afpeilen bodemstructuur

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...

• 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

daar heb je rebreathers voor...hehehe.

Reageer

• SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

Het lezen van de bodem gaat uitstekend met een kogellood van een gram of 60-80. Op een harde bodem voel je dat hij gemakkelijk meekomt en bij zachte bodem voel je meer weerstand. Meestal merk je dat je hard moet trekken en komt dan even los om daarna weer weg te zakken. Met een kogel of wartellood is het verschil groter doordat een kort minder makkelijk weg zakt.
      mosselen of stenen voel je doordat je een hardere of schokkerige weerstand voelt maar zulke dingen moet je gewoon steeds weer proberen. Als er echt een rand zit zul je dit ook merken doordat je meer weerstand krijgt. Met een korf kom je misschien zelfs vast te zitten in de klei als zul je daar op kanalen niet veel last van hebben.
      Diepte gaat het gemakkelijkst door gewoon te tellen met een lichte korf. Doordat deze langzamer zinkt tel je sneller een verschil.

De bodem lezen kan zeker belangrijk zijn, zeker in combinatie met info over een water.
      Sjaak van Voorden

Reageer

• JohnathanDoe
        Met enige kennis...

• 15-07-2007
        • 275
        • antwerp centre

bedankt voor de uitleg en tips. ik ga het gewoon proberen...nog nooit gedaan eigenlijk.

Reageer

• eitcbv
          Doe wat je goed dunkt!
          • 24-12-2005
          • 192
          • nabij Steenwijk

Ik wilde dit juist ook voorstellen om het met een kogelloodje te doen nadat ik deze thread had gelezen het ging inderdaad om de vraag: hoé dit te doent het uitlezen van de bodemgesteldheid!

Maar dit is inderdaad ook geen waterdicht systeem maar is wel het meest inzichtelijke om beeld te krijgen waar je ongeveer moet gaan vissen en gelukkig kunnen we niet helemaal tijdens de wedstrijd de bodem bekijken blijft het toch nog spannend en leuk op wat er gaat gebeuren tijdens de viswedstrijden.

Zo zie ik volgend jaar al in mijn boze dromen dat er vissers zijn tijdens de viswedstrijden die met behulp van een voerboot én gps hun voerkorfjes wegbrengen naar hun voerplek en dan ook te kijken of er via hun fishfinder on board of het allemaal goed gaat beneden nee zo zou ik het niet willen maar volgens mij is er naar mijn idee geen verbod op maar indien iemand dit gaat verzinnen gelijk verbieden dit soort gedoe!

Nog veel visplezier gewenst!

Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
          Het lezen van de bodem gaat uitstekend met een kogellood van een gram of 60-80. Op een harde bodem voel je dat hij gemakkelijk meekomt en bij zachte bodem voel je meer weerstand. Meestal merk je dat je hard moet trekken en komt dan even los om daarna weer weg te zakken. Met een kogel of wartellood is het verschil groter doordat een kort minder makkelijk weg zakt.
          mosselen of stenen voel je doordat je een hardere of schokkerige weerstand voelt maar zulke dingen moet je gewoon steeds weer proberen. Als er echt een rand zit zul je dit ook merken doordat je meer weerstand krijgt. Met een korf kom je misschien zelfs vast te zitten in de klei als zul je daar op kanalen niet veel last van hebben.
          Diepte gaat het gemakkelijkst door gewoon te tellen met een lichte korf. Doordat deze langzamer zinkt tel je sneller een verschil.

De bodem lezen kan zeker belangrijk zijn, zeker in combinatie met info over een water.
          Fishing is a way of life!!!

Reageer

• breamman
            Roegbainder

• 22-11-2010
            • 131
            • oude Pekela

bekijk dit ook eens.
            dit soort lood gebruiken de profs om de bodem te peilen dus
            eat fishing, sleep fishing & live fishing.

Reageer

Working...