Preston off box accesoires montage

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...

• 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

inderdaad. voelt en ziet 'plastic' aan..idd. maar het is hard kunststof en daar zal heus goed overna gedahct zijn. ik heb de seatbox nu voor 303 euro maar...normale prijs 379 ofzo. heb gekozen voor preston omdat ik de zitgedeelte lekker hard en stevig vind, vergeleken met de rive. meeste rive dan.

qua kwaliteit ??? ik zou het niet weten....heb de seatbox net dus ..

maar op zo'n vissessie ...ik begin vaak vroeg in de ochtenden ca 6-7 uur s'morgens tot in de middag eens een keer. dus lang zitten.. dan wil ik ook wel comfortable ziten , niet?
    dan is de 303 euro goed gespendeerd!

Reageer

• A3aan
      Frequent aanwezig

• 11-05-2011
      • 196
      • De Wijk

Er zal zonder meer goed over nagedacht zijn, slechte kwaliteit leveren kan immers leiden tot een slechte naam.
      Op een vissessie lekker en comfortabel zitten is inderdaad een must, vaak zit ik ook tegen 6 in de ochtend aan de kant tot ergens in de middag.
      Ik zag ook een kleinere versie van Preston staan, de space saver geloof ik, prijs €199,= het voetplateau is nog een €59,= extra.
      Misschien daar maar eens voor sparen, ik neem nooit overdreven veel 'zooi' mee naar de waterkant.

Ik zag ook een kist van JVS staan, hier zat zelfs een rugleuning aan, prijs lag ook stukie lager, rond de €120 geloof ik.

Reageer

• JohnathanDoe
        Met enige kennis...

• 15-07-2007
        • 275
        • antwerp centre

persoonlijk vind ik de jvs niet echt lekker zitten..rive en preston waren mijn keuzes. heb andere merken ook gezeten...veeeel duurdere kisten. vond dit al heel mooi bedrag!

ik moet nu heeeel veel gaan vissen om mijn nieuwe koop eruit te 'vissen' hahha lol. ben aan zoeken naar leuke rustige vissteks in de buurt van Eindhoven en Nijmegen. ga binnenkort eens op de vecht kijken...heb visboekje van sportvisserij Nl gekocht.

neen zoveel 'zooi' als menig karpervissers neem ik niet mee neen. mijn teveel. vind dit al veel hahaah.

Reageer

• Lodder
          Newbie

• 24-03-2011
          • 25
          • Barendrecht

Zit zelf naar een stoel van korum te kijken waar je ook steunen en dergelijke atributen aan kan zetten.

Iemand ervaring met een van deze stoelen?

Reageer

• A3aan
            Frequent aanwezig

• 11-05-2011
            • 196
            • De Wijk

Oorspronkelijk geplaatst door JohnathanDoe
            persoonlijk vind ik de jvs niet echt lekker zitten..rive en preston waren mijn keuzes. heb andere merken ook gezeten...veeeel duurdere kisten. vond dit al heel mooi bedrag!

ik moet nu heeeel veel gaan vissen om mijn nieuwe koop eruit te 'vissen' hahha lol. ben aan zoeken naar leuke rustige vissteks in de buurt van Eindhoven en Nijmegen. ga binnenkort eens op de vecht kijken...heb visboekje van sportvisserij Nl gekocht.

neen zoveel 'zooi' als menig karpervissers neem ik niet mee neen. mijn teveel. vind dit al veel hahaah.
            Denk dat ik nog maar even wacht met zo'n kist, toch een hoop geld, kan ik ook een boel andere leuke visspullen voor kopen.
            Voorlopig red ik mij nog met een tot viskist omgedoopte kunstof gereedschapkoffer, los stoeltje, hengel, schepnet, onthaakmat en voeremmer.
            Kan net alles in 1x meesjouwen haha.

Oorspronkelijk geplaatst door Lodder
            Zit zelf naar een stoel van korum te kijken waar je ook steunen en dergelijke atributen aan kan zetten.

Iemand ervaring met een van deze stoelen?
            Aan zo'n stoel heb ik ook zitten denken, op dit forum is al een discussie gaande over deze stoelen.
            Korum Standard Accessoire Chair

Reageer

• Ron67
              Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
              • 144
              • Zoetermeer

Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher
              Bekend probleem met die feedersteun, ik heb dat ook (zelfde steun). Het lijkt inderdaad wel of de busjes te dun zijn waardoor de schroef voor het vastklemmen niet lekker "vreet".
              Ik heb het opgelost door de busjes iets dikker te maken dmv een stukje ducktape er omheen te wikkelen. Nu past ie nog gewoon en hebben de schroeven genoeg houvast om af te klemmen.
              Kingfisher,
              Goed idee. Creatief met ducktape.
              Ga het eens proberen.
              Tight lines Ron

Reageer

• Lodder
                Newbie

• 24-03-2011
                • 25
                • Barendrecht

Oorspronkelijk geplaatst door A3aan
                Denk dat ik nog maar even wacht met zo'n kist, toch een hoop geld, kan ik ook een boel andere leuke visspullen voor kopen.
                Voorlopig red ik mij nog met een tot viskist omgedoopte kunstof gereedschapkoffer, los stoeltje, hengel, schepnet, onthaakmat en voeremmer.
                Kan net alles in 1x meesjouwen haha.

