uitgevist en dan ?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dollie
    Newbie

• 04-12-2010
    • 9
    • Wolvega

uitgevist en dan ?

Ik heb zojuist de hengel klaargemaakt incl. de method feeder
    Maar nu stuit ik toch op een (waarschijnlijk) klein probleem dat is het bij het opruimen .
    Halen jullie de method er elke keer af zodat alles iets handzamer wordt ?
    Het makkelijkste zo voor mij zijn om de method als een soort onderlijn zo aan de hoofdlijn te monteren dat als ik dus uitgevist ben dit er weer af kan halen .
    Nadeel is dan wel dat je weer een verbinding hebt of je zou het lus in lus moeten doen .
    Hoe doen jullie dit ?

O ja Zaterdag wil ik het eens proberen ......ik kan niet wachten !!!

Groeten : Hendrik
  • fpulles
    omgeturnd

• 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

Gewoon opruimen die hap. Kleine moeite.

Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• Redteketed
      Mûdhûnfisker

• 20-09-2008
      • 59
      • Fryslân

Je kunt ook de Guru X-Safe method feeders gebruiken. Die kun je simpelweg aan een lus in je hoofdlijn monteren.
      Extra voordeel is dat ze visveilig zijn en dat je enkele method-feeder gevuld voor actie klaar kunt leggen.

Gr. Theo
      Theo
      De Mûdhûnfisker.

Reageer

• The Frisian Viking
        NHSF Erelid
        • 27-06-2006
        • 5454
        • Feânwalden

In een kleine lus in de hoofdlijn bevestig ik een speldwartel waar ik de method aan hang geen probleem met het opruimen
        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Rolla
          Allroundvisser

• 03-05-2009
          • 2424
          • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door Redteketed
          Je kunt ook de Guru X-Safe method feeders gebruiken. Die kun je simpelweg aan een lus in je hoofdlijn monteren.
          Extra voordeel is dat ze visveilig zijn en dat je enkele method-feeder gevuld voor actie klaar kunt leggen.

Gr. Theo
          Deze methodfeeders gebruik ik ook en na het vissen draai ik alle lijn weer op de molen en haal daarna de hengel uitelkaar berg alles weer op in het stoffen foudraal wat bij de hengel zit. Stoffenfoudraal gaat vervolgens in een kunstof koker. De molen gaat weer in de doos. Dit doe ik om schade tijdens het vervoer te voorkomen.

Ik moet alleen nog bekijken hoe ik systeem zo kan maken dat ik tijdens het vissen de Guru methodfeeder kan verwisselen voor een mini spod. Mini spod gebruik ik om aas en voer op de stek te brengen.
          Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• Redteketed
            Mûdhûnfisker

• 20-09-2008
            • 59
            • Fryslân

Rolla,

Is zo'n wartel met twee spelden niet een idee?

Gr. Theo
            Aangepast door Redteketed; 08-02-2011, 20:26. Reden: citaat mislukt
            Theo
            De Mûdhûnfisker.

Reageer

• peterg
              Komt net kijken

• 04-01-2010
              • 98
              • IJsselstein

Uitgevist en dan!

Opruimen is het beste.

Tenzij je iedere keer naar dezelfde stek met de dezelfde vismethode gaat Dan een mooi foedraal, waarin een opgetuigde hengel in kan. Maar mijn ervaring leert dat het oog waaraan je de haak of systeem aan bevestigd dit niet als optimaal beschouwd. Dus de rest gewicht e.d. los onderin of in een zakje tegen beschadiging.

Vaak is het verstandig om een paar slijtmeters te verwijderen, nu kan de molen er ook af.
              Komt de lijn te ver van de spoelrand dan spoel ik er gewoon dik snoer bij tot de juiste diepte.
              Dan loop ik de lijn uit. Knoop het snoer aan de onderzijde er weer aan en terug wikkelen maar.
              Het werpt weer als nieuw en je weet gelijk hoeveel lijn er nog op zit. en natuurlijk ontvet erop terug spoelen.

En om een mini spod aan de lus te bevestigen gebruik ik liever een quick-link dan een speld-speld wartel.
              Trouwens als lus liever een miniwartel indien mogelijk, klein genoeg om door het topoog van mijn hengel te gaan en sterk genoeg t.o.v. mijn onderlijn.

Bij mijn match hengel lukt dit niet de ogen zijn te klein. toch plaats ik vaak hier het warteltje terug, daar ik gaarne van onderlijn (haakaas) wissel. En ik meen dat het kinken van de lijn met made beperkt blijft.

Het gaat niet om de vissen , maar om de kwaliteit van 't vissen.

PeterG

Reageer

• The Frisian Viking
                NHSF Erelid
                • 27-06-2006
                • 5454
                • Feânwalden

Ik zie het probleem niet hoor.
                Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Rolla
                  Allroundvisser

• 03-05-2009
                  • 2424
                  • Ter Apel

Oorspronkelijk geplaatst door peterg
                  En om een mini spod aan de lus te bevestigen gebruik ik liever een quick-link dan een speld-speld wartel.
                  Trouwens als lus liever een miniwartel indien mogelijk, klein genoeg om door het topoog van mijn hengel te gaan en sterk genoeg t.o.v. mijn onderlijn.
                  PeterG
                  Dank voor de tip. Ik zal eens een quick link aan mijn mini spod bevestigen. Dan ik hem daarmee in de lus hangen.
                  Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

Working...