Method in de winter

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • carpfeeder
    veel vissen!

• 09-01-2011
    • 15
    • brabant

Ik gebruik vaak feedervoer van lasebo die zakken met de tekst speciaal feeder voer en dan met groenelabel.
    Ruikt heerlijk en werkt heel goed met de preston method is zelfs goed te megen met ander voer bv sonubaits
    Je kunt hem eventueel zeven er zitten best grote stukken in ik zelf zeef het niet meer werkt tie wat vlugger

Reageer

• Jurgen v.d. S
      Nishikigoi

• 01-08-2008
      • 203
      • Nieuwegein

EN ?????? wordt er her en der nog wat gevangen met de method of is deze manier van vissen niet geschikt voor de winter ??

Reageer

• Jan Broess
        Specimen Hunter
        • 21-09-2003
        • 1131
        • Nieuwegein

Jurgen, ik las ergens op dit forum dat iemand 13 platten wist te vangen in een vijver ergens in het hoge noorden. Dus het kan nu al. Je moet wel het water opzoeken waar de brasem zich ophoudt. Wellicht ga ik binnenkort een poginkje wagen op de Fortgracht met 11.8" Dutch Master . Daar zwemmen naast brasems ook karpertjes en zeelten die je misschien makkelijker aan boilies vangt dan op welk ander aas ook...
        Greetz,
        Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• Andries
          Shimano fan

• 25-10-2010
          • 73
          • Witteveen

Ik heb gisteren met de method gevist op het Noord-Willemskanaal, alleen een dikke voorn gevangen en op de gewone korf met normaal feedervoer een minivoorntje, en daarna bij het achteruitrijden mijn auto tegen een paal geparkeerd. Balen.
          Groet,
          Andries

Reageer

• remcomo
            15 jaar stil gestaan

• 17-05-2009
            • 41
            • tilburg

Ben afgelopen vrijdag op mijn favoriete vijver met een goed brasem bestand met de feeder aan de slag gegaan. Na 1,5 uur vissen met een gewone korf en onderlijn van 1m 3 brasems weten te vangen, waarna de beet geheel wegviel.
            Heb toen mijn systeem veranderd in de method. Gelijk na de eerste inworp een heftige aanbeet en gelijk vis. de 2,5 uur hierna nog 12 brasems weten te vangen.
            Ik dacht dat dit toeval was maar heb afgelopen zondag op dezelfde stek 20 brasems weten te vangen met de method en dan ook nog zeker 5 brasems verspeeld, op 4 uur vissen, mijn dag kon niet meer stuk.
            Ik heb gewoon method voer van geers gebruikt en behoorlijk wat pellets van sonubait gebruikt, en van verzadiging van de vis was geen sprake, al had ik dit wel verwacht. Kortom ook in de winter is het dus ook mogelijk vis te vangen met de method, de vis moet maar net willen.
            Remco

Beter een vis in je net dan 10 ernaast.

Reageer

• Andries
              Shimano fan

• 25-10-2010
              • 73
              • Witteveen

Vanmiddag Meppelerdiep met de Method met Ringers 2mm pellets niks, met Ringers Dark/Ringers Carp niks drie soorten boilies niks toen maar met de normale korf met Wielco Feeder en maden ook niks. Volgende week een wedstrijd daar dus VASTE STOK.
              Groet,
              Andries

Reageer

• Jan Broess
                Specimen Hunter
                • 21-09-2003
                • 1131
                • Nieuwegein

Dank je wel voor de actualiteiten. Ik zie mijn vermoeden hier bevestigd: het is nog te vroeg voor Method. De watertemperatuur moet volgens mij boven de 8 graden komen wil je de top helemaal krom zien gaan
                Greetz,
                Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• borkentio
                  Newbie

• 15-10-2009
                  • 35
                  • hengelo

de afgelopen weken iedere zondagochtend gevist, wisselend op de regge, hulsbeek (1 keer) en gisteren op het twentekanaal bij een sluis.