Aan zo'n stoel heb ik ook zitten denken, op dit forum is al een discussie gaande over deze stoelen.
                Korum Standard Accessoire Chair

ah bedankt, zal het lezen!

Reageer

• JohnathanDoe
                  Met enige kennis...

• 15-07-2007
                  • 275
                  • antwerp centre

al wat keren wezen vissen met mijn nieuwe materiaal. ..preston seatbox ..super. zit lekker..

hengel...lekker licht in de hand en mooie actie.

heb nog maar één visje kunnen verleiden om aan mijn haakje te komen maar 'wie een grote niet eerd ofzoiets....'..(sorry ben te kort geschoten in mijn jeugd haha..en op school)
                  preston 3000 molen...zeer lekker inhalen. lekker soepel.

nu nog meer vangen want das wel beetje heel erg jammer.

Reageer

• korfjesgooier
                    Newbie

• 24-03-2009
                    • 1
                    • Losser

Oorspronkelijk geplaatst door Ron67
                    Preston-freak,
                    Kun jij me dan vertellen hoe ik mijn feedersteun moet vastklemmen.
                    Alle steunen krijg ik gewoon vast met de dunne zwarte bussen zoals Harpie heeft beschreven, maarrr...
                    Alleen mijn feedersteun krijg ik niet genoeg aangedraaid om vast te zetten want de bussen zijn hiervoor te dun waardoor de moer die je aandraaid tegen de plastic klem (welke je dicht kan klappen) vastloopt. Mijn vismaat heeft precies het zelfde en ik zou graag willen weten hioe anderen dit oplossen. Op dit moment klem ik de steun vast met de dikkere (niet de juiste vorm maar het moet maar) groene bussen.
                    Graag hoor ik van anderen of ze dit ook hebben en een evt oplossing hiervoor.
                    http://
                    Ik had dit probleem ook. Ik heb het opgelost door de schroeven om te draaien. Dus de schroeven welke je aandraait om de steun vast te zetten aan je poot en de schroeven om de hoek te verstellen. De schroeven die de hoek verstellen hebben namelijk een iets langer schroefdraad.

Reageer

• preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

De feedersteun van Preston (denk dat je de XS bedoelt) is inderdaad niet bepaald eXtra Strong. Ik gebruik daarom als het even kan een tripod, de grote aan de rivier en de kleine voor kleinere wateren. Alleen aan kanalen enzo als het niet anders kan gebruik ik de XS.

Maar nu ik toch een Fox kist heb kan ik ook een Rive feederarm gebruiken. Weet iemand of deze wel stevig en stabiel is?
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Ron67
                        Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                        • 144
                        • Zoetermeer

Dank je korfjesgooier,
                        Dit is inderdaad de oplossing. Zowel de moeren als de bouten naar de andere kant gezet. Hierdoor kan de klem goed vast gezet worden met de goede zwarte bussen.

Oorspronkelijk geplaatst door korfjesgooier
                        Ik had dit probleem ook. Ik heb het opgelost door de schroeven om te draaien. Dus de schroeven welke je aandraait om de steun vast te zetten aan je poot en de schroeven om de hoek te verstellen. De schroeven die de hoek verstellen hebben namelijk een iets langer schroefdraad.
                        Tight lines Ron

Reageer

• Foxdonut
                          I have a bream!

• 09-04-2010
                          • 1237
                          • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                          Maar nu ik toch een Fox kist heb kan ik ook een Rive feederarm gebruiken. Weet iemand of deze wel stevig en stabiel is?
                          Ik ben er tevreden over. De nieuwe versies hebben een goede sluiting (nieuwe stijl) zitten dus behoorlijk goed vastgeklemd en stabiel.
                          Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• preston-freak
                            wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

Ik heb vorige week de D25 Rive feedersteun gekocht met die schuifclips. Dit weekend heb ik 2 feederwedstrijden, 1 aan de Maas en 1 op stilstaand water, maar zo te zien is deze steviger en zit er minder speling in.
                            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• Jurgen v.d. S
                              Nishikigoi

• 01-08-2008
                              • 203
                              • Nieuwegein

Ben voornemens om de Preston On Box X3S te kopen. Moet echter ook alle assecoires vernieuwen daar nu alles op mijn plateau zit met 16 mm poten. Heb al her en der rond zitten kijken waar ik wat kan halen, wordt een dure aangelegenheid. Het enige waar ik bang voor ben is dat op een gegeven moment de schroeven van de poten dolgedraaid worden heeft iemand hier ervaring mee?

Reageer

• Ron67
                                Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                                • 144
                                • Zoetermeer

Jurgen,
                                Zelf heb ik dit jaar voor het eerst X4S. Kan me niet voorstellen dat de schroeven doldraaien. Goede ervaringen tot nu toe.
                                gtz
                                Ron
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen v.d. S
                                Ben voornemens om de Preston On Box X3S te kopen. Moet echter ook alle assecoires vernieuwen daar nu alles op mijn plateau zit met 16 mm poten. Heb al her en der rond zitten kijken waar ik wat kan halen, wordt een dure aangelegenheid. Het enige waar ik bang voor ben is dat op een gegeven moment de schroeven van de poten dolgedraaid worden heeft iemand hier ervaring mee?
                                Tight lines Ron

Reageer

Working...