Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Leuk systeem! Denk dat we misschien nog even moeten wachten totdat een van de twee producenten hierop in zal spelen door het zelf ontwikkelen van zo'n method.
Wel mooi om te zien dan voor de brasemvisserij het witte hydrolastic word gebruikt. Ik heb hetzelfde gezien bij een barbeelvisser die powergum met een dergelijk clip on systeem hanteert, superhandig voor het wissel van de onderlijn.
Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
Hoewel ik vorig jaar juist minder met de method ging vissen, heb ik toch enkele keren in de sloot 250 meter van mijn huis met de method gevist.
Het Prinses Magriet kanaal, Ik heb daarvoor de Guru-method met elastiek gebruikt. Enkel een lus in de hoofdlijn en daaraan de method. Een vrij visveilige montage, bij hoofdlijnbreuk lost de methodkorf en heeft de vis alleen de lijn nog achter zich aan. Voordeel is dat je meerdere methods klaar kunt hebben, makkelijk wisselen. Nadeel: geen mould.
Maar om nu zoveel moeite te doen om een mould voor dit visveilige systeem te maken, nee! Al heb ik wel gedacht om de guru feeder te bewerken met mijn haakse slijper, zodat ik hem in de preston-mould kan gebruiken.
Gezien de enthousiaste reacties op de preston-moulds zullen overige merken ook wel met dit systeem komen. Ik had tijdens mijn sessie vier Guru's ter beschikking, dus altijd wel een klaar voor gebruik.
Enige nadeel was dat na enkele sessie de 'beschermkraaltjes' eraf gaan. ik heb het ijzertje maar wat verder uitgebogen met een tangetje, zodat de eventuele scherpere bramen niet mijn hoofdlijn verzwakken.
Ik zou ook eens kijken naar de moulds van MAP, die komen zeer zeer binnenkort in de winkel maar zijn gemaakt van siliconenrubber, hierdoor blijft het voer niet aan de mould plakken maar wordt echt mooi gevormd op de method feeder.
Reageer