kant en klare feeder rigs

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...

• 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

kant en klare feeder rigs

hallo, ik heb 2 soorten kant en klare feeder rigs gekregen van een kennis maar ik weet niet wat ik ermee moet doen?? althans heb wel een idee maar hoe het precies gebruikt moet worden? de rigs zijn van browning.

ik vis met gevlochten hoofdlijn...normaal gezien gebruik ik nog 'oude' kant en klare onderlijnen 'nylon' van gamakatsu.

wat is beter, ..vissen met gevlochten onderlijn zodat je geen enkele aanbeet meer ontgaat en meer controle hebt op aanbeten en gevoel met de vis. OF gevlochten hoofdlijn en feederrig ertussen en dan nylon onderlijn? voorslag is niet meer nodig toch met zo'n feeder rig?

hij heeft ze gekocht bij carpcompany ..feeder rig I en feeder rig II. 6619001.jpg6620001.jpg
  • Bollekneiter
    Met enige kennis...

• 11-02-2010
    • 479
    • Amsterdam

Als het powergum is hoef je geen nylon voorslag er voor te zetten. Kijk eens of het materiaal makkelijk uitrekt, rekt het amper uit (of net zoals nylon) dan zal je er gewoon een voorslag voor moeten zetten.

alhoewel ik heb ook een tijd zonder voorslag of powergum gevist met gevlochten lijn, het heeft mij meer dan een jaar geduurd voordat ik de korf met een stuk lijn naar de overkant zag vliegen.. Voorslag bevalt mij goed, als er tenminste geen vuil in het water zit, dit heeft mij namelijk al wel eens een top gekost..

Reageer

• JohnathanDoe
      Met enige kennis...

• 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

ai da klinkt niet echt goe Bollekneiter. Ja zal eens kijken of het elastiek is. idd. heb gelezen dat als je met gevlochten hoofdlijn vist en je ook met een gevlochten onderlijn wilt vissen, dat je dan 'het beste' en powergum, of en elastisch feeder rig kan gebruiken ivm klappen op de top/ lijn ed.

ik zal eens gaan kijken...hhmm. ..

trouwens, iemand die ook met deze feeder rigs vist? ervaringen? positief/ negatief? hoe kan ik het beste de rigs gebruiken?

Reageer

Working...