. geen hinder van ondervonden met deze combi.Reageer
-
Missers tijdens het vissen met Method Feeder
Hoi Wolf,
Ik zelf heb ook al het probleem had dat Danny 69 verteld over de gebroken elastiek, ik heb uw tekening
eens goed bekeken en ik denk dat het goed funcioneert, de elastiek vervangen door powergum, ik heb
powergum van Drennan,
maar mijn vraag is eigenlijk: waar zijn die adereindhuljes te vinden?
Groeten
SUPERZOET.Reageer
-
@ Superzoet :
Ik heb ze besteld bij Conrad.nl
en dan de 1,5mm hulsjes.
Ow enneh ik heb ook de adereind huls tang er bij besteld, wel zo makkelijk en nodig.
Hulsjes : 617848 - 8A
Tang : 804134 - 8AReageer
-
Missers tijdens het vissen met method feeder
goede avond Wolf,
Bedankt voor de informatie en ga het zeker eens proberen,
als de elastiek het begeven heeft, om er een powergum aan te monteren
anders moet ge elke een nieuwe aanschaffen.
groeten
SUPERZOET.Reageer
-
Hoi Ron, ik werk veel met powergum en het is idd sterk spul. Vraag van mijn kant waarom het je de powergum dubbel gemaakt ipv enkel ?? Verders ziet de montage er gelikt uit. Ik gebruik zeld powergum van " Gardner Tackle " ik gebruik zowel 1 mm alsmede 0.5 mm.
JurgenReageer
-
@ Jurgen :
Ik vis er mee op de Nederrijn en ARK, daar liggen dikke knapen tussen, de enkele uitvoering sneuvelde daarbij 2x.
Maar misschien komt het omdat ik de 0,5mm powergum gebruik, want 11Lb moet toch voldoende zijn.
Nadat ik de powergum dubbel door de method deed, was dit probleempje opgelost en komt na elke zelfhaking de vis in het net.
Gisteren met m'n zoontje op pad geweest aan de Nederrijn en wederom goed gevangen en weer zo'n poeier er bij dat de hengel uit de haksteun werd getrokken door een dikke winde, je schrikt er gewoon van, ha ha ha.Reageer
-
Voor de korte onderlijn zie ik al een idee. Aan de bovenste oog (waar je de hoofdlijn ook aan knoopt) powergum plaatsen en aan de onderkant een gat boren en er een ring aan bevestigen waar de powergum door geleid kan en direct daarop de wartel. Dan heb je geen onnodige verlenging. Isn't that a good idea?Reageer
-
-
Is zeker een goed idee, maak het maar en laat maar weten of het werkt, en maak er een foto van, dat zegt meer dan woorden.Voor de korte onderlijn zie ik al een idee. Aan de bovenste oog (waar je de hoofdlijn ook aan knoopt) powergum plaatsen en aan de onderkant een gat boren en er een ring aan bevestigen waar de powergum door geleid kan en direct daarop de wartel. Dan heb je geen onnodige verlenging. Isn't that a good idea?
Elk idee ter verbe****** is welkom en misschien kan preston er wel iets mee, want ik heb ze al een mail gestuurd met deze klacht van het slappe elastiek en mijn oplossing.
Ben trouwens nog steeds benieuwd wanneer ze de 80 gram versie op de markt zetten bij Preston.Reageer
-
Als je de 80 gr wil hebben kan je terecht bij Kobra deze heeft ze al. Vind persoonlijk de method van kobra ook wat beter als die van Preston maar dat is persoonlijk. Zie dat er de komende tijd weer flink geknutseld gaat worden en idd Jan Foto's wij willen gewoon Foto's. Dat zegt meer dan woorden en kunnen wij het makkelijker afkijken
JurgenReageer
-
Wolf,
Ik heb begin oktober een mailtje en een foto naar Preston gestuurd over zwaardere methods en de slechte verbinding van de huidige.
Zelf heb ik de methods van Preston ook aangepast, zie foto,

Ik heb een buisje tussen de twee uiteinden van het elastiek gezet.(onderste method)
Heb Preston ook aangegeven dat de method van Fox er beter en betrouwbaarder uitzien. (bovenste method)
Wat betreft de zwaardere methods was dit hun antwoord,
The Flat Feeders should be available later this year.
Wat betreft het elastiek moet er nog een antwoord komen.
Gr,
HarpieReageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer