Ervaringen met Berkley Fireline Feeder

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Boschje
    Komt net kijken

• 06-05-2010
    • 99
    • Veghel

Ervaringen met Berkley Fireline Feeder

Hallo, ik vroeg me af of er hier personen zijn die ervaring hebben met de Fireline feeder van Berkley en die zouden willen delen?

Ik vis er nu een tijdje mee maar ik vind de lijn niet erg glad waardoor het indraaien nogal "rumoerig" en "stroef" is en ik vroeg me af of ik de enige ben.

Bedankt,
    Nick
  • Nick MC Daddy
    Met enige kennis...
    • 08-03-2004
    • 316
    • Noordwijkerhout

Zelfde ervaring...

Reageer

• Boschje
      Komt net kijken

• 06-05-2010
      • 99
      • Veghel

Welke gevlochten lijn zou je dan aanraden?

Reageer

• preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

Ik vis met Gamakatsu Ultrabraid, perfect rond, maar omdat die ook echt zo dun is als opgegeven is die wel wat kwetsbaar.

Daarom probeer ik de volgende keer Daiwa Tournament 8X Braid, over deze nieuwe lijn, die ook perfect rond en dun is hoor ik goede verhalen. In tegenstelling tot de Gamakatsu is die gecoat voor een hogere slijtvastheid.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

Ik zou voor powerpro gaan. Beste prijs kwaliteits verhouding.

Dus je bent niet geheel tevreden over de Gamakatsu, preston-freak. Interessant. Wellicht was de 15/00 een betere keuze geweest. Volgens mij kun je beter niet dunner gaan dan 20/00 (werkelijke diameter) met een dyneemalijn. Dat is op zich al heel dun!
          Carpe Diem

Reageer

• Boschje
            Komt net kijken

• 06-05-2010
            • 99
            • Veghel

PowerPro heb ik vorig jaar er al op gehad. Niet echt slechte ervaringen mee maar mijn gevoel was daarmee gewoon niet goed. Dat heb je soms.

Die Daiwa 8 braid ziet er toch goed uit, wel prijzig zo te zien. Miscchien dat ik die eens probeer voor mijn feeders dit jaar.

Bedankt voor de info zo ver.

Reageer

• Boschje
              Komt net kijken

• 06-05-2010
              • 99
              • Veghel

preston-freak, weet je ook waar de Daiwa 8x braid hier in de buurt te krijgen is? (Oss is niet al te ver van waar ik woon)

Reageer

• preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

Oorspronkelijk geplaatst door Boschje
                preston-freak, weet je ook waar de Daiwa 8x braid hier in de buurt te krijgen is? (Oss is niet al te ver van waar ik woon)
                Je hebt een pb.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• chasfeeder
                  chassie

• 12-07-2007
                  • 22
                  • utrecht

Hoi Carpe Diem,

Ik vis al jaren met de feeder en heb nog nooit een gevlochtenlijn kapot gegooid op de clip en gebruik geen powergum of iets dergelijks, het is gewoon een bepaalde manier van inwerpen. Vanaf 1989 gebruik de fireline 8lb en sinds de 6lb in de handel is gekomen ook de 6lb. Sinds een jaar of 3 vis ik zonder voorslag en maak ik een afhoudertje van 30/00 monofilelijn en monteer daar mijn onderlijn aan vast, dit werkt uitstekend.
                  Ik gebruik nu nog firelijn van een jaar of 6 oud die al zeker 4 keer is omgedraaid, nooit problemen opgeleverd.

Reageer

• Bas Nijmegen
                    wedstrijdvisser

• 13-01-2009
                    • 541
                    • Nijmegen

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                    Ik zou voor powerpro gaan. Beste prijs kwaliteits verhouding.
                    Ik stel best hoge eisen aan mijn lijnen. Maar ik vis sinds jaar en dag met de Power Pro. Heel weinig op deze lijn aan te merken. Is inderdaad een prima lijn voor zijn geld. Ik heb geen ervaringen met de ultra braid van Gamakatsu. Simpelweg omdat ik vind dat de prijs veel te hoog ligt. Dan kan het nog zo'n goede lijn zijn, maar 50 euro voor een rolletje is echt wel heel erg veel. Als ik dan naga dat ik voor Powerpro ongeveer 15 euro betaal dan is de keus snel gemaakt...
                    Gr. Bas

Een vis vangen is niet moeilijk.
                    Vis blijven vangen wel...

Reageer

• Vissertjuh66
                      Frequent aanwezig

• 02-09-2010
                      • 157
                      • Deest (Gld)

Voor de feeder gebruik ik altijd de Gorilla lijn van Tubertini (nylon), zeer slijtvast, erg sterk en is tevens ook goed te betalen (niet al te duur)
                      Tubertini heeft alleen maar goede lijnen, (vind ik) heb bijna alle lijnen van Tubertini en Trabucco op een paar dunne lijnen na, die heb ik van Gammakatsu.
                      Er is tevens ook een lijn van Tubertini (nylon) die 4.5 kilo trekkracht heeft op een 0.14 lijn!!!

Mvg, Stan
                      Aangepast door Vissertjuh66; 27-06-2011, 12:05.

Reageer

Working...