dan wel, dan weer niet....

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • polenvisser
    Frequent aanwezig

• 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

dan wel, dan weer niet....

Snap er helemaal niets meer van....
    Zat laatst aan het twente kanaal, met vaste stok. Toen ik stopte, even de feeder gepakt, om naar de overkant te gooien. Afstand bepaald, speedkorfje er op aan de powergum, wat weer aan de gevlochten lijn zat.
    De overkant werd prima behaald, alleen was ik niet tevreden over de powergum. De montage was gewoon recht, maar de onderlijn raakte steeds in de war.
    Thuis de powergum er af, voorslag er op 30/100, korf in de lus. Aan onderste lusje een warteltje voor de onderlijn.
    1e probleem: ik haal de overkant niet eens!!! Ook niet meer met speedkorfje....
    2e probleem: ondanks de wartel kinkt/draaid de onderlijn helemaal inelkaar

Hoe kan het dat ik de overkant ineens niet behaal? Ligt dat aan de nijlon voorslag? Ik heb geen hinder van de verbinding, dat is zeker. Ik heb altijd wel moeite gehad met grote afstanden gooien, maar snap niet, dat als ik "droog" gooi het wel reik en als ik dan "echt" ga vissen, weer niet

Wat kan ik nou eens doen, wat echt helpt tegen het kinken van de onderlijn??? HELP!!!! want ik kan er zo sjagerijnig van worden, als ik niet lekker kan vissen. Geen vis vangen vind ik nog vele malen minder erg, dan wanneer ik het gevoel heb zo te zitten klooien
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

Oorspronkelijk geplaatst door polenvisser
    Snap er helemaal niets meer van....
    Zat laatst aan het twente kanaal, met vaste stok. Toen ik stopte, even de feeder gepakt, om naar de overkant te gooien. Afstand bepaald, speedkorfje er op aan de powergum, wat weer aan de gevlochten lijn zat.
    De overkant werd prima behaald, alleen was ik niet tevreden over de powergum. De montage was gewoon recht, maar de onderlijn raakte steeds in de war.
    Thuis de powergum er af, voorslag er op 30/100, korf in de lus. Aan onderste lusje een warteltje voor de onderlijn.
    1e probleem: ik haal de overkant niet eens!!! Ook niet meer met speedkorfje....
    2e probleem: ondanks de wartel kinkt/draaid de onderlijn helemaal inelkaar

Hoe kan het dat ik de overkant ineens niet behaal? Ligt dat aan de nijlon voorslag? Ik heb geen hinder van de verbinding, dat is zeker. Ik heb altijd wel moeite gehad met grote afstanden gooien, maar snap niet, dat als ik "droog" gooi het wel reik en als ik dan "echt" ga vissen, weer niet

Wat kan ik nou eens doen, wat echt helpt tegen het kinken van de onderlijn??? HELP!!!! want ik kan er zo sjagerijnig van worden, als ik niet lekker kan vissen. Geen vis vangen vind ik nog vele malen minder erg, dan wanneer ik het gevoel heb zo te zitten klooien
    Hallo Polenvisser

dat is heel makkelijk je pakt de voorslag op een meter dubbel en maakt een lus van 20 cm daar lus je de speldwatertel aan voor de korf
    het resterende stuk voorslag van 80/75 cm doe je aan het eind een lusje voor de onderlijn hou je over +- 60 cm daar lus je de onderlijn aan of gebruikt een kleine speldwartel

die 60 cm werkt als een soort afstand houder en houd je onderlijn ver weg van de korf

wil je met powergum lus vissen dan staat er ergens hier op het forum een paar foto,s
    gr Gerard

Reageer

• polenvisser
      Frequent aanwezig

• 28-01-2011
      • 241
      • wichmond

He Gerard, bedankt voor de reactie. Toch heb ik nog wel een vraag.
      Is het syteem wat jij benoemd een systeem waar de korf vast hangt? en dat je de lijn, nadat je de lus voor de korf hebt gemaakt aan 1 kant los knipt, zodat je een lange lijn krijgt?
      Ik zat zelf namelijk met een schuifende korf. En ik gebruikte ook een wartel en toch kinkte de lijn... Zou dat in jouw systeem dan niet ook gebeuren? Of verschilt het per soort lijn, ik had er gamakatsu lijn op, 12/100 vandaag...
      Heb je eventueel ergens nog een voorbeeldje staan van jouw systeem?
      Alvast weer bedankt.
      (je mag me ook) Rene (noemen)

Reageer

• tester
        Maas en Waal visser
        • 06-03-2004
        • 2596
        • Son

Oorspronkelijk geplaatst door polenvisser
        He Gerard, bedankt voor de reactie. Toch heb ik nog wel een vraag.
        Is het syteem wat jij benoemd een systeem waar de korf vast hangt? en dat je de lijn, nadat je de lus voor de korf hebt gemaakt aan 1 kant los knipt, zodat je een lange lijn krijgt?
        Ik zat zelf namelijk met een schuifende korf. En ik gebruikte ook een wartel en toch kinkte de lijn... Zou dat in jouw systeem dan niet ook gebeuren? Of verschilt het per soort lijn, ik had er gamakatsu lijn op, 12/100 vandaag...
        Heb je eventueel ergens nog een voorbeeldje staan van jouw systeem?
        Alvast weer bedankt.
        (je mag me ook) Rene (noemen)
        Hallo Rene

nee ik knip de lus niet niet door het is mijn montage waar je de korf zo aan de lus kunt lussen

dan vis je losjes aan de bodem

wil je zwaar aan de bodem doe je dat stuk van 60 cm door de korf of door het het oog van de korfspeldwartel

kijk is op de zoeker bij alround feedermontage daar staat een powergum schuiflusmontage foto

die kun je zo ook van nylon maken
        gr Gerard

Reageer

Working...