Onderlijnen zelf maken.

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ghelsing
    Frequent aanwezig
    • 20-03-2004
    • 245
    • Vleuten

Onderlijnen zelf maken.

Ik maak mijn onderlijnen voor de feeder altijd zelf, (d.i.v.m. Haki,aan) bij 95% van de onderlijnen zit de haak goed vast, maar een enkele keer bij een aanbeet haak eraf, komt niet door de aanslag o.i.d , ik zie dan dat de haak gewoon los gelaten heeft.
    Is het nu niet raadzamer, om boekjes onderlijnen te kopen, om er van af te zijn door het af en toe los laten van de haak. Is natuurlijk wel wat duurder.

Groet Gerard
    Groeten van Gerard Elsing
  • peterg
    Komt net kijken

• 04-01-2010
    • 98
    • IJsselstein

onderlijnen

Oorspronkelijk geplaatst door ghelsing
    Ik maak mijn onderlijnen voor de feeder altijd zelf, (d.i.v.m. Haki,aan) bij 95% van de onderlijnen zit de haak goed vast, maar een enkele keer bij een aanbeet haak eraf, komt niet door de aanslag o.i.d , ik zie dan dat de haak gewoon los gelaten heeft.
    Is het nu niet raadzamer, om boekjes onderlijnen te kopen, om er van af te zijn door het af en toe los laten van de haak. Is natuurlijk wel wat duurder.

Groet Gerard
    beste gerard,

Ik gebruik ook haki an zeker met kleine haken icm excacte lengte onderlijn.
    Alleen ik draai het Haki an niet, maar wikkel de draad eromheen.
    uiteraard nat aantrekken. 100% is nooit haalbaar.
    Maar zelden dat de knoop loslaat.
    ook moeders nagellak op het bledje geeft ietwat meer vertrouwen.
    Peterg

Reageer

• henkus
      Met enige kennis...

• 23-12-2008
      • 457
      • hoogmade

aan nagellak ga ik niet beginnen,

ik knoop ze nagenoeg altijd zelf, en inderdaad, zo af en toekan een haakje loslaten.
      Dit heb ik echter ook wel mee gemaakt met onderlijntjes uit boekjes, een vergelijk in aantal kan ikechter niet maken.(nooit geteld)

Reageer

• Rolla
        Allroundvisser

• 03-05-2009
        • 2424
        • Ter Apel

Ik koop zowel voor de feeder als vaste stok kant- en klare onderlijnen. Ik bestel ze altijd via internet bij Hertog Hengelsport aangezien ze daar nog relatief goedkoop de pakjes van Gamakatsu aanbieden.
        Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• ghelsing
          Frequent aanwezig
          • 20-03-2004
          • 245
          • Vleuten

Oké Hertog Hengelsport, ik ga eens op internet kijken

Gerard
          Groeten van Gerard Elsing

Reageer

• Bas Nijmegen
            wedstrijdvisser

• 13-01-2009
            • 541
            • Nijmegen

Ook ik koop bijna altijd kant en klaar. Scheelt zoveel tijd en je bent er zeker van dat het goed is. Toch heb ik een heel assortiment haken in mijn koffer. Ik maak namelijk nog steeds ook zelf onderlijnen als de situatie het toelaat. Met name bij het feederen en de feederwedstrijden. Ik ben namelijk nog steeds geen kant en klare onderlijnen van 150 cm. tegengekomen. Daar komt bij dat als je voor elk haaktype verschillende diktes en lengtes onderlijnen moet kopen je alsnog een godsvermogen kwijt bent.
            Ik koop dus de standaarden kant en klaar en de rest maak ik zelf. En ja, ook dan schiet er bij mij wel eens een haakje los...
            Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
            Vis blijven vangen wel...

Reageer

Working...