Shimano Ultegra 5500 CI4 XTA

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • black widdow
    2e jaars

• 26-06-2009
    • 63
    • in the nord

Die penn molens zijn ook prima de kleinere model molens gebruikte ik
    altijd voor de roofvis toen je nog met levend aas mocht vissen, aan een
    mooie fairplay snoekbaarshengel wat een genot.

gr.
    B. Widdow
    Koud!
    het is pas koud wanneer een ijsbeer je vraagt om handschoenen!

vr.gr.

Reageer

• Joas
      Frequent aanwezig

• 18-07-2009
      • 199
      • Breamcity

Niet vervelend op persoonlijk bedoelt maar soms vraag ik me wel serieus af of dat gooien van 100 meter nou zo makkelijk is en wordt gedaan door mensen als hier soms wordt geschetst. In de eerste plaats moet je materiaal met elkaar in balans zijn maar wanneer je techniek het laat afweten ben je naar mijn idee kansloos bezig. Materiaal en techniek sluit elkaar natuurlijk niet uit. Zelf ben ik niet zo'n werpkanon en kan zeker wat betreft techniek nog veel verbeteren. 100 meter halen is mij dus nog niet gelukt (ben er overigens ook niet mee bezig omdat het mijn visserij niet is). Ik ken iemand die ook serieus bezig is met die 100 meter en die ik hoog heb zitten maar ik hoor hem toch regelmatig zeggen dat het echt een behoorlijk eind is die 100 meter. Veel jongens schijnen het de eerste paar keer wel te halen maar als de wedstrijd een uurtje oud is vliegen de afzwaaiers je om de oren...

Reageer

• black widdow
        2e jaars

• 26-06-2009
        • 63
        • in the nord

Makkelijk is het niet en ook ik heb er problemen mee maar zoek dus naar
        oplossingen om toch te proberen op een verre afstand zo constant mogelijk het korfje op dezelfde plek te krijgen.
        Nu ik in mijn beleving de juiste hengel voor mijn lengte heb gevonden probeer ik door er nu de juiste molen
        bij te zoeken weer dichter bij mijn beoogde doel te komen.
        Vandaar mijn bovenstaande vraag of er ook mensen zijn die ervaring met de molen hebben.
        ook de techniek is heel belangrijk zoniet het belangrijkste om je doel te bereiken door schade en
        schande word je wijs en ook de ervaringen van anderen kunnen je helpen.
        100 meter is niet mijn belangrijkste doel maar constanter op verre afstand wel.
        Koud!

vr.gr.

Reageer

• Foxdonut
          I have a bream!

• 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

Zou ook het werpen vanuit stilstand versus een worp vanuit een vloeiende beweging van doorslag zijn bij het behalen van die 100m. Ik ben namelijk ook erg benieuwd naar jullie werptechniek denk dat ik er veel van kan leren!
          Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

Reageer

• black widdow
            2e jaars

• 26-06-2009
            • 63
            • in the nord

Ik weet het wel bijna zeker dat je uit een vloeiende beweging verder werpt
            dan uit stilstand ivm de extra swiep die de hengel dan krijgt, maar de kunst is
            om dan ook nog zuiver te gooien en dat is bij mij "nog"niet het geval.
            Misschien zijn er vissers die wel weten hoe je dan zuiver kan gooien en dit
            met ons willlen delen.
            gr. B. Widdow
            Koud!

vr.gr.

Reageer

• preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

Ik heb de Ultegra 4500 C14 XSA. Praktisch dezelfde molen, maar dan zonder baitrunner, omdat ik die niet gebruik. En waarom een 5500? Dan heb je veel te veel backing nodig. Maar de Ultegra's zijn wel toppie.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• black widdow
                2e jaars

• 26-06-2009
                • 63
                • in the nord

Hallo PF.

Volgens mij is deze molen alleen in de 5500 en de 14000 te verkrijgen.
                Ik heb dus geen keus gehad om een kleinere te kopen dan deze.
                Maar de winkelier de backing heeft betaald dus geen extra kosten.
                Ik heb de molen nu een paar keer gebruikt en ben zeer tevreden goede keus.
                Nu nog op de verre afstand proberen zeg maar 80+ meter uitproberen.
                Heb je misschien ook nog tips om precies te gooien op die verre afstanden?
                Koud!

vr.gr.

Reageer

• Foxdonut
                  I have a bream!

• 09-04-2010
                  • 1237
                  • Gro

Wat Preston zegt klopt, er bestaat ook een 4500 ci4, waarschijnlijk de versie waar ik in de toekomst voor ga. Zoveel prijsverschil voor 1mm spoelverschil vind ik niet gerechtvaardigd. Verder zijn de specificaties hetzelfde...
                  Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• black widdow
                    2e jaars

• 26-06-2009
                    • 63
                    • in the nord

Hallo FD.
                    Ik heb deze info uit het onlineboek 2012 van shimano zelf gehaald
                    en volgens dit boek is er alleen de 5500 en de 14000 XTA.
                    wel is er van de XSA of XSB een 4500 type maar deze heeft geen baitrunner.
                    Koud!

vr.gr.

Reageer

• Foxdonut
                      I have a bream!

• 09-04-2010
                      • 1237
                      • Gro

Ok correct, ik was er even vanuit gegaan dat je geen baitrunner erop wou hebben. Gebruik je die als je hem in de steun hebt zitten en wat lijn wilt geven bijv ten behoeve van het onthaken? Dat is idd wel handig. Voor de rest?? tja waar gebruik je een baitrunner eigenlijk voor?
                      Groet,

Foxdonut

www.wedstrijdvisser.com

Reageer

• black widdow
                        2e jaars

• 26-06-2009
                        • 63
                        • in the nord

Ik vind die baitrunner wel handig voor o.a wat jij aangeeft verders is ie ook
                        handig om de diepere plekken op te zoeken met bv. een drijver aan de lijn
                        die baitrunner heb je in een kwartslag helemaal los en kun je makkelijk de lijn
                        van de spoel aftrekken, ook om je korfje te vullen is het ook makkelijk.
                        Ik vind zo'n baitrunner wel handig en deze is relatief licht in gewicht.
                        Koud!

vr.gr.

Reageer

Working...