grote verschillen in aanduiding hengels?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Centrepin
    Newbie

• 20-10-2010
    • 2
    • Dordrecht

grote verschillen in aanduiding hengels?

Ik ben druk op zoek naar een setje feeder hengels maar nu kom ik toch vreemde verschillen tegen in de aanduiding mbt het werpgewicht.

Zo gebruikt Shimano voor de Alivio hengels met een werpgewicht van 70gr de aanduiding "light" terwijl Spro voor de Dyna hengel met een werpgewicht <80gr al medium/heavy gebruikt.

Waar is het nu op te letten?
    Ik ben op zoek naar een method feeder hengel waarmee een mooie zeelt ook wel mee te landen valt.

Alvast bedankt, Rene
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...

• 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

Er zijn momenteel vrij veel feeders op de markt die gericht zijn voor het vissen met de Method.
    De Preston Carbon-Active hengels hebben een heerlijke actie en zijn uitermate geschikt voor het vissen met de method.

Reageer

• henkus
      Met enige kennis...

• 23-12-2008
      • 457
      • hoogmade

De aanduiding light, medium of heavy is heel leuk en aardig, maar het geeft niet weer wat we eigenlijk willen weten van een hengel

bv, wat is de actie (hard of zacht)
      wat is het werpvermogen (60gr. -> 100+gr.)

persoonlijk vind ik hengels met een werpvermogen van rond de 80 gram het prettigst vissen, maar afhankelijk van de omstandigheden wijk ik daar genoeg van af.

voor een method feeder hengel zou ik gaan voor een hengel met een zachte actie.

Reageer

• thierry
        Newbie

• 09-09-2007
        • 12
        • vlaardingen

Spro komt met leuke feeders en schappelijke prijs rond 60 euro

Reageer

• Sport-Visser
          Frequent aanwezig

• 25-08-2010
          • 179
          • Geldermalsen

Rene er kom een mooi weekend voor je aan 5 6 7 nov. is er een mooien beurs waar je wat kennis kan op doen en je ogen goed de kost geven .
          Ik denk dat je daar wel ideen op doet. vr/gr Wim

Reageer

• Kosmozz
            Match en Feeder
            • 25-07-2005
            • 1959
            • Hannut

Het laat inderdaad te wensen over. Zelf hanteer ik de volgende gewichten:

xheavy - 150 gram (5 oz)
            heavy - 115 (4 oz)
            medium - 85 (3 oz)
            light - 55 (2 oz)

Sommige merken verkopen pookhengels, waaronder spro en vdw. Ik vind het lastig om hier een goed werpgewicht voor te geven. Meestal heb ik het idee dat hier meer aankan dan aangegeven.

Groet,
            dennis
            Carpe Diem

Reageer

Working...