Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik heb altijd gevist met 17/00 van Guru of 16/00 van Gamakatsu. Samen met de cirkelvormige haak van Guru en idd die quickstop van Korum. Top spul. Nooit lijnbreuk gehad. Ik gebruik ook Kobra methodkorven. Elastiek ervan is uitstekend.
Maar dyneema als onderlijn!!!! Ik ben er nog nooit opgekomen, joh. Reken maar dat ik het ga proberen . Jullie horen het wel van mij.
Ik heb een filmpje gemaakt van de method feeder onder water.
Degene die er in gelegd wordt valt niet echt lekker en blijft d eonderlijn omhoog staan
De 1e die er al een tijdje in ligt, zie je mijn montage en hoe netjes het voer rondom de miniboilie ligt en de onderlijn mooi vlak ligt.
Het gepriegel met die quickstops vind ik reuze meevallen, ik rijg ze zonder problemen op de onderlijn.
Ik heb ondertussen een shop gevonden waar ik ze los kan kopen, dus dat wordt inkopen doen.
Wat heb je trouwens tussen jouw onderlijn en het elastiek van je korf zitten? Is dat nou een soort wartel ofzo?
Ja, dat denk ik ook Gooitzen :-).
Ik gebruik ook geen dikke nylon (16/00 zal ook niet stijf zijn), maar ik probeer dyneema z.s.m. uit. Gewoon een stukje 10/00 uit de spoel knippen waar ik niet mee vis en die knopen aan de korf die reeds op 25/00 hoofdlijn gelinkt is. Dat ga ik experimenteren binnenkort.
klopt, degene die omhoog staat is degene met de nylon lijn.
Zo zie je een duidelijk verschil tussen de beide montages.
Ook het sneller indraaien van de haak met dyneema is een voordeel.
Bij nylon draait de haak niet zo snel en kan de vis hem nog uitspugen, met dyneema niet zo snel.
Ja ok, bedacht ik mij later dus ook haha. Hier hang je gewoon het lusje van de ondelijn in.
Ik haal de lus door het oogje, dan de onderlijn weer door de lus.
Na het vissen is het inderdaad een ramp je onderlijn er weer af te halen en je lus is gewoon waardeloos geworden.
Weer wat geleerd dus vandaag
Nog een vraag en misschien een domme. Ik ben van de ouderwetse vaste hengel school. Ik heb altijd haken gebruikt met een bledje. Jou haken zijn er met een oog. Kan je deze onderlijnen met hair ook maken met een haak met een bledje of heb je perse die met een oog nodig. Maakt het soort overigens wat uit wat vangen betreft.
]Member of the Easterwood dreamteam. Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years
Reageer