Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Waarom zou je iets waarmee je ( veel ) vis kunt vangen verbieden in een wedstrijd waar het erom gaat om zoveel mogelijk vis te vangen?
Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis 2016 walk-over Blauforlaet ! 2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door! 2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet 2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
Waarom zou je iets waarmee je ( veel ) vis kunt vangen verbieden in een wedstrijd waar het erom gaat om zoveel mogelijk vis te vangen?
Heb eens iets gehoord dat Sportvisserij Nederland aan het uitzoeken is of miniboilies schadelijk zijn voor mens/vis. Er schijnen toch nog wel de nodige verboden stoffen in te zitten.
Ja als je die Fluor boilies hebt ( die ontzettende felle en onnatuurlijke kleuren) die je momenteel steeds meer ziet liggen dan zou ik me er iets bij voor kunnen stellen.
Maar die ander boilies en pellets is het veel flavour en andere smaakstoffen die ook in de karpervisserij
gebruikt worden. Zou deze dus niet goed zijn dan moeten ze het voor de karpervisserij ook maar gaan verbieden en ik denk persoonlijk niet dat dat gauw gaat gebeuren
In juli doe ik sinds lange tijd weer mee aan een wedstrijd waar het CIPS reglement van kracht is. Ik heb nu het reglement ontvangen en in bij artikel 17 staat: Het aas voor de haak dient niet met de haak te worden versmolten maar aangeregen. Kan iemand mij vertellen wat men onder versmolten verstaat?
Verder staat er: Brood, deeg en samenstellingen van materialen of aas zoals bolletjes (?????), boilies, voerballetjes, deegsoorten etc. zijn verboden.
Ik viste met mijn 7 jaar al met brood en deeg en nu vraag ik mij af wat daar verkeerd aan is. Wat voor giftige stoffen krijg ik dan wel niet binnen bij mijn dagelijkse maaltijd. Als je dit leest, dan denk je toch echt dat de bobo's in hun blauwe pakken te zwaar getafeld hebben, onder het genot van een drankje.
Verder heb ik nog wel wat meer opmerkingen over dit reglement want volgens mij is het reglement van de penitaire inrichting in Breda flexibler, dan dit hengelsport reglement en is dit ook niet erg bevorderlijk voor degene die wedstrijden willen gaan vissen.
]Member of the Easterwood dreamteam. Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
Waarom zouden we het makkelijk doen als het ook moeilijk kan.
en ja die boilies wat een onzin om die in een witviswedstrijd te verbieden terwijl er kilo's bij het karpervissen gewoon ingesmeten worden.
ALs we alles waar iets onnatuurlijks inzit gaan verbieden kunnen we nergens meer mee vissen want zelfs in brood zit rotzooi maar ja daar mag je volgens CIPS ook al niet meer mee vissen.
Groeten
Frank
2015 de Belgen verslagen in eigen huis 2016 walk-over Blauforlaet ! 2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door! 2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet 2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !
Frank,
Ik ben het helemaal met je eens. Dit soort onzin is erg bevordelijk voor de hengelsport. Toch wel verwonderlijk, dat er geen jeugd meer doorstroomt en de bezetting van de nog aanwezige wedstrijden steeds minder wordt. Die houden vooral van veel strakke regeltjes. Je vraagt je af welke ziekelijke geest, deze onzin verzonnen heeft en in hoeverre de hengelaars daar in mee willen gaan.
]Member of the Easterwood dreamteam. Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
Ik dacht dat deze topic over de Topcompetie feeder ging.
Maar goed, maakt niet uit, ik blijf verbaasd dat brood verboden is bij welke wedstrijd dan ook.
Voor mij was het de basis van het witvissen, daar heb ik het als kwajongen mee geleerd.
Reageer