Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Ik heb 2 shimano speedmaster medium feeders, kan ik hier nu het beste een Shimano Twinpower of Shimano stradic 4000 serie opzetten.
Wat is aan te bevelen 2500-4000- 5000
Ik gebruik voor mijn medium en heavy shimano antares feeders de stradic 4000 molens.
Dat vind ik een evenwichtige combinatie.
Maar ja dat geldt voor mij.....
Heb eveneens de speedmasters medium en daar hangen stradics 4000 onder , onder mijn speedmasters heavy eveneens stradics maar dan 5000 , de 2500 zou ik niet nemen , vind deze niet erg geschikt om te feederen .
even een vraagje tussen door.
ik kan een molen stradic gtm 4000 kopen is dat nog een goede combinatie onder een feeder hengel voor afstanden zo rond de 60/70 meter
kosten 70 euro.
Voor een afstand van 60/70m heb je toch wel heavy-feeder nodig die rond de 60-80 gram met zijn werpgewicht zit, vooral als er wind staat voldoet een medium als snel niet. Voor zo'n hengel zou ik eerder voor een 5000-molen gaan.
De ene heavy is de andere niet. Je hebt heavy, extra-heavy's etc. Vroeger werd dat veel meer onderscheidt in gemaakt, tegenwoordig wordt er meer gekeken naar de lengte van de hengel, daadwerkelijk werpgewicht en aanduidingen als 'river'. Dan zit er ook nog altijd een groot verschil tussen de diverse merken, bijv. Shimano noemt een hengel veel sneller heavy dan de meeste andere merken.
Reageer