method feederen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!

• 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinPhiAssen
    okee, dan geldt dat ook voor winschoterdiep., PM kanaal, van stackenborg, eemskanaal e.d.?

Maar hoe zit het met het foxholstermeer?
    Allemaal brasem, 100%. Foxholstersmeer kunnen ze af en toe nog wel wat groter uitvallen Habitat is er ook op gebouwd he Alleen jammer dat de hengeldruk er zo groot is. Van onze HSV kwamen in het tijdperk van de vrije visserij regelmatig de winnaars daar vandaan.
    Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• ErwinPhiAssen
      Sense and Simplicity

• 13-03-2011
      • 667
      • Assen

okee, dan gaan we gewoon voor de method feeder , binnenkort naar hengelsportsappemeer, de zooi halen....
      lets make things better

Reageer

• Foxdonut
        I have a bream!

• 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

okee, dan gaan we gewoon voor de method feeder , binnenkort naar hengelsportsappemeer, de zooi halen....
        groeten aan otto!
        Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• ErwinPhiAssen
          Sense and Simplicity

• 13-03-2011
          • 667
          • Assen

fijne man, is het, geduldig en erg behulpzaam
          lets make things better

Reageer

• Foxdonut
            I have a bream!

• 09-04-2010
            • 1237
            • Gro

fijne man, is het, geduldig en erg behulpzaam
            Otto heeft een zeer goede zaak met een mooi assortiment, mag ie trots op zijn. Het enige nadeel is als wedstrijdvisser dat je soms net even wat verder gaat in je zoektocht naar materiaal dan een winkelier kan weten/leveren dat gevoel heb ik wel soms met hs sappemeer.

Voordat ik het vergeet, als je een pannet gebruikt voor het methodfeederen gebruik dan eentje met een zeer fijne structuur. Liefst zo'n silverfish net zodat je hairtje niet beschadigd bij het landen van de vis.
            Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• ErwinPhiAssen
              Sense and Simplicity

• 13-03-2011
              • 667
              • Assen

ik heb de match pannet ultimate, een blauwe met hele fijne maas structuur, mij is verteld dat deze daar uitstekend voor is....
              lets make things better

Reageer

• feederboy
                Met enige kennis...

• 06-11-2009
                • 271
                • West-Vlaanderen

is een shimano stradic 6000FB ook geschikt voor de methodfeeder?

Reageer

• klompenman
                  Newbie

• 02-12-2008
                  • 7
                  • lelystad

ik vis zelf met de beastmaster commercial distance 11,6 of 12,6 ft met de rarenium 3000 of 4000 met 22/100 technium en onderlijn van 19/100 spooky van jvs .vorig jaar nog een karper van 85 centimeter en 9200 gram gevangen

Reageer

• ErwinPhiAssen
                    Sense and Simplicity

• 13-03-2011
                    • 667
                    • Assen

Zo, Ik heb eindelijk het method feederen opgepakt. Na veel opstart problemen, toch de eerste 2 weten te landen. Ik ben van onderlijnen geswitched, en moet zeggen, de Prestons zijn erg fijn.

Ik zit nog wel met een vraag. Bij het normale feederen haal ik na 5minuten weer binnen als ik niks op de top heb gezien. Volgens mij is method stijl iets statischer, klopt dat???

Hoe frequent werpen jullie opnieuw in???

En ik denk dat ik mijn voer iets te nat heb, waardoor het langer in de korf blijft hangen, kan dit ook een oorzaak zijn, van het weinige beet krijgen? Of is het nog steeds te koud......
                    lets make things better

Reageer

• Ginus
                      knutselaar

• 22-03-2008
                      • 665
                      • wijster

Die onderlijn van Preston zijn prima.
                      Bij het feederen haal ik na ongeveer 10 min binnen en vul dan de korf opnieuw.
                      Bij het Method feeder moet je minimaal 15 liesft 20 min laten liggen .
                      Meest na een 10min zie je vaak een tik op je top ,mooi laten liggen dan pakken ze de boillie even later zo op.
                      Wat je voer betreft ,vismeel neemt veel water op maar je moet je voer zo hebben dat het net een beetje kleven wil.
                      De pellets die ik gebruik zet ik net onder water ,een avond voor ik s,morgens in vissen ga ,en maak ze dan weer los.
                      Beide meng ik door elkaar ,en zet dan in het begin 3a4 korfen voer .
                      GR GINUS

Reageer

• Jan Broess
                        Specimen Hunter
                        • 21-09-2003
                        • 1131
                        • Nieuwegein

Ook met method is voorvoeren (met gewone, liefst grote, speedkorf) heel belangrijk. Alvast een ruime basisplek aanleggen met minimaal 6 korven, meestal 10. Wel rustig aan doen, ongeveer 20 tellen laten liggen na de landing op bodem en dan pas leegtrekken. Anders maak je ook nog een verticale spoor wat absoluut niet de bedoeling is.
                        Greetz,
                        Jan Broess

www.devaartposcar.nl

Reageer

• ErwinPhiAssen
                          Sense and Simplicity

• 13-03-2011
                          • 667
                          • Assen

okee, ik zal die tips een in de praktijk gaan brengen.

Mss gaan de vangsten dan sneller lopen.

En dan nog het volgende.

Op het moment dat je met de lijnclip werkt, hoe krijgen jullie dit bij een run, snel los... het lijkt mij als je dat niet doet, dat je lijn breekt, of zet je de slip los, met de lijn nog onder de clip?
                          ????
                          lets make things better

Reageer

• Ron67
                            Vaste stok & Feeder

• 18-09-2009
                            • 144
                            • Zoetermeer

Erwin,
                            Er zullen vele mogelijkheden zijn, maar...
                            1. Doe een lusje van mono, die 2 a 4/oo dunner is dan je hoofdlijn, om je hoofdlijn en doe deze achter je lijnklip.
                            Krijg je een run van een karper dan breekt op dat moment dat lusje en kan het drillen beginnen.
                            2. Pak een oude binnenband van een fiets en knip hier een reep van 2cm breed tussenuit. Doe deze over je spoel.
                            Niet duur en het proberen waard denk ik?
                            Tight lines Ron

Reageer

• Ginus
                              knutselaar

• 22-03-2008
                              • 665
                              • wijster

Erwin ik heb hem altijd op de clip staan ,lijn trekken ze niet zo gauw stuk hoor ,heb er 22/00 op staan .
                              Heb de slip wel iets los maar niet te veel ,er zit immers wel rek op de lijn.
                              En wat het voeren betreft gebruik ik een grote voer korf,net wat Jan B zegt wel een goede voerplek aanleggen .
                              Gebruik een korf om mee voor tevoeren die is 1x zo groot als een normale korf.
                              Let er wel op dat je precies steeds weer op de zelfde plek ingooit.
                              GR GINUS

Reageer

• ErwinPhiAssen
                                Sense and Simplicity

• 13-03-2011
                                • 667
                                • Assen

nou de reden dat ik vraag is... ik vis altijd uit de losse hand. Met gewoon feederen ondervind ik daar gen probleem mee en vang altijd genoeg op een avond.

Nu ben ik begonnen met method feederen, en ik merk nu dat het vissen veel secuurder moet worden gedaan. vandaar. En nee met een brasem krijg je geen run. en met een karper, ja wie weet heb je dan nog net genoeg tijd.Ik zal eens verschillende methodes uitproberen. ik weet wel dat ik dit de mooiste methode van vissen vind. Hiermee vang je echte brandlappen. ik denk dat ik nooit meer met vast stok vis, behalve op de camping
                                lets make things better

Reageer

Working...