Op de regge ving ik redelijk brasem (gem. 2 per sessie van 3 uur) en op 1 dag 5 zeelten. Op het hulsbeek ving ik in de middag een mega brasem. Ik vis standaard met 1 hengel met method feeder en 1 met normale korf. ik gebruik standaard feedervoer en vul die aan met hennep en maisnat en mais. Op de hair heb ik een mango mini bouli en 1 maiskorrel.

Gisteren zat ik bij de sluis aan het twentekanaal, ik zag extreem veel activiteit (bubbels) rondom mijn aasplekje maar op 1 of ander manier pakte ze niet mijn aas. Misschien moet ik het met maden proberen.... (ook geprobeerd met banana inimini bouliie en mostercrab mini bouli, zonder resultaat)

het water was overigens erg warm (bovenste laag alleen denk ik) doordat de zon er vol op stond te bakken en de sluis dichtbleef.

Dus naast tips over voer ook graag tips over juiste aas....

Reageer

• FishM8
                    Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
                    • 81
                    • Gorinchem

Gisteren (Zondag) op de Waal gevist.
                    Met feederkorf en geprobeerd met de hair met mais en bollies en ook met een standaard onderlijn.

In 4 uur tijd geen stootje gezien en dus ook behalve een plastic zak niets gevangen.
                    Ik denk inderdaad dat de watertemperatuur nog te koud is.
                    Volgende week maar eerst weer in de haven en kijken hoe het daar gaat.

Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

Reageer

• Jurgen v.d. S
                      Nishikigoi

• 01-08-2008
                      • 203
                      • Nieuwegein

Dus alleen in de buurt van Tilburg is er afgelopen tijd redelijk gevangen. Heb het zelf vorige week Zondag nog in het ARk geprobeert echter zonder resultaat. Ook met de made werd er niets gevangen. Ik denk dat idd de temperaturen maar eens flink omhoog moeten. Watertemperatuur is nu al hee llang heel koud. Mijn vijver geeft een kleine 6 graden aan.

Reageer

• Dollie
                        Newbie

• 04-12-2010
                        • 9
                        • Wolvega

Zelf ook super slechte ervaringen op dit moment met de method
                        Maar ook met de voerkorf vreten ze niet , ik begon echt aan mezelf te twijfelen omdat ik immers eigenlijk net weer na jaren afwezigheid fanatiek met vissen ben begonnen .
                        Ik heb afgelopen vrijdag ook alles uit de "kast" gehaald om ook maar een stukkie vis te zien ....helemaal niks
                        Inderdaad denk ik ook dat het water nog te koud is

O ja in dit kanaaltje : http://goo.gl/maps/pPTL

Reageer

• Quido
                          pink floyd

• 30-10-2007
                          • 1509
                          • Winschoten

gisteren ook even met de medhod op een vijver gevist, 4uur gezeten 3 gemist en 5 brasems gevangen, samen precies 5 kg. t,was wel heerlijk weer, dus een mooie morgen gehad. viste trouwens met mais.
                          groeten quido

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

Reageer

• Joas
                            Frequent aanwezig

• 18-07-2009
                            • 199
                            • Breamcity

Ik vang vanaf half februari al weer met de method. Half februari een paar vissen op een middag maar vanmiddag had ik er zes. Dikke brasem en zeelt. En geloof me, die top ging heeeeeeeel erg krom,, gewoon geduld hebben. Overigens hoeft je top niet altijd helemaal krom te gaan... De vis aast anders in deze tijd van het jaar dus is het ook logisch dat je vaak andere aanbeten krijgt. Misschien een tip om eens te gaan vissen met slappe lijnen net als de karpervisser in de winter vaak doen

Reageer

• borkentio
                              Newbie

• 15-10-2009
                              • 35
                              • hengelo

Dag Joas,

welk aas gebruikte je?

Reageer

• Klokslag12
                                Wil het wel vaker doen

• 08-05-2010
                                • 91
                                • Beilen

En wat zat er in de method? En hoe lang was je onderlijn?

Ik heb ze tot zover alleen gevangen aan een vast lood systeem met een pva stickje, om maar een klein beetje bij te voeren.
                                Vissers zijn lotgenoten.

Reageer

Working...