Heavy feeder 120 series twinpower

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lille
    Newbie

• 14-02-2011
    • 6
    • Steenbergen

Heavy feeder 120 series twinpower

Ik heb een Shimano twinpower heavy feeder 120 overgenomen 3,60 lang.
    Ik heb een lege voerkorf van 50 gr. er aan gedaan en de hengel boog al best ver door dus nu denk ik als er nog voer bij moet (30-50 gr.) het best riskant is om er nog mee te gooien (denk ik) of zou dat toch moeten kunnen.
    Er zitten twee toppen bij op de dunste staat een 6 op de dikste (ook de stugste) staat niets meer te lezen.
    De hengel is natuurlijk al wat ouder maar in prima staat en ligt echt lekker in de hand.
    Weet iemand of het begrip heavy van wat jaren geleden anders was dan nu.
    Graag wat reacties.
  • FishM8
    Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
    • 81
    • Gorinchem

Lille,

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad als jij.
    Ik had een SPRO heavy Feeder voor op de rivier en ik wilde er nog 1 bij hebben.
    Ik kocht toen een browning heavy feeder.(vraag me niet waarom ik niet nog een SPRO heb gekocht waar ik uiterst tevreden over was)
    Er zit dus een wereld van verschil in de buigzaamheid ook als je van beide bv de stugste top gebruikt.
    Het ingooien met de Browning met een 80 grams korf (al dan niet gevuld) is een drama.
    De hengel reageert traag en ik kan er maar niet aan wennen terwijl de SPRO heerlijk soepel ingooit.
    De veerkracht van de hengel speelt hierbij zeker een rol maar wellicht ook je eigen keuze en het is maar net waar je aan gewend bent.
    Na een tijdje wen je er wel aan hoor maar je houdt het gevoel dat hij kan breken en je gaat dan anders ingooien met die hengel.

Of het "vroeger" dus anders was geloof ik niet zo maar ik weet wek zeker dat ieder merk er zijn eigen iedeen op nahoudt.

SUC6

Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!

Reageer

• Bas Nijmegen
      wedstrijdvisser

• 13-01-2009
      • 541
      • Nijmegen

Ik heb twee shimano's twinpower medium/heavy. Ik kan beamen dat ze vrij 'zacht' aanvoelen. Maar er is altijd verschil tussen de merken. De ene heavy feeder is niet de andere. Je hebt hele stugge tot hele soepele. In principe moet elke heavy feeder 50 gram + voer makkelijk aan kunnen. Mar zoals FishM8 al zei; het is maar wat je gewend bent.

Met mijn medium/heavy's buigt de hengel ook flink door bij een beetje gewicht, maar breken nooit. Ik gooi rustig 50 - 80 gram met voer naar een metertje of 60. Ik zou zeggen, neem je hengel eens mee naar de waterkant met een doos korven en GEEN aas o.i.d. Ga gewoon eens een uurtje gooien met verschillende gewichten verleg steeds je grens. Ga op zoek naar de juiste werptechniek die bij jou en de hengel past. Gegarandeerd dat je na een tijdje de feeling krijgt hoe je met je hengel kunt/moet gooien.

Die Shimano twinpower is een goede hengel die veel kan hebben...
      Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
      Vis blijven vangen wel...

Reageer

• chasfeeder
        chassie

• 12-07-2007
        • 22
        • utrecht

Hallo Lille,

Ik vis zelf met spro hengels en dat bevalt mij goed. Zo gebruik ik voor het amsterdam-rijnkanaal de titanex feeder met de dunste top (geel) en aangezien je daar in de meeste gevallen de vis ver moet halen gebruik ik een korf van minimaal 80 gram en bij wind opzij of van voor een korf van 90 tot 100 gram.
        Met deze gewichten gooi ik dan ook tussen de 90 en 96 meter in het kanaal zonder probleem, je moet wel durven en niet bang zijn om te werpen. Wanneer ik in de lage vaart vis of in de ringvaart gebruik ik het zelfde topje.

Zo heb ik in een wedstrijd in het zelfde kanaal gezien hoe een visser met een luxus feeder med./heavy 3.90 mtr naar een meter of 95 gooit en met 90 gram.
        Zo zie je maar weer dat je je gauw verkijkt op wat een hengel allemaal kan, als je maar durft.

Succes verder.

Gr,
        Chasfeeder

Reageer

• lille
          Newbie

• 14-02-2011
          • 6
          • Steenbergen

Bedankt voor jullie hulp ,nu heb ik een vraag voor Bas; welke nr. staan er bij u op de toppen en hoeveel zaten er bij.
          Groetjes Lille

Reageer

• Redteketed
            Mûdhûnfisker

• 20-09-2008
            • 59
            • Fryslân

Ik ben in het bezit van een Twinpower light/medium feeder, deze had volgens mij drie toppen. Nummer 4 en 5 heb ik nog, de andere (lichtere) is gesneuveld. Het is en blijft een heerlijke hengel om mee te vissen. Buigt met kleinere brasems al tot het handvat, kun je nagaan wat een 50+ zeelt op zo'n hengel doen.

