even een vraagje over F4E Exposure Feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Renske
    Allround

• 26-03-2011
    • 6
    • Meers

even een vraagje over F4E Exposure Feeder

Hallo,

Ik heb afgelopen weekend het vissen met de method feeder aanschouwd en meteen verknocht.
    Ik kan een feederhengeltje overnemen voor 35,00 euro iemand ervaring met de volgende hengel?

F4E Exposure Feeder
    lenght:12 ft
    sections: 3 pcs+2 tips
    action: 30-60 g

Ik wil hierop een molentje van shimano zetten Aero 4000 stradic met 20/100 nylon. Er zit nu nog 14/100 gevlochten lijn op kan ik deze mischien ook gebruiken? of heb ik dan een erg lange voorslag nodig? Ik wil hiermee gaan vissen op een vijver, dus niet stromend.

Ik heb zelf nog een feeder 80-120 gram ik denk dat als ik hier eea lees op het forum dat deze te zwaar is voor op een vijver niet?

graag verneem ik van jullie enkele tips en of de exposure goed aan de prijs is.

groet rens
  • Joas
    Frequent aanwezig

• 18-07-2009
    • 199
    • Breamcity

volgens mij heb je voor 20 euro meer een shimano forcemaster commercial. Ik denk dat je hier veel beter aan doet. Even googlen want ik weet het niet zeker maar zeker voor op vijvertjes zouden die commercials super moet zijn! Vis zelf veel met de beastmaster en die gaat krom tot in het handvat...

Reageer

• Fishbone
      Vaste stok & Feeder
      • 14-07-2004
      • 217
      • Ridderkerk

Renske,

Deze hengel ging een jaar of 5 geleden voor €39 over de toonbank bij een hengelsportzaak hier in de regio. Dus mag er gerust €10 af naar mijn mening.

De (medium)hengel is op zich niet verkeerd en best geschikt voor jou toepassing.

Op een vijver vis je niet al te ver, dus het idee van molen gevuld met 0.20 nylon is ook goed te doen. De 80-120gram (heavy)feeder komt beter tot zijn recht op stromend water.
      Groeten,

Fishbone

Reageer

• Rolla
        Allroundvisser

• 03-05-2009
        • 2424
        • Ter Apel

Ik heb zelf de Exposure feeder ook gehad in de L/M uitvoering met als molen een F4E Deliter. Het setje kostte destijds (2004) 45 euro. Voor het geld was het een fijne hengel. Ik heb hem vorig jaar ingeruild op een Beastmaster medium van 3.60 mtr i.cm. Exage 4000RB. Hengel heeft mooie parabolische actie en mijn inziens prima geschikt voor het methodfeederen.

De Exposure feeder is een prima henge, ook voor het methodfeederenl, maar als je wat meer geld te besteden hebt zou je ook een Beastmaster kunnen overwegen. Ga je voor de Exposure probeer er dan nog wat geld af te krijgen.
        Vaste stok | Match | Feeder

Reageer

• Renske
          Allround

• 26-03-2011
          • 6
          • Meers

Bedankt voor jullie reactie's

Ze wilden niets meer van de prijs afdoen aangezien volgens hun de hengel 75 euro nieuw gekost had en er maar een keer mee gevist was.
          Ik ben vandaag in een hengelsportzaak in eindhoven geweest De Stek (ik werk namelijk in eindhoven) die rade ook de shimano forcemaster commercial aan kosten 59,95.
          Alleen niet op voorraad te krijgen, dingen vlogen de winkel uit.
          Hij was zelfs al weken op de method feeders aan het wachten ook allen uitverkocht.
          Vanmiddag naar John Backers in Hoensbroek gebeld, die heeft hengel en method feeders op voorraad dus meteen laten wegleggen. En morgen middag wordt i opgehaald.

Reageer

• Renske
            Allround

• 26-03-2011
            • 6
            • Meers

bij john backers koste de shimano 49,95.

Reageer

Working...