Missers op de hair

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • FishM8
    Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
    • 81
    • Gorinchem

Missers op de hair

Afgelopen week ben ik overgegaan met mais en bollies op de hair.
    Ik vis op de Waal waar de stroming best wel heftig is.
    Wat mij opviel was dat ik veel missers had.
    Harde aanbeten waarvan ik denk nou dat is vis maar ik heb zeker een keer of 6 misgeslagen of de vis schoot al snel los.

Ten tweede valt het op dat ik toch snel vast komt te zitten ==> sneller dan met een standaard onderlijn

Ik weet niet of ik iets nog niet helemaal goed doe maar als er tips zijn hoor ik het graag.

Om te vissen hoef je niet gek te zijn maar het helpt wel !!
  • Rodek
    Newbie

• 30-08-2009
    • 15
    • Veendam

Voor die missers denk ik wel te weten wat het probleem is nl: je hair is te lang.
    De hair moet zo kort mogelijk zijn. Dit houdt in dat als je je hair beaast het aas tegen de steel van de haak moet zitten om missers te voorkomen.

m.vr.gr.: Herman

Reageer

• Nick MC Daddy
      Met enige kennis...
      • 08-03-2004
      • 316
      • Noordwijkerhout

Oorspronkelijk geplaatst door Rodek
      Voor die missers denk ik wel te weten wat het probleem is nl: je hair is te lang.
      De hair moet zo kort mogelijk zijn. Dit houdt in dat als je je hair beaast het aas tegen de steel van de haak moet zitten om missers te voorkomen.

m.vr.gr.: Herman
      Helemaal mee eens, daarnaast kunnen lijnzwemmers ook nog een rol spelen...

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Hoho het kan aan meer dingen liggen:

-De aasgrootte in verhouding tot de haakgrootte.
        -Lengte van de onderlijn en het loodgewicht
        -Type haak, bij bepaalde haken wil je het aas tegen de steel, bij andere is het weer beter dat die onder de haakbocht hangt. Belangrijk is dat de haak kan kantelen t.o.v. van het aas, dus ''speelruimte' heeft.
        -Indringend vermogen van de haak, misschien is een line aligner aan te raden.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• FishM8
          Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
          • 81
          • Gorinchem

Even een anvulling:

Ik vis met een quickstop en ik heb daar twee of drie korrels mais aan hangen.
          Met drie korrels mais zit de bovenste korrel naast de haak dus ik denk niet dat mijn hair te lang is.
          In lijnzwemmers geloof ik ook niet zo want zeker met een hair staat de top van de hengel te klappen met een aanbeet.
          Ook heb ik een aantal keer de vis eraan gehad maar schoot hij snel los.

Ik vis met een haak 12 en ik heb verschillende lengtes geprobeerd maar ik ben er nog niet uit wat de beste lengte is.
          Ik kan op de rivier niet met een method vissen dus ik gebruikt een standaard korf die ik ook gebruikt met een standaard onderlijn.

Ik zal nog wel eea uittesten maar ik denk dat ik weer terug ga naar de standaard onderlijn met een gewone haak.
          Ik heb dan ook heel zelden dat ik vast kom te zitten want dat is met de hair toch ook wel een probleem.
          Aaangezien het hard stroomt duurt het even voordat alles stil ligt en de hair grijpt alles op zijn weg.

Reageer

• Frits
            gebruiker
            • 22-07-2004
            • 231
            • Papendrecht

Met 3 maiskorrels op de hair is je hair eerder te kort, hierdoor kan de haak niet goed draaien in de bek en niet goed inhaken. Het gevolg is een misser of een losschieter.

andere oorzaak kan zijn dat haak 12 aan de kleine kant is, De brasems en windes op de waal (3 kilo en zwaarder) hebben een grote bek en doordat het aas op een hair wordt aangeboden heeft de gotere haak nauwlijks invloed op je aaspresentatie

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Die kant en klare onderlijnen met quickstops zijn eigenlijk gemaakt voor 1, misschien 2 pellets (afhankelijk van de grootte). Als je ze zelf onderlijnen met quickstops maakt zul je de hair dus nog wat langer moeten maken wil je met 3 maiskorrels vissen. Haak 12 is gangbaar voor dit aas, voor groter aas zul je een nog wat grotere haak moeten gebruiken.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• FishM8
                Slijmjurkenjager

• 04-08-2008
                • 81
                • Gorinchem

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                Die kant en klare onderlijnen met quickstops zijn eigenlijk gemaakt voor 1, misschien 2 pellets (afhankelijk van de grootte). Als je ze zelf onderlijnen met quickstops maakt zul je de hair dus nog wat langer moeten maken wil je met 3 maiskorrels vissen. Haak 12 is gangbaar voor dit aas, voor groter aas zul je een nog wat grotere haak moeten gebruiken.
                Nou, Ik maak ze zelf omdat ik dan wat flexibeler ben wat betreft de lengtes ed.

Helaas is er geen eenduidig antwoord dus ga ik nog eea uitproberen.

Reageer

Working...