Gr. Theo
            Theo
            De Mûdhûnfisker.

Reageer

• lille
              Newbie

• 14-02-2011
              • 6
              • Steenbergen

Nogmaals bedankt voor deze reactie.
              Maar hoe loopt de nummering van deze toppen hoe hoger hoe stugger of andersom.
              Alvast bedankt.
              Groetjes Lille.

Reageer

• Bas Nijmegen
                wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                • 541
                • Nijmegen

Lille,

Ik heb bij beide hengels twee toppen.
                Ik kan er geen nummers meer op vinden. Ik weet wel dat het een middeltop en een zware top is per hengel.
                Toppen zijn door veelvuldig gebruik behoorlijk afgesleten op het insteek deel.
                Maar er zijn genoeg toppen die op deze hengel passen. Neem je topdeel mee naar een winkel en pas er een paar. Probeer minstens drie zwaartes te krijgen. In principe kun je daar altijd wel mee uit de voeten.

Gr. Bas
                Gr. Bas

Reageer

• lille
                  Newbie

• 14-02-2011
                  • 6
                  • Steenbergen

twinpower heavy feeder

Nog een vraagje, deze hengel heeft kleine ogen kan ik met een voorslag vissen of geeft dit problemen.
                  Eventueel zonder voorslag ? of een powergum systeem.
                  Als er iemand ervaring heeft met dit type ogen graag een reactie hoe hij vist.
                  Alvast bedankt.
                  Groetjes Lille.

Reageer

• Redteketed
                    Mûdhûnfisker

• 20-09-2008
                    • 59
                    • Fryslân

Dat is geen probleem, voorslagknoop gaat soepel door de ogen.

Gr. Theo
                    Theo
                    De Mûdhûnfisker.

Reageer

• lille
                      Newbie

• 14-02-2011
                      • 6
                      • Steenbergen

Twinpower heavy feeder.

Bedankt voor alle antwoorden. Ik ben er mee gaan vissen en ook 100 gram gooide hij prima.
                      Ik viste met 18/00 met voorslag en deze ging prima door de kleine ogen van mijn twinpower.Nu heb ik wel een vraag voor Bas Nijmegen of Redteketed kan ik met de twinpower ook met gevlochten lijn vissen (power pro)
                      Een hele fijne hengel met veel gevoel.
                      Groetjes en bedankt alvast.

Reageer

• Redteketed
                        Mûdhûnfisker

• 20-09-2008
                        • 59
                        • Fryslân

Ik heb in het verleden wel met gevlochten lijn gevist, inclusief voorslag van 25/00. Geen enkel probleem. Tegenwoordig gebruik ik mijn Twin Power alleen voor licht feederwerk. (light/medium)

Gr. Theo
                        Theo
                        De Mûdhûnfisker.

Reageer

• Bas Nijmegen
                          wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                          • 541
                          • Nijmegen

Lille,

Het hangt natuurlijk allemaal af van waar je vist. Is het breed water, stroomt het hard? Gezien je uit de buurt van steenbergen komt lijkt het me dat je vaak vist op grote en/of stromende wateren. Vissen met gevlochten lijn gaat prima met een Twin Power. De keuze voor wel of geen voorslag is vaak erg persoonlijk. Ik vis nooit met een voorslag. Ik wil geen extra knopen op mijn lijn. Ik vis met een powergumsysteem.
                          Ik moet wel zeggen dat ik gevlochten lijn eigenlijk voornamelijk gebruik voor de grotere afstanden 45+ meter) of wanneer ik weet/merk dat ik veel vis kan vangen, dan ben je met dyneema vaak wat sneller.

Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden. Zo niet dan hoor ik het wel!
                          Gr. Bas

Reageer

• lille
                            Newbie

• 14-02-2011
                            • 6
                            • Steenbergen

Twinpower heavy feeder

Redteketed en Bas bedankt voor de snelle reacties,ik kan nu alle opties die ik hier gelezen heb gaan
                            uitproberen.
                            Ik vis meestal in het Schelde-Rijnkanaal of het Bathse spuikanaal bijna altijd op ongeveer 40 a 50 meter.
                            Nu kan ik de verschillende opties gaan uitproberen wat naar mijn mening het lekkerst vist.
                            groetjes

Reageer

• Bas Nijmegen
                              wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                              • 541
                              • Nijmegen

Graag gedaan!
                              Gr. Bas

Reageer