Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik ben benieuwd hoe het je bevalt.
Ik heb o.a. een Beastmaster MMF.... 3.30/3.66 best een goede feeder hoor alleen jammer van het oog op het verlengstukje.
Ik zou zelf geen multi feeder meer kopen. Gewoon een medium en heavy feeder vind ik wat beter. (gevoelsmatig).
Ik ga nu nog voor een medium en heavy Speedmaster. Lekkere stokjes hoor.
En ja...., beetje hebbe dingetjes.
Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.
Sorry om je teleur te stellen, maar ze hebben er verkeerde toppen bijgeleverd. De enige juiste tips voor shimano heavy feeders zijn 2 oz, 3 oz en 4 oz. Een heavy feeder die 110 gram aan moet kunnen kan niet met een zwaarste 3 oz = 85 grams tip worden geleverd, denk je ook niet? De set tips die jij hebt, horen bij een medium feeder. Het feit dat er verkeerde tips worden geleverd gebeurt wel vaker bij shimano. Goed opletten dus!
Vriendelijke groet,
Dennis
Lachen hoor...,. ben vandaag naar de Vis en Botenbeurs in Utrecht geweest.
Gezellig druk d.w.z. geen gekkenhuis.
Koop ik samen met m'n vismaat nog maar ff twee Speedmasters Heavy ( SMAXHF) voor de mooie beursprijs van 150,- euries de stuk bij de stand van Sanders Hengelsport.
Mooie prijs dat is zeker doch bij thuiskomst ook de 1oz, 2oz en 3 oz topjes in het kokertje, het mooiste is dat ik nog bij de koop aangaf dat er een 2,3 en 4 oz top bij zoumoeten zitten. De verkoper gaf aan dat de juiste toppen erbij zaten. Zonder bril er vanuit gegaan dat er een 4 oz bij zat maar helaas.
Nou is een retour Maarsen 150 km voor mij dus moet ik eens zien hoe dat netjes valt op te lossen met Sanders. Aan de andere kant wil ik voor die prijd niet teveel zijken maar ja...., het hoort dus niet.
Ik meld wel in dit topic hoe dit gaat aflopen.
Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd over dit gebeuren met de vraag hoe we dit kunnen oplossen.
Nog geen enkele reactie van Sanders Hengelsport ontvangen.... valt mij wel tegen.
Verhaal wordt vervolgd.
Ik heb vorige week bij Buys in Grobbendonk (niet ver van Antwerpen) een Speedmaster feeder multi medium (SMMULMFDR) gekocht voor 102,67 EURO in reclame. Met de toppen 2,3 en 4 oz.
Hij had ook de AX in huis (SMAXMMFDR) voor 110 EURO, de nieuwere versie, maar na vergelijking gaf ik toch de voorkeur aan de oudere versie. Zoals iemand hier op het forum reeds aangaf, klopt dus ook.
Het spreekt voor zich dat ik de hengel nog niet heb gebruikt. Daar kan ik nog niets over zeggen.
Wat ik mij wel afvraag of hier de juiste toppen zijn bijgeleverd.
Gevoelsmatig heb ik wel de indruk dat een lichtere top misschien een meerwaarde kan zijn.
Zeker geen spijt van de aankoop, mooie hengel voor deze prijs.
Ik hou jullie op de hoogte van de prestaties van de hengel
Man , denk dat je een koopje gedaan hebt !
Onlangs een gewone heavy ax speedmaster gekocht voor 130 euro en dat was op zich al niet veel , 110 daarentegen !
Mvg
Marnik
Hoi, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de oude speedmaster medium en de nieuwe speedmaster AX medium, was net van plan deze te kopen.
Vr. gr.
Andries
Bij de AX is een ander soort carbon gebruikt voor de blank.
Ik denk dat het materiaal van de AX (biofibre) wat betreft blank wel wat invloed op het gewicht en actie van de hengel. Ik weet niet hoe veel het verschil precies zal aanvoelen. Daarvoor zul je echt de twee hengels naast elkaar moeten leggen en het 'voelen'.
Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
Ik heb beide hengels naast elkaar vergeleken en ik gaf de voorkeur aan de oudere versie. Het gaf mij een beter gevoel, waarmee ik niet wil beweren dat de nieuwe AX versie slechter zou zijn.
Bij mijn hengel werden de toppen 2, 3 en 4 oz geleverd voor de medium feeder multi medium (SMMULMFDR), blijkbaar klopt dit dus ook niet. Ik heb contact opgenomen met de winkel en zij gaan nahoren wat er fout is.
Bij de gewone medium feeder worden wel de toppen 1,2 en 3 geleverd.
Bij mijn hengel werden de toppen 2, 3 en 4 oz geleverd voor de medium feeder multi medium (SMMULMFDR), blijkbaar klopt dit dus ook niet. Ik heb contact opgenomen met de winkel en zij gaan nahoren wat er fout is.
Bij de gewone medium feeder worden wel de toppen 1,2 en 3 geleverd.
De 2,3 en 4 oz horen bij de multi heavy speedmaster (deze heb ik onlangs gekocht).
Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
Reageer